Gå til innhold

Hva kostet ditt 5 kvm bad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 15.08):

Skal totalrenovere badet på rett over 5 kvm. Har nå fått inn noen tilbud, og jeg måper av prisene. Så lite bad, 5-600 000 kr?! Høres det riktig ut? Gruer meg i så fall til neste bad på 9 kvm skal ut på anbud... 

Hva kostet ditt bad av tilsvarende størrelse?

Anonymkode: 5e4ba...0a2

5 m2, er det plass til noe der da? 

Anonymkode: 4e9d7...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg pusset nettopp opp et bad på ca. 5 kvm i Oslo. Det ble ganske nøyaktig 400 000.

Anonymkode: f15f7...11d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mitt gjestebad er nøyaktig fem kvadrat, der har jeg toalett, dusj og servant med speilskap over og skuffer under. 

Anonymkode: 1c65e...73e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 19.15):

Selvfølgelig. 5 m2 er da helt ordinær størrelse på et bad.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt bad er akkurat fem kvm. Jeg er kronisk syk og bruker ofte rullestol, så skal i gang med å bygge om badet slik at jeg kommer inn der med rullestolen. Det betyr at gulvet må pigges opp og døråpningen må utvides. Pluss at det må gjøres noe spesielt med veggene (som jeg ikke husker hva heter) sånn at man kan montere håndtak i dusjen og ved doen. I tillegg må toalettet flyttes slik at det blir mulig å komme til med rullestolen. Anbudene jeg har fått er på 575.000 – 800.000. Har ikke bestemt meg for hvem jeg velger enda, men kommer ikke til å velge billigste for det har jeg brent meg på før.

Anonymkode: 5a5a5...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 18.32):

Det vil se ut som et nytt bad, men det er jo bare et gammelt bad med ny sminke. Ved et evt salg vil det bli taksert som gammelt.

Anonymkode: bdc6d...d57

Ja, det vil få samme tilstandsgrad (TG 2) som det har i dag. Men det har ikke blitt dusjet direkte på flis, røropplegg er nytt og det er godkjent membran. Da får varmekablene TG1 og resten TG2. 

Har sparret med diverse eiendomsmeglere som sterkt fraråder å bruke flere hundre tusen på å oppgradere badet, da vi ikke vil få igjen pengene ved salg. Akkurat det hadde nok vært annerledes i en mer sentral leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 15.08):

Skal totalrenovere badet på rett over 5 kvm. Har nå fått inn noen tilbud, og jeg måper av prisene. Så lite bad, 5-600 000 kr?! Høres det riktig ut? Gruer meg i så fall til neste bad på 9 kvm skal ut på anbud... 

Hva kostet ditt bad av tilsvarende størrelse?

Det er helt ville tilstander når en ser på hvor mye enkelte prøver å ta seg betalt i håndverksyrker. Vi skulle ha en liten jobb på huset vårt, som tilsvarte en lønn på flere tusen kr dagen for vedkommende. Jeg må altså jobbe nesten en uke for å betale dagslønnen hans.. materialer og moms kom i tillegg ! Og flere som kontaktet lå hakket under. 

Jeg sjekket hva det kostet å gjøre selv. Og da la jeg sammen to+to. Litt av en timelønn tenkte jeg😅

Prøv å kontakte flere og snakk med bekjente/kollegaer og ha is i magen

Endret av Pinner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rucula skrev (På 20.7.2022 den 20.23):

Belegg er dessuten mye mer holdbart

Og lettere å rengjøre.

Anonymkode: 7b563...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pinner skrev (9 timer siden):

Det er helt ville tilstander når en ser på hvor mye enkelte prøver å ta seg betalt i håndverksyrker. Vi skulle ha en liten jobb på huset vårt, som tilsvarte en lønn på flere tusen kr dagen for vedkommende. Jeg må altså jobbe nesten en uke for å betale dagslønnen hans.. materialer og moms kom i tillegg ! Og flere som kontaktet lå hakket under. 

Jeg sjekket hva det kostet å gjøre selv. Og da la jeg sammen to+to. Litt av en timelønn tenkte jeg😅

Prøv å kontakte flere og snakk med bekjente/kollegaer og ha is i magen

Kan være at vedkommende bevisst priset seg så høyt for å ikke få oppdraget hvis dere sendte ham en direkte henvendelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan være at vedkommende bevisst priset seg så høyt for å ikke få oppdraget hvis dere sendte ham en direkte henvendelse

Det var isåfall flere som gjorde det. Og det gir ikke mening😂 Oppdraget var grundig beskrevet , og det var ikke noe usedvanlig med bygningen .. 

Anonymkode: 0e9ea...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...