Gå til innhold

Skuffet over nytt bekjentskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Takk❤️
 

Du skrev det jeg tenkte den kvelden og neste dag. Jeg ble redd for ikke bli trodd. Om jeg hadde sagt dette til mannen min med en gang så hadde han selvsagt trodd på meg, men jeg føler at mye står på spill uten bevis. Hva hvis hun klarer å overbevise kompisen at jeg er sjalu og er den gale? Det hadde vært det opplagte, siden jeg har åpenlyst «crushet» på henne. Mannen hadde støttet meg og skjøvet bort kompisen. Det ønsker jeg ikke.
 

Nå som jeg har fått henne på avstand, og fått mange gode råd fra dere, samt en god venninne, kommer jeg til å delta mer når de samles. Det er vel eneste måten jeg får henne på tomannshånd. Ikke hadde jeg orket å tilbringe en hel kveld med henne alene heller. 
 

TS

Anonymkode: 2572d...057

Mannen din trenger ikke å ta avstand fra kompisen sin og henne, selv om han vet hvordan hun er. Han klarer sikkert å ta henne med en klype salt, så lenge kompisen har det bra. Men det er viktig at han vet at hun behandlet deg dårlig. Slik at han ser hvordan hun egentlig er og ikke lar seg sjarmere.
 

Du kan banne på at kjerringen tror du ikke kommer til å si noe til mannen din, for hadde hun vel sagt det til deg da..? Tenk litt på det. Iom de har kontakt hver dag ..

Ikke vær redd for å snakke med han. Dere har barn sammen og er gift, jeg fatter ikke at du er bekymret for hvordan han vil reagere.

Anonymkode: 4f91f...e7a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk❤️
 

Du skrev det jeg tenkte den kvelden og neste dag. Jeg ble redd for ikke bli trodd. Om jeg hadde sagt dette til mannen min med en gang så hadde han selvsagt trodd på meg, men jeg føler at mye står på spill uten bevis. Hva hvis hun klarer å overbevise kompisen at jeg er sjalu og er den gale? Det hadde vært det opplagte, siden jeg har åpenlyst «crushet» på henne. Mannen hadde støttet meg og skjøvet bort kompisen. Det ønsker jeg ikke.
 

Nå som jeg har fått henne på avstand, og fått mange gode råd fra dere, samt en god venninne, kommer jeg til å delta mer når de samles. Det er vel eneste måten jeg får henne på tomannshånd. Ikke hadde jeg orket å tilbringe en hel kveld med henne alene heller. 
 

TS

Anonymkode: 2572d...057

Jeg har vokst opp med en forelder med covert(sårbar) narcissisme, og jeg kjenner også igjen trekk fra narcissisme i det du forteller, men spesielt i hvordan du reagerer på hele situasjonen. Husker jeg leste ett sted at når man føler man må ta opp samtaler for å bli trodd fordi man vet man kommer til å bli framstilt som den store stygge ulven, da er det noe alvorlig galt med den andre personen, og det er ett typisk tegn ofre for narsissister gjør fordi narsissister gaslighter og er mestere på å manipulere. Finnes flere «undergrupper»/typer innen narsissisme, 7 eller 8 typer, og alle er forskjellige i hvordan de framstår. En Overt har en helt annen type måte å manipulere og oppføre seg på enn en Covert feks. Anbefaler deg å lese deg opp om hvordan man best kan håndtere narsissister, som feks grey rock metoden osv. Anbefaler deg å dele minst mulig privat om deg selv til denne personen også. 
 

Og prat med mannen din! Jeg er dessverre tvilsom til at dere klarer å redde kompisen ut av denne situasjonen, men du må sørge for å prate med mannen din før det blir for seint.

Anonymkode: fdc0e...735

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 1.50):

Beklager langt innlegg.

Mannen min har en god venn. En fyr som er lett å like og er en kjernekar. 
 

Rett før korona, ble han sammen med en dame. Vi er begge travle, så vi fikk ikke møtt hverandre før nå nylig. Hun er godt likt blant kompisene til mannen og jeg har bare hørt mye pent om henne. Til og min mann er begeistret for henne. De chatter en del på snap/Messenger. Ingenting romantisk, kun vennskapelig. 

Jeg googlet henne på forhånd og er en typisk karrierekvinne/superkvinne som får til alt. I mine øyne er hun helt perfekt. Hun fremstår slik på SoMe. (Åpen IG og maaaange følgere)

Så hun er på en måte min girlcrush, før jeg i det hele tatt møtte henne. Hun er også en god del eldre. 
 

Jeg gledet meg veldig til å treffe henne på dobbeldate og høre om det spennende livet hennes. Praten gikk greit og stemningen var god under middagen. Jeg fikk ikke spurt henne så mye for hun spurte mye om meg. Jeg er langt fra noen karrierekvinne, men har en deltidsjobb (samfunnskritisk yrke) som jeg elsker og lønnen er grei. Hun spurte om designerklærne mine og vesken jeg gikk med. Vi skravlet som om vi var gamle venninner, følte jeg. Kompisen til mannen kommenterte at han visste at vi ville finne tonen.  
 

Mellom to retter, spurte hun meg om jeg ville bli med henne på do og «pudre nesen». Jeg lot meg ikke be to ganger og ble med henne inn på dametoalettet. Allerede da spurte hun om jeg ikke syns det er flaut å leve på mannen min som sponser klærne og livsstilen min, og hvorfor jeg bare jobbet deltid eller finne meg en annen jobb å være stolt av og få mere lønn. Jeg hadde visst bare noen år igjen som trofekone, før jeg blir byttet ut. Jeg ble så paff at jeg ikke fikk sagt noe.
 

 

Jeg og mannen har god økonomi og jeg trenger ikke å jobbe mer, da vi ønsker å være mer tilstede med barnet vårt. Mannen min har mer formue enn meg, men jeg hadde nedbetalt leilighet i Oslo, da vi møttes og har alltid vært forsiktig med penger og vært heldig med investeringene mine før jeg møtte mannen min. 
 

Resten av kvelden, sa hun ikke så mye til meg, men skravlet med mennene våre. Hun var veldig hyggelig, men så knapt i min retning. Hun avbrøt meg hver gang jeg skulle si noe. 
 

Jeg har aldri opplevd noe lignende, så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal tolke dette. Ingenting av det hun beskyldte meg for er sant. 

 

 

Anonymkode: 2572d...057

Her var det mange forventinger / forutintatte holdninger og dømming fra begge sider. 

Men én ting er hva man tenker om noen, noe annet er hva man sier høyt til andre. Nå er dette kun din side av saken, men utifra dette skjønner jeg at du ble paff - fordi du hadde helt andre forventninger. Hun virker temmelig tonedøv, fordi hun selv nok mente hun ga deg gode råd - og ikke minst fremstår hun misogynistisk. 

Orker ikke damer som smiler og ler til alle mennene rundt, mens når de snakker til damer, forsvinner all humor og smil. Dem er det mange av.

 

Endret av klarinetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 16.51):

TS her.

Hun og kompisen virker veldig forelsket. Så jeg tror ikke det, men jeg kan jo ta feil. 
 

Uansett er det ikke første gangen noen prøver seg på mannen min, og han har høflig avvist dem. Der er jeg trygg.

Anonymkode: 2572d...057

Du kan aldri vite med sånne folk. Du sier selv at du trodde dere fant tonen, mens hun forandret seg veldig da dere ble alene. At hun virket forelska i kompisen til mannen din hadde jeg ikke nødvendigvis vært så sikker på.

Noe sier meg at hun er sjalu på at du kan ta livet litt mer med ro. Tenk deg, alle beundrer henne fordi hun får til alt som du sier. Det legger jo enormt press på henne, hun må levere for å bli likt.

Og så kommer du, blir godt likt og har god økonomi sammen med mannen din, men du har tid til å nyte livet i tillegg.

Hun prøver å presse deg ned. Drittkjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første kan du fint si til mannen din at du tror denne dama kanskje ikke liker deg, for hun sa endel rare ting til deg og du vet ikke helt hva som foregår. Det betyr ikke at han trenger å gjøre noe nå, men han vil sannsynligvis bli mer bevisst og observere hva som skjer. Jeg hadde heller ikke konfrontert denne dama nå, men jeg hadde vært forbedret på at det vil skje igjen... Kanskje ikke på samme måte, men hun vil prøve å tråkke deg ned og da bør du ha baller nok til å ta henne på det. ;)

Jeg møter sånne mennesker hele tiden. Jeg og mannen har en tradisjonelt rollefordeling og det er som et rødt flagg i ansiktet på nordmenn, kvinner spesielt kanskje. Plutselig er ikke folk særlig åpne, tolerante eller hyggelig, jeg er rett og slett fritt vilt for hugg, stygge kommentarer og full ignorering av alt jeg sier... 🤷‍♀️

Anonymkode: 5457e...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...