Gå til innhold

Hvordan finne ansatte i barnehage?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å gjøre en sjekk av de som jobber i en barnehage. Dette er ikke noe som haster, men jeg vil gjøre det før jeg skal ha mitt fremtidige barn i barnehagen.

Jeg har sjekket en barnehage, men der var det ikke noe ansattliste. 

Kan man henvende seg til kommunen for å få innsyn i hvem som jobber i en barnehage?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du røyka maling? Det kreves politiattest for å jobbe i en barnehage. At du skal prøve å google å trace de ansatte på fb eller hva pokker du skal er uakseptabelt! 

SKJERP DEG!

Anonymkode: 819ea...0a7

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, du får da tidsnok vite navnene til de faste ansatte på ditt barns avdeling. Noe mer enn det har du virkelig ikke krav på.

Anonymkode: fb5ba...518

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
LessMiserable skrev (1 time siden):

Jeg ønsker å gjøre en sjekk av de som jobber i en barnehage. Dette er ikke noe som haster, men jeg vil gjøre det før jeg skal ha mitt fremtidige barn i barnehagen.

Jeg har sjekket en barnehage, men der var det ikke noe ansattliste. 

Kan man henvende seg til kommunen for å få innsyn i hvem som jobber i en barnehage?

Hvis det ikke står på hjemmesiden til bhg så får du nok ikke vite det.

Anonymkode: 71add...39c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mat trollet, denne brukeren blir forhåpentligvis banned fra kg snart

Anonymkode: 8823f...52b

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn! Da fikk jeg endelig bruk for ignorerknappen🥳

Anonymkode: 4f36b...949

Skrevet

Er det en greie og sjekke opp ansatte i en barnehage?🧐 Du må kødde.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du røyka maling? Det kreves politiattest for å jobbe i en barnehage. At du skal prøve å google å trace de ansatte på fb eller hva pokker du skal er uakseptabelt! 

SKJERP DEG!

Anonymkode: 819ea...0a7

De som ikke er tatt er jo de som er farlige.

Anonymkode: ba7b7...719

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De som ikke er tatt er jo de som er farlige.

Men om de eventuelt ikke er tatt, så står det jo ikke noe om dem på nettet uansett?🤷🏼 

• Nyttig 1
Skrevet

Man kan finne veldig mye på nettet om mennesker hvis man leter lenge nok. Det har jeg erfaring i.

Ved å sjekke hva slags liv de ansatte lever er det lettere å danne seg et bilde om de er skikket. I dag kan man jo søke opp en person igjennom et bilde og få hele livet på internett servert. Hvis det for eksempel jobber en mann med 5 FB venner, singel, masse bilder av barn i Thailand så ville jeg funnet en annen barnehage.

Barnets beste er alltid viktigst.

AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (7 timer siden):

Er det en greie og sjekke opp ansatte i en barnehage?🧐 Du må kødde.

Ikke bry deg om denne brukeren. Brukeren er, unnskyld at jeg sier det, kokko. Driver å skal stalke kjendiser.

Nå ble det brukerdebatt fra min side men som noen andre sier her; brukeren bør blir kastet ut av KG snart.

Anonymkode: af9cd...845

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

trolling-57a9902f3df78cf459cd5776.jpg

Anonymkode: 9916c...c7c

• Nyttig 1
Skrevet

Kjære deg. Du må finne deg en jobb. Noe å fylle dagene dine med. Å sitte her på KG å lage trolletråder er rett og slett bare tragisk! På tide å ta ansvar for eget liv!

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (7 timer siden):

Men om de eventuelt ikke er tatt, så står det jo ikke noe om dem på nettet uansett?🤷🏼 

Sant nok, men har selv varslet om pedoer i nærmiljøet (dømte) som siklet rundt en bhg

Har ikke lov å gi fotografi så jeg lagde en tegning istedenfor slik at de hadde lov å henge opp bilde for å være obs

Skrevet

Jeg ville aldri levert et barn til en barnehage uten å kjenne de ansatte.

Jeg stoler ikke på at de gjør en bakgrunnssjekk av de ansatte. Det å vise frem en politiattest betyr bare at man ikke er tatt for noe ulovlig.

Hvis en ansatt har pengeproblemer kan det hende at de er villig til å oppgi informasjon og bilder for penger.

Barn er det kjæreste man har så det og ta en ekstra sjekk tror jeg er lurt. Man får også mye informasjon ved å snakke med andre foreldre og deres erfaringer.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med politiattest er at det kun viser om man er dømt for noe. Man kan ikke ha blitt oppdaget eller oppdaget og anmeldt men at saken har blitt henlagt / frikjent på grunn av de strenge beviskravene. Man skal selvfølgelig da behandles som om man er uskyldig, men.. Ja. 

Videre kan man bli dømt etter attesten er skrevet ut ifm ansettelse, det er vel hvert 5(?) år man må levere inn ny. 

Så det er ikke sånn at bare fordi man må levere attest er man trygg. Samtidig jobber ikke de ansatte i et vakuum, de har kolleger som legger merke til atypisk atferd både hos den det gjelder og barna vedkommende har ansvar for. 

Mine barn har gått i to ulike barnehager i totalt syv år og jeg kan ikke skjønne hvordan et overgrep skulle ha skjedd. Det er vel kun på morgenen det kun er en ansatt - og da er det foreldre inn og ut den døra hver tredje minutt. Ellers et det ganske tettpakket program hele dagen og bleieskift skjer på et rom uten dør hvor det går voksne og barn forbi hele tiden. 

Det siste året har det blitt ansatt tre menn, to av de pedagoger. Var litt "okey, uvant" i starten siden det kun var kvinnelige ansatte. Men de er fantasiske med barna og gir de en helt annen type lek og samspill som er absolutt nødvendig. 

Anonymkode: 3d1b7...c71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...