AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Hva tenker dere er innafor å gi i ukeslønn til barn på 6 og 8 år? Tenker at de kan støvsuge, gå ut med søpla og rydde rommene sine, samt dekke på middagsbordet noen dager hver Anonymkode: 753b3...61b
Arkana Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Vi gir barna 10 kr per klassetrinn i ukelønn så lenge de går på barneskolen.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Skal 6-åringen støvsuge? Synes det var litt voldsomt til og med for en 8-åring. Ut med bosset ja, og rydde rommet sitt selvsagt. Men man må begynne i det små. Ellers mister de helt gnisten. Hva du skal betale aner jeg ikke. Mine fikk ikke penger for selvfølgeligheter. Anonymkode: 2b12f...94e 1
Fru Uperfekt Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Mine får penger utifra det de gjør Har ett oppgaveskjema så krysses det av for hva de gjør I tillegg har alle en grunnlønn på 50,- som skal dekke lørdagsgodt
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal 6-åringen støvsuge? Synes det var litt voldsomt til og med for en 8-åring. Ut med bosset ja, og rydde rommet sitt selvsagt. Men man må begynne i det små. Ellers mister de helt gnisten. Hva du skal betale aner jeg ikke. Mine fikk ikke penger for selvfølgeligheter. Anonymkode: 2b12f...94e På hvilken måte mener du at støvsuging høres voldsomt ut? Her støvsugde 6-åringen i dag av egen fri vilje, han syns det er gøy å bidra selv om det kanskje hadde blitt renere om jeg gjorde det selv. Jeg tenker arbeid i hjemmet og ukeslønn lærer barn litt om økonomi når de er så små. Jobber man, så får man betalt. Bruker man opp pengene, så har man ikke mer penger før neste «lønning». Anonymkode: 753b3...61b
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 Barna mine er 9 år og 12 år. De får 40 kroner i uken når ukens oppgaver er gjennomført. Uke 1: Rydde i 15 minutter, vaske trappen og skifte sengetøy på egen seng. Uke 2: Rydde i 15 minutter, lage en middag og rydde opp etter den samme middagen. Foreløpig får de litt hjelp til å lage middag og skifte på sengen, men de blir stadig bedre. Anonymkode: 8c169...46e 1
elskersommer Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 Har to på nå 18 og 22 år.. å de ha et aldri fått ukelønn. De har hjulpet til nå jeg har bedt om hjelp uten å få penger for det. Også fikk de penger om de skulle noe. Begge er veldig økonomisk nå å ikke tatt skade av det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå