AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Del Skrevet 19. juli 2022 Feministsamfunnet fornekter seg ikke. Er onkel til en gutt på 6 år, og han leker med barbiedukker sammen med andre jenter på samme alder. Ble helt sjokkert da han hadde med seg barbie dukke da de kom på besøk hos oss forleden. Hvem er det som har tenkt ut at det er greit at gutter leker med jenteleker? legger meg ikke allverden bort i hvem han leker med, men spurte min søster forsiktig, og hun kunne fortelle at han leker like mye med jenter med disse dukkene som med andre gutter med biler og forskjellig. Hvorfor må alt og alle være like hele tiden? Newsflash; menn og kvinner, gutter og jenter er ikke like! Det er dette nyfeministene ikke skjønner. Det er ikke naturlig at gutter skal leke med dukker, da jeg vokste opp var det fotball, lekepistoler og biler som var tingen, hvis en gutt troppet opp med barbie skal jeg love dere at han fikk høre det. Hallo i luken. Måtte bare kommentere dette. Anonymkode: 7b8f5...0a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Del Skrevet 19. juli 2022 Ok, jeg tar det til etterretning. Noe mer? Anonymkode: 6d1a7...dc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feministsamfunnet fornekter seg ikke. Er onkel til en gutt på 6 år, og han leker med barbiedukker sammen med andre jenter på samme alder. Ble helt sjokkert da han hadde med seg barbie dukke da de kom på besøk hos oss forleden. Hvem er det som har tenkt ut at det er greit at gutter leker med jenteleker? legger meg ikke allverden bort i hvem han leker med, men spurte min søster forsiktig, og hun kunne fortelle at han leker like mye med jenter med disse dukkene som med andre gutter med biler og forskjellig. Hvorfor må alt og alle være like hele tiden? Newsflash; menn og kvinner, gutter og jenter er ikke like! Det er dette nyfeministene ikke skjønner. Det er ikke naturlig at gutter skal leke med dukker, da jeg vokste opp var det fotball, lekepistoler og biler som var tingen, hvis en gutt troppet opp med barbie skal jeg love dere at han fikk høre det. Hallo i luken. Måtte bare kommentere dette. Anonymkode: 7b8f5...0a6 Hvorfor ikke tenker jeg. Det er lov å tenke sjæl Anonymkode: be882...634 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 19. juli 2022 #4 Del Skrevet 19. juli 2022 Seriøst? Hvor skal han lære å sjekke opp bimboer, hvis han ikke får øve på Barbie-sjargong? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Del Skrevet 19. juli 2022 Hva med jenter som leker med biler da, TS? Jeg hadde to eldre brødre så jeg lekte masse med biler og lego, hadde null interesse for å leke med dukker. Ble ikke traktorlesbe av den grunn, gitt. Anonymkode: 69e79...0b9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 19. juli 2022 #6 Del Skrevet 19. juli 2022 (endret) Ser ikke problemet. Jeg lekte med dinosaurer og biler/tog, ingen løftet et øyenbryn for det om. Endret 19. juli 2022 av Athena Catalina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Del Skrevet 19. juli 2022 Klarer ikke helt å ta det der seriøst Anonymkode: ea9c6...12a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 19. juli 2022 #8 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Feministsamfunnet fornekter seg ikke. Er onkel til en gutt på 6 år, og han leker med barbiedukker sammen med andre jenter på samme alder. Ble helt sjokkert da han hadde med seg barbie dukke da de kom på besøk hos oss forleden. Hvem er det som har tenkt ut at det er greit at gutter leker med jenteleker? legger meg ikke allverden bort i hvem han leker med, men spurte min søster forsiktig, og hun kunne fortelle at han leker like mye med jenter med disse dukkene som med andre gutter med biler og forskjellig. Hvorfor må alt og alle være like hele tiden? Newsflash; menn og kvinner, gutter og jenter er ikke like! Det er dette nyfeministene ikke skjønner. Det er ikke naturlig at gutter skal leke med dukker, da jeg vokste opp var det fotball, lekepistoler og biler som var tingen, hvis en gutt troppet opp med barbie skal jeg love dere at han fikk høre det. Hallo i luken. Måtte bare kommentere dette. Anonymkode: 7b8f5...0a6 Du må nesten respektere at folk er forskjellige, også individuelt. At du synes det var gøy med fotball, lekepistoler og biler, betyr ikke at det gjelder for alle andre. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tasmus82 Skrevet 19. juli 2022 #9 Del Skrevet 19. juli 2022 Synes gutten er heldig jeg som lærer seg å relatere til jenter som om de er noe annet enn objekter. Jeg er straks 40 og jeg har en bamse i armkroken hver natt, og har du ett problem med det så kan du godt komme til meg og forklare meg hvilke problemer jeg har. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #10 Del Skrevet 19. juli 2022 Mye trolletråder nå i ferietiden🤷🏼♀️ Anonymkode: 578bd...34b 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #11 Del Skrevet 19. juli 2022 Broren min lekte med Barbie dukker på 90-tallet. Ingen brydde seg. Anonymkode: 87840...f7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #12 Del Skrevet 19. juli 2022 Det er rart om en gutt leker med en Barbie ja. Anonymkode: b6334...28e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #13 Del Skrevet 19. juli 2022 Er det bare jeg som synes disse "la oss provosere kvinnene"-trådene går fullstendig på tomgang? Anonymkode: 24961...fc0 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #14 Del Skrevet 19. juli 2022 I den postmoderne verden betyr moral og normer ingenting. Det er helt åpenbart at guttebarn som skiller seg vesentlig ut på en eller annen måte - f.eks. ved at de går i jenteklær eller leker med barbiedukker - kommer til å bli utstøtt. Man kan gjerne synes at det er urettferdig, men det er sånn verden er. Skiller man seg kraftig ut fra det som er vanlig/normen, så blir man utstøtt. Sære guttebarn er gjerne de som også mobbes av andre. Jeg fatter ikke hva disse foreldrene tenker. Er det sånn at de prøver å bevise et poeng om at "alle kan være seg selv!" og bruker barna som virkemiddel? Forkastelig. Foreldrenes ansvar er å forberede barna på verden. Ikke forberede verden på barna. Anonymkode: da34e...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 19. juli 2022 #15 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I den postmoderne verden betyr moral og normer ingenting. Det er helt åpenbart at guttebarn som skiller seg vesentlig ut på en eller annen måte - f.eks. ved at de går i jenteklær eller leker med barbiedukker - kommer til å bli utstøtt. Man kan gjerne synes at det er urettferdig, men det er sånn verden er. Skiller man seg kraftig ut fra det som er vanlig/normen, så blir man utstøtt. Sære guttebarn er gjerne de som også mobbes av andre. Anonymkode: da34e...059 Disse holdningene sier mer om deg enn de du mener blir utstøtt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #16 Del Skrevet 19. juli 2022 18 minutter siden, Callisto83 said: Disse holdningene sier mer om deg enn de du mener blir utstøtt. Nei, det jeg skriver er helt åpenbart sant. Gutter som leker med barbiedukker, går kledd i jenteklær, oppfører seg rart, holder på med rare aktiviteter (annet enn mer tradisjonelle idretter) osv er også de som blir utstøtt og mobbet. Jeg fatter ikke at det finnes voksne mennesker som ikke evner å skille mellom hvordan verden er og hvordan de mener verden burde være. Du trenger ikke like at det er sånn, men det ER sånn. Ferdig snakka! Anonymkode: da34e...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 19. juli 2022 #17 Del Skrevet 19. juli 2022 Regner med du er et troll. Men om ikke, mine gutter leker med akkurat det de ønsker. Kommer noen med slike idiotiske holdninger som du har til de sier jeg klart ifra om at her er det ingenting som heter jente og gutteleker. Skjerp deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 19. juli 2022 #18 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Mye trolletråder nå i ferietiden🤷🏼♀️ Anonymkode: 578bd...34b Alt for mange. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #19 Del Skrevet 19. juli 2022 1 minutt siden, Strange Doll said: Regner med du er et troll. Men om ikke, mine gutter leker med akkurat det de ønsker. Kommer noen med slike idiotiske holdninger som du har til de sier jeg klart ifra om at her er det ingenting som heter jente og gutteleker. Skjerp deg. Hvorvidt det er "idiotiske holdninger" er helt irrelevant. Rare gutter, det vil si gutter som skiller seg betydelig ut fra normen/det vanlige, er gjerne de guttene som også blir utstøtte og mobbet. Du skal være rimelig blåst i hodet som forelder dersom du mener det er viktigere å ta et oppgjør med "idiotiske holdninger" med barna dine som verktøy, enn å gjøre det som absolutt er til det beste for dine barn - at de faktisk blir sosialt aksepterte. Anonymkode: da34e...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 19. juli 2022 #20 Del Skrevet 19. juli 2022 Å gud, denne sommerferien er altså så lang! 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå