missbluebird Skrevet 24. juli 2022 #41 Skrevet 24. juli 2022 Minst mulig av alt. Såpe under armene og de intime delene, that's it. Naturlig er best og utrolig hvor god huden blir etterhvert. 3
Djungelvrål Skrevet 24. juli 2022 #42 Skrevet 24. juli 2022 missbluebird skrev (1 minutt siden): Minst mulig av alt. Såpe under armene og de intime delene, that's it. Naturlig er best og utrolig hvor god huden blir etterhvert. Jada 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #43 Skrevet 24. juli 2022 Djungelvrål skrev (18 minutter siden): Man må ikke ha såpe heller. De brukte ikke såpe for 200 år siden og overlevde fint uten. Dropp tannkrem, tannbørste og deo også. Helt unødvendig. Kroppslukt er helt naturlig. De brukte såpe for 200 år siden. Anonymkode: f6712...247 1 2
missbluebird Skrevet 24. juli 2022 #44 Skrevet 24. juli 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: De brukte såpe for 200 år siden. Anonymkode: f6712...247 Det er riktig, men ikke samme type såpe som vi bruker i dag Det er forskjell på en naturlig gammeldags såpe og kjemikaliebombene vi i dag kaller såpe. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #45 Skrevet 24. juli 2022 missbluebird skrev (13 minutter siden): Minst mulig av alt. Såpe under armene og de intime delene, that's it. Naturlig er best og utrolig hvor god huden blir etterhvert. Bruker du ikke solfaktor? 😯 Anonymkode: 81817...977 1 1
missbluebird Skrevet 24. juli 2022 #46 Skrevet 24. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bruker du ikke solfaktor? 😯 Anonymkode: 81817...977 Solfaktor blokkerer jo som regel UVA og/eller UVB. Flere norske hudleger som sier at dette ikke er nødvendig å bruke. Men de får som regel munnkurv og da kan man jo stille seg spørsmålene om hvorfor det Når du blokkerer ut dette, så gjør det at du ikke får d-vitaminer. Uten d-vitaminer får du jo sykdommer. D-vitaminer hjelper jo mot utrolig mye, og det har de jo bevist med helbedring av feks Covid. Og i Norge får vi jo såpass lite sol at vi er jo i toppen vedrørende kreft. Så nei, sluttet med det for mange år siden (10+). Så lenge du ikke blir brent, men går gradvis lenger ut i solen så har du absolutt ikke noen problemer. Ta de landene i verden hvor solen står på nesten døgnet rundt, hvor mye hudkreft etc har de i forhold til oss? 1
Forundret.. Skrevet 24. juli 2022 #47 Skrevet 24. juli 2022 Hmmmmmm skrev (14 timer siden): Solfaktor 50 på sommer, 30 på vinter. Peeling er et stor nei i ansiktet. Lengre vipper med vippe serum. Retanol og retinoid på resept på kveld og c vitamin serum på dag har gjort huden min enda finere. Et mega godt tips mot munnherpes er antibak så fort du merker at det dukker opp noe. Borte mye fortere med det Hvordan fikk du det på resept? Hvor mye koster det?
Djungelvrål Skrevet 24. juli 2022 #48 Skrevet 24. juli 2022 missbluebird skrev (35 minutter siden): Solfaktor blokkerer jo som regel UVA og/eller UVB. Flere norske hudleger som sier at dette ikke er nødvendig å bruke. Men de får som regel munnkurv og da kan man jo stille seg spørsmålene om hvorfor det Når du blokkerer ut dette, så gjør det at du ikke får d-vitaminer. Uten d-vitaminer får du jo sykdommer. D-vitaminer hjelper jo mot utrolig mye, og det har de jo bevist med helbedring av feks Covid. Og i Norge får vi jo såpass lite sol at vi er jo i toppen vedrørende kreft. Så nei, sluttet med det for mange år siden (10+). Så lenge du ikke blir brent, men går gradvis lenger ut i solen så har du absolutt ikke noen problemer. Ta de landene i verden hvor solen står på nesten døgnet rundt, hvor mye hudkreft etc har de i forhold til oss? De har lite hudkreft fordi de har melaninrik/mørk hud. Vi blonde og blåøyde får lettere hudkreft fordi vi har lite melanin til å beskytte huden med. 6 1
missbluebird Skrevet 24. juli 2022 #49 Skrevet 24. juli 2022 (endret) 8 minutter siden, Djungelvrål said: De har lite hudkreft fordi de har melaninrik/mørk hud. Vi blonde og blåøyde får lettere hudkreft fordi vi har lite melanin til å beskytte huden med. Melanin bygges opp over tid ved å være ute i solen (derfor du blir trøtt) og det er denne som gjør at du blir brun. Det er hudens egen måte å beskytte seg selv på ved å lage et beskyttende lag. Noen har mer enn andre fra de er født pga hudens farge. Andre må gradvis jobbe med det og bygge det opp. Og når du først har vært ute i solen, så vil jo d-vitaminene ligger på huden i opptil nesten 2 dager for å bli trukket inn. Det å da vaske det av seg, gjør jo at huden ikke trekker det inn. Så mye jobb for lite om det er dette man gjør. Satt litt på spissen, men reelt: solkrem ville vært ulovlig om ingrediensene var i mat pga alle metallene, men når du smører det på huden så vil jo huden ta det inn. Så du får det jo dermed inn i kroppen. Endret 24. juli 2022 av missbluebird
Djungelvrål Skrevet 24. juli 2022 #50 Skrevet 24. juli 2022 missbluebird skrev (1 time siden): Melanin bygges opp over tid ved å være ute i solen (derfor du blir trøtt) og det er denne som gjør at du blir brun. Det er hudens egen måte å beskytte seg selv på ved å lage et beskyttende lag. Noen har mer enn andre fra de er født pga hudens farge. Andre må gradvis jobbe med det og bygge det opp. Og når du først har vært ute i solen, så vil jo d-vitaminene ligger på huden i opptil nesten 2 dager for å bli trukket inn. Det å da vaske det av seg, gjør jo at huden ikke trekker det inn. Så mye jobb for lite om det er dette man gjør. Satt litt på spissen, men reelt: solkrem ville vært ulovlig om ingrediensene var i mat pga alle metallene, men når du smører det på huden så vil jo huden ta det inn. Så du får det jo dermed inn i kroppen. Jeg vet godt hva melanin er. Poenget mitt er at mennesker som er lysere i huden lettere får hudkreft. Sitter man i solen i 15 min før man smører seg får man nok sol til å lage d-vit. 2
Hmmmmmm Skrevet 25. juli 2022 #51 Skrevet 25. juli 2022 Forundret.. skrev (7 timer siden): Hvordan fikk du det på resept? Hvor mye koster det? Brukte lege på nett, så 500 kr for kremen. Måtte bare vise et bilde av huden på ansiktet. Har ikke rynker eller noe, men fikk resept. Men bare bruk fastlegen. Billigere det.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #53 Skrevet 25. juli 2022 missbluebird skrev (7 timer siden): Solfaktor blokkerer jo som regel UVA og/eller UVB. Flere norske hudleger som sier at dette ikke er nødvendig å bruke. Men de får som regel munnkurv og da kan man jo stille seg spørsmålene om hvorfor det Når du blokkerer ut dette, så gjør det at du ikke får d-vitaminer. Uten d-vitaminer får du jo sykdommer. D-vitaminer hjelper jo mot utrolig mye, og det har de jo bevist med helbedring av feks Covid. Og i Norge får vi jo såpass lite sol at vi er jo i toppen vedrørende kreft. Så nei, sluttet med det for mange år siden (10+). Så lenge du ikke blir brent, men går gradvis lenger ut i solen så har du absolutt ikke noen problemer. Ta de landene i verden hvor solen står på nesten døgnet rundt, hvor mye hudkreft etc har de i forhold til oss? I Australia hvor veldig mange lyshudede bor og hvor det er mye sol er det ekstremt mye hudkreft. Anonymkode: d5b42...cf0 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #54 Skrevet 25. juli 2022 missbluebird skrev (9 timer siden): Melanin bygges opp over tid ved å være ute i solen (derfor du blir trøtt) og det er denne som gjør at du blir brun. Det er hudens egen måte å beskytte seg selv på ved å lage et beskyttende lag. Noen har mer enn andre fra de er født pga hudens farge. Andre må gradvis jobbe med det og bygge det opp. Og når du først har vært ute i solen, så vil jo d-vitaminene ligger på huden i opptil nesten 2 dager for å bli trukket inn. Det å da vaske det av seg, gjør jo at huden ikke trekker det inn. Så mye jobb for lite om det er dette man gjør. Satt litt på spissen, men reelt: solkrem ville vært ulovlig om ingrediensene var i mat pga alle metallene, men når du smører det på huden så vil jo huden ta det inn. Så du får det jo dermed inn i kroppen. Trøtt? Blander du sammen med melatonin? Anonymkode: 1ac9f...cf6 3 2
Forundret.. Skrevet 25. juli 2022 #55 Skrevet 25. juli 2022 Hmmmmmm skrev (12 timer siden): Brukte lege på nett, så 500 kr for kremen. Måtte bare vise et bilde av huden på ansiktet. Har ikke rynker eller noe, men fikk resept. Men bare bruk fastlegen. Billigere det. Fastlegen min mente at det bare var tull.. Har byttet lege nylig, skal spørre han. Men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem siden hun forrige sa nei.
Scherbatsky Skrevet 25. juli 2022 #56 Skrevet 25. juli 2022 (endret) Solkrem når jeg er ute. Fordi UV-stråling er farlig. Og ja, du får nok d-vitamin selv om du bruker tilstrekkelig solkrem, den blokkerer nemlig ikke alle uv-strålene, men den filtrerer det meste av de (opptil 98%). Og det er kjempebra. De som er så heldig å være melaninrike må også bruke solkrem. De som bor i solrike land er nok også smartere enn oss når det gjelder solen. For de ligger ikke å deiger seg i solen midt på dagen for å få farge slik vi nordmenn har tendens til å gjøre. Og må de være ute så prøver de så godt de kan å beskytte seg mot solen fordi de, om noen, vet hvor sterk den kan være. Nok søvn. Nok, og variert mat gjennom dagen. Planter fordi det er en hobby jeg er glad i, og glede gjør en godt. Bevegelse som gjør deg glad (en tur i skauen er jo som gull for sjela, det er en klisje, men så sant). Pusteøvelser gjør deg mindre stresset og stress er ikke godt for huden. En hudpleierutine som jeg liker, som er tilpasset min hud og mine ønsker, fordi det holder min trøblete hud i sjakk. La Roche Posay Cicaplast Baume B5 er gull her, og kan brukes over alt. Det samme med Ren Overnight Balm. Nok fukt. I kroppen (vann), på huden (f.eks glycerin), i lufta (luftfukter eller åpne vindu på fuktige dager). En hårklipp man føler seg vel i. Dette mangler jeg for tiden, og jeg kjenner meg ikke helt som meg selv. Endret 25. juli 2022 av Scherbatsky 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #57 Skrevet 25. juli 2022 missbluebird skrev (På 24.7.2022 den 22.49): Solfaktor blokkerer jo som regel UVA og/eller UVB. Flere norske hudleger som sier at dette ikke er nødvendig å bruke. Men de får som regel munnkurv og da kan man jo stille seg spørsmålene om hvorfor det Når du blokkerer ut dette, så gjør det at du ikke får d-vitaminer. Uten d-vitaminer får du jo sykdommer. D-vitaminer hjelper jo mot utrolig mye, og det har de jo bevist med helbedring av feks Covid. Og i Norge får vi jo såpass lite sol at vi er jo i toppen vedrørende kreft. Så nei, sluttet med det for mange år siden (10+). Så lenge du ikke blir brent, men går gradvis lenger ut i solen så har du absolutt ikke noen problemer. Ta de landene i verden hvor solen står på nesten døgnet rundt, hvor mye hudkreft etc har de i forhold til oss? Neiii, det er en myte! Man får d-vitamin med solkrem også, i tillegg til at man beskytter huden👍☀️🧴 Anonymkode: 285ed...953 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #58 Skrevet 26. juli 2022 Jeg sidestiller motstandere av solkrem med motstandere av barnevaksiner. Svært ofte radikale skrullinger som er redd for stråling og annet fanteri. Anonymkode: 53f32...ded 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #59 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 6.10): I Australia hvor veldig mange lyshudede bor og hvor det er mye sol er det ekstremt mye hudkreft. Anonymkode: d5b42...cf0 Har du kilder på det? Anonymkode: c6a28...077
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #60 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 17.7.2022 den 15.20): Sminke trenger man jo ikke da Såpe renser huden bra nok. Anonymkode: 93265...fe4 Sminke er vel en smakssak. Noen vil bruke det og andre ikke. Anonymkode: db106...fcd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå