Gå til innhold

Hadde du blitt såret av dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når det er noen du anser som venner. Vedkommende sier alltid ja til å møtes, men det er på ditt initiativ. Dere er åpne til hverandre om ting. Dere har lidd mange av de samme tingene. Vedkommende kan også like dine bilder og kommentere. Men så er vedkommende i byen du bor, legger ut masse bilder på insta, av at hun er sammen med andre. Har hatt kontakt med 2 av vennene hennes før. Hun ene møtte vi sammen så jeg ble «kjent» gjennom min venninne. Hun andre har jeg kun skrevet med på nett fordi hun ville spørre om noe som hun visste jeg kunne, og jeg foreslo at vi kunne treffes, men hun kunne ikke noen av de 2 gangene så jeg har ikke spurt mer. Nå er disse sammen, jeg hører ikke et pip. 
Hvorfor havner jeg alltid i denne situasjonen? 

Anonymkode: d7789...2f4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din venninne må få lov til å være med andre venninner også. Her er du veldig hårsår og på grensen til kontrollerende. 

Anonymkode: 29418...85a

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Din venninne må få lov til å være med andre venninner også. Her er du veldig hårsår og på grensen til kontrollerende. 

Anonymkode: 29418...85a

Selvfølgelig får hun lov!! Men greia er at det alltid er jeg som tar kontakt, og hun vil jo alltid møtes. Vi har delt masse til hverandre og vet mye om hverandre. Så jeg følte jeg hadde fått ei mer ekte venninne. Men hun er nå i byen og jeg hører ikke et pip. 
Jeg skrev ikke at det sårer at hun er med andre! Jeg kan ikke bestemme hvem hun skal være venn med. Men jeg blir litt lei meg når jeg ikke hører noe så lenge jeg ikke tar kontakt selv. Mens hun bruker tid med de andre venninnene hun har her, og de samles sammen også. 

Anonymkode: d7789...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten det du på henne som en nærere venninne enn hva hun gjør eller så er hun en person som aldri tar initiativ til ting. 

Anonymkode: 41063...8ad

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger må man dumpe venner. Du kan gi det et siste forsøk, send melding om et konkret sted og tidspunkt, og tilføy at om det ikke passer om hun kan gi deg et tidspunkt og sted som passer bedre. Dersom du ikke får svar eller hun følger opp må du dessverre se på henne mer som en bekjent enn en nær venn.

 

 

Anonymkode: b1f28...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Din venninne må få lov til å være med andre venninner også. Her er du veldig hårsår og på grensen til kontrollerende. 

Anonymkode: 29418...85a

Æsj for en ufølsom komme tar du! 

Anonymkode: 7ee93...efb

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen ganger må man dumpe venner. Du kan gi det et siste forsøk, send melding om et konkret sted og tidspunkt, og tilføy at om det ikke passer om hun kan gi deg et tidspunkt og sted som passer bedre. Dersom du ikke får svar eller hun følger opp må du dessverre se på henne mer som en bekjent enn en nær venn.

 

 

Anonymkode: b1f28...985

Nei. Nå skal ikke jeg være den igjen som spør. Hun har ikke engang gitt meg beskjed om at hun kommer, jeg bare så det på insta.

Og hun andre hun er sammen med, ble hun kjent med lenge etter at vi ble kjent, så det at hun velger henne over meg viser jo bare for kjip jeg er 😕

Anonymkode: d7789...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg har ikke imot at de er venner, men det at jeg havner alltid på sisteplass liksom. Blir jeg kjent til slutt forblir jeg hun bekjente, når jeg blir kjent før de blir kjent med nye så kommer den nye uansett foran meg på prioriteringslista. 
 

Anonymkode: d7789...2f4

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er det som gjør at jeg ikke blir kontaktet? :( hvorfor er det alltid jeg som får denne rollen?

Anonymkode: d7789...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hva er det som gjør at jeg ikke blir kontaktet? :( hvorfor er det alltid jeg som får denne rollen?

Anonymkode: d7789...2f4

Hvordan er du som venn? Hvis du forsøker å beskrive deg selv som best du kan, både positive og negative sider? Da kan det kanskje være mulig for oss utenforstående å gi deg spesifikke tips til hvordan unngå å havne i lignende situasjoner ❤️

Anonymkode: 19632...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så hva er det som gjør at jeg ikke blir kontaktet? :( hvorfor er det alltid jeg som får denne rollen?

Anonymkode: d7789...2f4

Det er ikke så greit å si. Av og til skjer sånt uten at den som blir dumpet (du i dette tilfellet) har gjort noe galt. Kanskje klikker venninnen bedre med de andre, kanskje er du ikke like viktig for henne som hun er for deg, kanskje er venninnen din en skikkelig drittsekk. Ikke godt å si, og det er sjelden det nytter å gruble på sånt.

Det beste er å prøve å heve seg over det og finne venner som liker deg og vil tilbringe tid sammen med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan er du som venn? Hvis du forsøker å beskrive deg selv som best du kan, både positive og negative sider? Da kan det kanskje være mulig for oss utenforstående å gi deg spesifikke tips til hvordan unngå å havne i lignende situasjoner ❤️

Anonymkode: 19632...57c

Jeg er ikke den som lager scener. Jeg sier ikke morsomt, smalltalk, tuller med folk eller gjør sånne rare ting. Det er mer vanlig prat når det er med meg. Mer saklig, men jeg er ikke negativ slik at jeg kun snakker om hva som er vondt i livet. 
Jeg gir sjelden komplimenter, men gjør det hvis det virkelig er noe som er fint/bra. 
Jeg er nok litt stille. Absolutt ikke den som liker å ta ledelsen og være midtpunkt. Men er heller ikke totalt taus.

 

Anonymkode: d7789...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Har hatt flere sånne venner som jeg kvittet meg med. Orket ikke falske løfter eller de kontaktet meg bare når de kjedet seg og så på meg som "nødløsning" når de ville ha selskap. Skjønner du blir irritert. Ta det opp med henne hvis du føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg kjennes det helt umulig å finne på noe sammen med andre fordi de som er vennene dine aldri tar kontakt uten at du gjør det. Jeg vet det ikke i alle tilfeller er meg personlig. Jeg har ei venninne i en by (1 time med tog) unna her, som jeg har kjent siden jeg var barn. Vi har alltid klaffet naturlig sammen, kjenner hverandre så føler ikke for å spille noe skuespill på noen måte. Ingen behov for å imponere eller gjøre oss til for hverandre. 
Hun sliter psykisk (oppvokst med ruset fam, blitt forlatt, seksuelt misbruk av en slektning osv), er i dag ufør på deltid. I tillegg fikk hun et barn som ikke var planlagt og faren har heller ikke særlig med utdannelse så han fullfører nå fagbrev. Så økonomien hennes strekker ikke til til å være med på så mye. Men hun vet at jeg vet alt dette og vi har begge slitt med hvert vårt. Men det ender med samme greia... jeg hører ikke noe hvis ikke jeg tar kontakt først. Forrige helg avtalte vi at enten skulle hn komme til meg enten skulle jeg komme dit. Hun sender melding og skriver hun ikke har penger nok til å komme. Hun skrev ikke noe om at jeg kunne komme dit. Jeg nevnte det da heller ikke, for jeg vil ikke være den eneste som ser alle veier for å treffes, noe må hun komme på selv også. Hun sover mye, forståelig for hun blir sliten av jobbing og barn. Så jeg tror ikke at hun ungår meg, men hadde vært litt hyggelig om hun kunne spurt om jeg ville komme en helg. 

 

Anonymkode: d7789...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostface skrev (4 minutter siden):

Har hatt flere sånne venner som jeg kvittet meg med. Orket ikke falske løfter eller de kontaktet meg bare når de kjedet seg og så på meg som "nødløsning" når de ville ha selskap. Skjønner du blir irritert. Ta det opp med henne hvis du føler for det.

Men jeg blir totalt venneløs om jeg kvitter meg med dem. For de har andre likevel. Jeg er den som blir sittende alene igjen og føle på ensomheten. 

Anonymkode: d7789...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 20.16):

Når det er noen du anser som venner. Vedkommende sier alltid ja til å møtes, men det er på ditt initiativ. Dere er åpne til hverandre om ting. Dere har lidd mange av de samme tingene. Vedkommende kan også like dine bilder og kommentere. Men så er vedkommende i byen du bor, legger ut masse bilder på insta, av at hun er sammen med andre. Har hatt kontakt med 2 av vennene hennes før. Hun ene møtte vi sammen så jeg ble «kjent» gjennom min venninne. Hun andre har jeg kun skrevet med på nett fordi hun ville spørre om noe som hun visste jeg kunne, og jeg foreslo at vi kunne treffes, men hun kunne ikke noen av de 2 gangene så jeg har ikke spurt mer. Nå er disse sammen, jeg hører ikke et pip. 
Hvorfor havner jeg alltid i denne situasjonen? 

Anonymkode: d7789...2f4

Nei. 

Og du velger å formulere deg feil, ts.

»Velger du å bli fornærmet over dette» er den korrekte overskriften. For dine følelser - ditt valg. Og ditt ansvar. Mine følelser - mitt valg. Og mitt ansvar.

Anonymkode: 096e9...962

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. 

Og du velger å formulere deg feil, ts.

»Velger du å bli fornærmet over dette» er den korrekte overskriften. For dine følelser - ditt valg. Og ditt ansvar. Mine følelser - mitt valg. Og mitt ansvar.

Anonymkode: 096e9...962

Hvorfor klarer dere aldri å la være å kommentere? Dette gir ingen mening. Hvis du blir sulten, så velg å ikke vær sulten liksom.

Skjønner du er en av de som har «gjennomgått et steinhardt liv», men overlevde det og føler deg nå umenneskelig sterk og vet mye mer enn alle andre som føler seg triste over noe de ikke kan kontrollere... 

Anonymkode: d7789...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei. Nå skal ikke jeg være den igjen som spør. Hun har ikke engang gitt meg beskjed om at hun kommer, jeg bare så det på insta.

Og hun andre hun er sammen med, ble hun kjent med lenge etter at vi ble kjent, så det at hun velger henne over meg viser jo bare for kjip jeg er 😕

Anonymkode: d7789...2f4

Du trenger ikke være kjip bare fordi hun har det mer artig med noen andre iblant.

I voksen alder er det gjerne slik at man har forskjellige venner til forskjellige ting.

Og man skal slippe måtte ta hensyn til hvor folk bor. Om det er de hun ville treffe nå, er hun ikke forpliktet til å henge med deg bare fordi du bor samme sted.

Man må dele seg rett og slett. 

Anonymkode: 1a925...5f6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 20.16):

Når det er noen du anser som venner. Vedkommende sier alltid ja til å møtes, men det er på ditt initiativ. Dere er åpne til hverandre om ting. Dere har lidd mange av de samme tingene. Vedkommende kan også like dine bilder og kommentere. Men så er vedkommende i byen du bor, legger ut masse bilder på insta, av at hun er sammen med andre. Har hatt kontakt med 2 av vennene hennes før. Hun ene møtte vi sammen så jeg ble «kjent» gjennom min venninne. Hun andre har jeg kun skrevet med på nett fordi hun ville spørre om noe som hun visste jeg kunne, og jeg foreslo at vi kunne treffes, men hun kunne ikke noen av de 2 gangene så jeg har ikke spurt mer. Nå er disse sammen, jeg hører ikke et pip. 
Hvorfor havner jeg alltid i denne situasjonen? 

Anonymkode: d7789...2f4

Til vanlig nei.. men før mensen- sikker ja 

Anonymkode: 647a4...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor klarer dere aldri å la være å kommentere? Dette gir ingen mening. Hvis du blir sulten, så velg å ikke vær sulten liksom.

Skjønner du er en av de som har «gjennomgått et steinhardt liv», men overlevde det og føler deg nå umenneskelig sterk og vet mye mer enn alle andre som føler seg triste over noe de ikke kan kontrollere... 

Anonymkode: d7789...2f4

Her synes jeg du bommer litt ts. Dette er faktisk noe man kan kontrollere. Havner man i samme situasjon mange ganger så betyr det at man må endre noe for å få et annet resultat. Jeg var som deg før, men nå tar jeg litt mer plass i sosiale settinger. Nå husker folk meg, og de som liker meg inviterer meg med på ting. Jeg har også noen venner som jeg alltid må invitere, men det er fordi de er litt sånn og det aksepterer jeg. Så lenge man har det bra sammen tror jeg det er greit å glemme litt dette med regnskap om initiativ. 

Anonymkode: 29418...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...