AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #21 Skrevet 20. juli 2022 Takk til alle som har svart! Tenker å kanskje føre søvnlogg frem til jeg skal til legen, er det nyttig? Noe annet jeg burde tenke på? Har aldri egentlig tenkt over at jeg våkner tett i nesa. Kanskje det er allergi? Kjæresten min sier at jeg ikke snorker.. Synes det er litt kjedelig at timen ikke er før over en måned til, da dette går såppass ut over jobb, men folk har vel ferie nå... Får bare prøve mitt beste frem til da Anonymkode: bbfc0...93f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #22 Skrevet 20. juli 2022 Glemte også å nevne at det ofte kjennes ut som jeg har løpt en maraton, bena mine er så slitne... Selv om jeg egentlig ikke har gjort noe. Har tidligere vært veldig sprek (typ syklet 300km på en dag, faktisk løpt maraton), men nå orker jeg ikke gjøre noen ting Ikke at jeg forventer å orke slike ting til hverdag, men hadde vært fint med nok energi til å lage middag, rydde eller være full dag på jobb.. er jo mest stressende at det går ut over jobb. Anonymkode: bbfc0...93f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #23 Skrevet 20. juli 2022 Verdt å sjekke stoffskifte. Kan være det er alt for lavt. Anonymkode: 5ffba...e9a 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #24 Skrevet 20. juli 2022 Du kan laste ned en app til telefonen for å sjekke sånn ca søvnkvalitet og hvor mye du snorker osv. (Fram til du har legetime så du kan sjekke litt fram til da) Har brukt Sleep as Android i flere år nå og den er grei å se på ift søvnmønsteret mitt. (Hvis du har iPhone så vet jeg ikke hvilken app du kan evt. laste ned, men det finnes helt sikkert masse å velge mellom.) Anonymkode: 77389...aaf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #25 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk til alle som har svart! Tenker å kanskje føre søvnlogg frem til jeg skal til legen, er det nyttig? Noe annet jeg burde tenke på? Har aldri egentlig tenkt over at jeg våkner tett i nesa. Kanskje det er allergi? Kjæresten min sier at jeg ikke snorker.. Synes det er litt kjedelig at timen ikke er før over en måned til, da dette går såppass ut over jobb, men folk har vel ferie nå... Får bare prøve mitt beste frem til da Anonymkode: bbfc0...93f Søvnlogg kan nok være lurt ja. Men det er ikke mulig å få en hastetime, eller noe? Siden det påvirker deg såpass mye.. 😕 Kanskje ikke så lurt at du kjører til jobb, når du kjenner deg så søvnig noen ganger. Hvis du f.eks. har mulighet til å ta bussen, så ville jeg ha gjort det en liten stund framover. Anonymkode: 7030d...2fd
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #26 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 17.24): Varierer litt, men ja, har litt problemer med å komme meg i seng. Utsetter det, som alt annet i livet.. Men legger meg vel gjennomsnittlig mellom 22-24. Alltid senest opp før kl 8. Har vært mye hos legen, blodprøver minst en gang i året. Usikker på hva de sjekker da, men bare det "vanlige" tror jeg. Som regel lav d-vitamin men tar tilskudd. Tror ikke jeg snorker, men våkner veldig ofte med tett nese.. Ja, har et variert symptombilde. Er henvist til DPS, men jeg tenker kanskje det er noe kroppslig og ikke psykisk som gjør meg så sliten.. Anonymkode: bbfc0...93f Hvor lav vitamin-D har du? Er det fortsatt lavt? Hvis du tar tilskudd burde det jo være i normalområdet Anonymkode: 9135f...138
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #27 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 10.27): Hvor lav vitamin-D har du? Er det fortsatt lavt? Hvis du tar tilskudd burde det jo være i normalområdet Anonymkode: 9135f...138 ja, jeg burde det. så litt rart. hun skrev bare "litt lavt", så burde ikke ha så mye å si.. Anonymkode: bbfc0...93f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #28 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 8.35): Hei. Har prøvd alt for god søvnhygiene/rutiner. Sliter ikke med å sovne, er alltid så sliten så det skjer med en gang. Står opp 8, alltid, skulle helst stått opp 7 da jeg starter på jobb 8, men får det ikke til.. Får alltid 8t søvn, minst. Likevel så våkner jeg opp utslitt. Det er ofte en følelse som om jeg har jobbet hele natten.. Har intense drømmer, selv om jeg ikke nødvendigvis husker noe av dem. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Begynner å bli så sliten at jeg sliter med fulle dager på jobb Anonymkode: bbfc0...93f Sånn er jeg når jeg må bearbeide ting. I blant husker jeg drømmene, andre ganger har jeg en uggen følelse og i blant merker jeg bare at jeg er sliten. Jeg er støl og har vondt i kroppen hver morgen. Har ingen tips eller råd igrunn, har merket at jeg sover bedre etter en aktiv økt, trening eller lignende. Anonymkode: ebbdc...7e3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #29 Skrevet 24. juli 2022 Sånn har jeg hatt det i mange år. Er mer sliten når jeg våkner enn når jeg legger meg. Har funnet ut at det er noe jeg må leve med. Anonymkode: 8fc35...e51
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå