Gå til innhold

Blande ulike typer våtfôr?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å endre kattungens våtfôr. Kan jeg da blande våtfôr-typene i hverandre, eller har noen dårlig erfaring med dette? Jeg har før blandet tørrfôr og våtfôr med gode resultater, men våtfôr blir kanskje litt annerledes? 🤔

Anonymkode: b2742...058

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I forhold til hva? At katten skal begynne å like det? At det ikke smaker godt? At katten blir dårlig hvis ikke det går gradvis? 

Anonymkode: 60099...4fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I forhold til hva? At katten skal begynne å like det? At det ikke smaker godt? At katten blir dårlig hvis ikke det går gradvis? 

I fht at katten skal begynne å like det, og i fht om det muligens ikke smaker godt å blande ulike typer våtfôr. Det er en nokså kresen pus, som er svært skeptisk til alle nye typer fôr. Har som sagt god erfaring med å blande tørrfor med våtfor, men har aldri prøvd å blande ulike typer våtfôr i samme skål før. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

I fht at katten skal begynne å like det, og i fht om det muligens ikke smaker godt å blande ulike typer våtfôr. Det er en nokså kresen pus, som er svært skeptisk til alle nye typer fôr. Har som sagt god erfaring med å blande tørrfor med våtfor, men har aldri prøvd å blande ulike typer våtfôr i samme skål før. 

Hadde bare prøvd å tilby det nye jeg. Her går våtfor ned på høykant uavhengig av hvilket det er (er kun EN gang vi har opplevd at hu ikke vil ha det vi tilbyr henne). 

Anonymkode: b7ce5...36f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde bare prøvd å tilby det nye jeg. Her går våtfor ned på høykant uavhengig av hvilket det er (er kun EN gang vi har opplevd at hu ikke vil ha det vi tilbyr henne). 

Hun vil ikke ha det slik som det er 🙈 Men da bare prøver jeg å blande litt jeg.. Får heller bare kaste om hun ikke vil ha det 😬 

Anonymkode: f16c8...adc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun vil ikke ha det slik som det er 🙈 Men da bare prøver jeg å blande litt jeg.. Får heller bare kaste om hun ikke vil ha det 😬 

Anonymkode: f16c8...adc

Ja bare å gi det et forsøk 👍🏼

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det hørtes fint ut😂

Mine var kun vandt med hills fra før av så når jeg skulle bytte til en litt sunnere type våtfôr med mer kjøtt så tok det kanskje et halvt år, mange forsøk og mange forskjellige merker før de klarte å venne seg til det og like det. Jeg lurte på om det var fordi det var så sunt at det kanskje ikke smakte så godt så kjøpte dritt våtfôr fra matbutikken (whiskas, sheeba) bare for å prøve og de nektet på det og.. 

TS, er jo bare å prøve. Google det, kommer opp masse tips om triks til hvordan du kan få de til å like det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...