Gå til innhold

Bekymret for en jeg har truffet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han er utrolig snill og omtenksom. Vi møttes ute på byen og var med hverandre et døgn. Jeg fikk vite etterhvert at han sliter litt etter ei dame han hadde døde. Etter det har han visst fått sterke medisiner og han gar kjøpt litt på "gata". Han er 29år og jeg litt eldre enn han. Her en dag ringte han da han var langt nede, han ville jeg skulle komme til han. Det endte opp med kos og alt. Han var den dagen der så langt nede at han hadde vurdert å avslutte alt, altsp livet... Men når han liker meg så godt som han gjør, får han en ny motivasjon.

Hva skal jeg gjøre fremover? Han kan i periodesvis ikke gi lyd fra seg. Det var også en fyr som skyldte han penger. Bør jeg styre unna her? Er redd for å bli glad i han og ekstremt redd han vil gjøre noe med seg selv. 

Anonymkode: 35fd9...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får han profesjonell hjelp? Har du selv lyst til å ha en relasjon til han? Du skriver det er perioder han ikke gir lyd fra seg. Er ganske respektløst. Særlig når han samtidig sier han er suicidal.  
Hva er det han tar av stoffer, snakker vi hasj? Heroin?

Anonymkode: 2ce70...66d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke noe ansvar for han. Så lenge du ikke føler ansvar for å holde kontakten med han, så er det ok. Men føler du at du må opprettholde kontakten, så er ikke det ok. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manipulering!! Det her er en person som kommer til å utnytte deg enormt mye desverre. Når han kan innlede forholdet på dette viset, hva tror du selv at du har i vente senere..? Hvis du først starter med å "hjelpe" blir han aldri å la deg slippe av gårde.. Du kommer til å bli spist opp av dette mennesket, tro meg.. stikk og la noen andre ta seg av han, dvs fagfolk!

Rus og depresjon, samt selvmordstanker.. 🚩🚩🚩 Synd i fyren men du kan ikke utsette deg selv for fare!

Anonymkode: 0cf24...69f

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Får han profesjonell hjelp? Har du selv lyst til å ha en relasjon til han? Du skriver det er perioder han ikke gir lyd fra seg. Er ganske respektløst. Særlig når han samtidig sier han er suicidal.  
Hva er det han tar av stoffer, snakker vi hasj? Heroin?

Anonymkode: 2ce70...66d

Han har til og med nevnt meg til ei han går og prater litt med. Aner ikke hva som var tankene han når han ville ha meg bort til han. For alt jeg vet var det kanskje for å få seg noe? Litt sårbarhet kan mange ganger hjelpe. 🙄

Nå ikveld er han helt stille. Kanskje han er rusa eller sover han? Litt merkelig å være som dette. Han sa han ville gjøre om livet sitt om han fikk meg. Han er så opp og ned.. 

 

Anonymkode: 35fd9...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Manipulering!! Det her er en person som kommer til å utnytte deg enormt mye desverre. Når han kan innlede forholdet på dette viset, hva tror du selv at du har i vente senere..? Hvis du først starter med å "hjelpe" blir han aldri å la deg slippe av gårde.. Du kommer til å bli spist opp av dette mennesket, tro meg.. stikk og la noen andre ta seg av han, dvs fagfolk!

Rus og depresjon, samt selvmordstanker.. 🚩🚩🚩 Synd i fyren men du kan ikke utsette deg selv for fare!

Anonymkode: 0cf24...69f

Manipulering mener du? Så han har det ikke så vondt som han skal ha det til? Hvorfor skulle akkurat jeg komme... Godtroende og naiv jeg. 

Anonymkode: 35fd9...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller er det ei annen ei nå idag...?😏

Anonymkode: 35fd9...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en dårlig ide hvis han er rusmisbruker, ikke fordi han er ett dårlig menneske men fordi han aldri kan gi deg det du trenger, ihvertfall hvis du har ett stabilt liv. 
jeg har møtt flere som har sliti som jeg har involvert meg i, men det har kun vært skuffelse etter skuffelse. 
 

Anonymkode: 70a61...4a6

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har til og med nevnt meg til ei han går og prater litt med. Aner ikke hva som var tankene han når han ville ha meg bort til han. For alt jeg vet var det kanskje for å få seg noe? Litt sårbarhet kan mange ganger hjelpe. 🙄

Nå ikveld er han helt stille. Kanskje han er rusa eller sover han? Litt merkelig å være som dette. Han sa han ville gjøre om livet sitt om han fikk meg. Han er så opp og ned.. 

 

Anonymkode: 35fd9...18a

Ikke stol på det han sier, men hans handlinger. Han oppfører seg ustabilt overfor deg. 
Du bør heller finne deg en utenfor rusmisbruker miljøet. 

Anonymkode: 2ce70...66d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner han knapt, så her ville jeg nok bare listet meg stille ut igjen. 
Han har store problemer og ruser seg. Hva får du ut av dette forholdet? 
Hva gir han DEG som gjør at du vil fortsette å møte han? 
Føler du deg tilfreds og viktig når du hjelper en som sliter? (Mange gjør nettopp det) tenk deg godt om før du involverer deg mer i han. For dette kan du slite deg ut på

 

Anonymkode: 63db3...8e4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kjenner han knapt, så her ville jeg nok bare listet meg stille ut igjen. 
Han har store problemer og ruser seg. Hva får du ut av dette forholdet? 
Hva gir han DEG som gjør at du vil fortsette å møte han? 
Føler du deg tilfreds og viktig når du hjelper en som sliter? (Mange gjør nettopp det) tenk deg godt om før du involverer deg mer i han. For dette kan du slite deg ut på

 

Anonymkode: 63db3...8e4

Vet.. jeg burde bare trekke meg bort. Nå hjalp jeg han sist, aner ikke når jan ringer neste gang og trenger hjelp. Han kan plutselig få sin nedtur igjen, men er som du sier, jeg kan ikke stille opp og være der alltid. 

Jeg ville aldri involvert meg med han så lenge han holder på med rusmisbruk. Han tar beroligende også. Han har tidligere vært lagt inn, men igjen, han har en veldig fin personlighet. Tenker på meg   

Hvorfor er han så stille nå ? 

Anonymkode: 35fd9...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Hvorfor er han så stille nå ? 

Anonymkode: 35fd9...18a

Fordi han fikk det han ville. Når du involverer deg i en som driver med rus så kommer du aldri og da mener jeg aldri til å være nr 1, rusen kommer alltid først.

Anonymkode: 70a61...4a6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det endte opp med kos og alt. Han var den dagen der så langt nede at han hadde vurdert å avslutte alt"

Aldri ha "kos og alt" med noen du bare dater som snakker om å avslutte. Aldri! Dyrekjøpt erfaring. Si heller fra om at når man snakker sånn er det helt vanlig å snakke med psykolog. Gå eventuelt via fastlegen. Har han familie/venner du kan kontakte som kan steppe inn? Du kan også ringe din egen lege og spørre om han/hun har noen tips. På min jobb var det noen som gjorde det slik for en kollega og hun fikk psykologhjelp til slutt og det gikk bedre da.

Anonymkode: 98f49...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

 Jeg kan ikke stille opp og være der alltid.

Anonymkode: 35fd9...18a

Nettopp. Men denne mannen høres ut som en som kommer til å kreve det av deg, og med det pålegge deg et altfor stort ansvar. Han trenger åpenbart hjelp av profesjonelle for sine plager.

Manipulering ble nevnt, og da er det lett å tenke seg noen som planlegger bevisst hvordan de f.eks. kan utnytte andre. Slike finnes absolutt, men det er kanskje vanligere med de som ubevisst manipulerer andre, ved å være veldig impuls- og følelsesstyrt i hva de sier og gjør, og ha høye krav og forventninger til andre mennesker.

Det er ikke uvanlig at rusmisbrukere drømmer om ett menneske som skal gjøre alt, gi dem alt og være alt for dem. Det er en for tung byrde å legge på ett menneske, og går aldri bra.

Anonymkode: c86e1...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...