Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den fineste plassen i Ålesund (utenom bysentrum), er øyene Humla/Tørla/Hankane. Idyllisk perle på «landet», men bare 5-6 minutter med bil til Moa. 3-4 minutter til legesenter, matbutikker, og Emblemsfjellet (Høgkubben). Det går busser og skolebusser på dagtid, men ikke på kveldstid dessverre. Det er sjeldent hus til salgs, og dyrt område, men verdt å ha øynene åpne for☺️
Eller så er det fine plasser rett ved siden av også, på Blindheim (f.eks Rabben og Skytterholmen). Men der er husene litt tettere. 

Anonymkode: bccc1...ac7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Emblem! Det går ofte nok buss (hvert 20 min). Og hvis du bor nærmere Flisnes så går Flisnesbussen enda oftere. Man bor utenfor bomringen, så med mindre du skal til moa og videre mot sentrum og øyene der flyplassen ligger kjører du bomfritt. Jeg løser dette ved å ta buss til jobb og alt annet som ligger innenfor bomringen, og kjører ellers. Vi har splitter ny barneskole på Emblem også, og ungdomsskolen er nylig veldig oppgradert. 

Anonymkode: 9a358...083

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den fineste plassen i Ålesund (utenom bysentrum), er øyene Humla/Tørla/Hankane. Idyllisk perle på «landet», men bare 5-6 minutter med bil til Moa. 3-4 minutter til legesenter, matbutikker, og Emblemsfjellet (Høgkubben). Det går busser og skolebusser på dagtid, men ikke på kveldstid dessverre. Det er sjeldent hus til salgs, og dyrt område, men verdt å ha øynene åpne for☺️
Eller så er det fine plasser rett ved siden av også, på Blindheim (f.eks Rabben og Skytterholmen). Men der er husene litt tettere. 

Enig i at det er en av de fineste plassene, men man er jo helt avhengig av bil, og man er langt unna "alt" om man skal gå.

Ellers er det som du sier ikke hus til salgs der, fordi det er veldig få som bor der :) Humla er en perle, men jeg ville bodd der som voksen, og ikke som barn. Noen jeg gikk på VGS med bodde der og det var fint men man kommer ingen steder uten bil/sjåfør.

Det er mange steder, og de fleste har fordeler og ulemper. Mot borgundfjorden mellom Moa og Volsdalen er nok det mest attraktive for de fleste, totalt sett. Det er en del utrolig fine plasser på den strekningen og, men det er selvfølgelig grisedyrt om man skal ha en stor enebolig med stor tomt og slikt der.

Anonymkode: 4fc1c...cda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig i at det er en av de fineste plassene, men man er jo helt avhengig av bil, og man er langt unna "alt" om man skal gå.

Ellers er det som du sier ikke hus til salgs der, fordi det er veldig få som bor der :) Humla er en perle, men jeg ville bodd der som voksen, og ikke som barn. Noen jeg gikk på VGS med bodde der og det var fint men man kommer ingen steder uten bil/sjåfør.

Det er mange steder, og de fleste har fordeler og ulemper. Mot borgundfjorden mellom Moa og Volsdalen er nok det mest attraktive for de fleste, totalt sett. Det er en del utrolig fine plasser på den strekningen og, men det er selvfølgelig grisedyrt om man skal ha en stor enebolig med stor tomt og slikt der.

Anonymkode: 4fc1c...cda

De siste 10-12 årene har det vært stor utbygging i Hankane av eneboliger, så det er noe helt annet nå enn 20-30 år tilbake. Skolebussen er full av barn for å si det slik😊 

Det er klart man ikke kan bo der om man vil gå til butikken (da blir det Matkroken i så fall), eller ta mye buss på kveldstid. Eller hvis man er veldig urban av seg. Men om man liker det stille og fredelig, landlige omgivelser, bo nært både fjæra og skogen,   en trygg plass der det aldri skjer noe kriminelt, og turmuligheter fra ytterdøra…da er det ypperlig😊 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det noen år siden vi bodde i Ålesund, men mange flotte plasser. Bor en del barn i sentrum også. Skulle vi ha flyttet tilbake så tror jeg at vi hadde bosatt oss på Lerstad, flere i vennekretsen vår bor der, å er strålende fornøyd med området. Trygt, rolig og barnevennlig. Du har også Valderøya og Vigra, men da må en gjennom tunell. Men forholdsvis gode buss-forbindelser. Så har man naturen rett utenfor døra. 

Anonymkode: 05451...212

• Liker 1
Skrevet
lekman skrev (På 20.7.2022 den 20.26):

Hvordan er det i dette område? 
ser på Finn .no det er mange byggeprosjekter der. 

CBDDE91D-A7E6-41F4-9D7A-65D143B6DBC0.jpeg

Jeg hadde absolutt valgt Emblem! :) 

Skrevet

Mange gode forslag i trivelige områder blant trivelige folk.  Jeg kjenner områdene godt og skulle jeg selv ha bosatt meg på Sunnmøre hadde det blitt fra Hatlane og inn mot Ålesund sentrum fks Gåseid.  Kort vei til Moa og Ålesund sentrum som er greit for dem som har barn som vil være med på ting.  Ålesund er Norges vakreste by men ikke verdens navle.  Derfor er nærhet til sentrum som er akkurat stor nok en fordel for dem som kommer fra mer urbane strøk.  Lykke til 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Blindheim, flisnes eller emblem ❤️ 

Anonymkode: a7e1d...433

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 20.05):

Langevågen❤️ er ca 30 min å kjøre rundt med bil og 20 min til Moa senter. Går bra med buss for ungdomskole, vgs og høyskolen. Fergen fra Langevåg-ålesund sentrum tar 5 min og går 4 ganger i timen. Betydelig billigere enn Ålesund (enn så lenge). 

Hadde ikke vært det minste i tvil om jeg skulle ha valgt 😊

Anonymkode: 47baa...d4b

Jeg ville ikke gjort meg avhengig av ferje. Her er det alt for ofte tull med ferjene. Vi bor ikke i Ålesund, men Molde.

Anonymkode: 371cc...42e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...