Gå til innhold

Kakesjuk....


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Eg er eigentleg ikkje noko kakemonster, men nokre kaker er berre heilt nyyydelege då! Trur kanskje eg kan sette Charlotte Russé som ein favoritt! Hehe..

Kva er di yndlingskake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en kakemons, og liker mye forskjellig!

Favorittene er vel: Alle slags typer sjokoladekaker, Ostekake (som jeg lagde i kveld :sjarmor: ), Suksessterte, Marsipankake, Kransekake, Saftige formkaker er også nam-nam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er eigentleg ikkje noko kakemonster, men nokre kaker er berre heilt nyyydelege då! Trur kanskje eg kan sette Charlotte Russé som ein favoritt! Hehe..

Kva er di yndlingskake?

Charlotte Russé - den har jeg aldri hørt om en gang? Går jeg glipp av noe stort her? :ler: *Hint* Har du oppskrift?? :sjenert:

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlotte Russé - den har jeg aldri hørt om en gang? Går jeg glipp av noe stort her?  :ler: *Hint* Har du oppskrift??  :sjenert:

Anette  ;)

Oppskrift... ;)

Den er knallgod!! Men eg syns den er bedre med sitronfromasj då.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en kakemons, men har vel ikke en absolutt favoritt... Marsipankake kan smake, men den skal være kjøpt eller min egen ;) . Sjokoladekake, suksessterte og napoleonskake... Ja, det var noe å tenke på kl 4.35 om morgenen.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuruke (nøttebunn - lys sjokolademousse -nøttebunn - lys sjokolademousse, ser ut som

ei kuruke men smaker vannvittig godt)

Verdens beste/kvæfjordkake

pokker.. må bake i helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har flere favoritter:

- mine brownies

- suksessterte

- Kvæfjordkake

- gulrotkake med kremostglasur

- fransk epleterte

- Mississippi Mud Cake

- kladdekake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens Beste eller Kæfjordkake er det beste jeg veit, men kan jeg lage den? Nei! Den går jo bare i fra hverandre :grine:

Ellers er Tiramisu noe av det beste jeg kan spise på kakefronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Delfia-kake

-Saftig, mørk og klissete sjokoladekake

-Gulrotkake

-Ostekake

-Det meste som inneholder pai-eller tertedeig :sjarmor:

Også gjærbakst da! (selv om det ikke er kaker akkurat) Boller, boller fylt med vaniljekrem eller sjokolade inni, skolebrød, kanelboller, kringler og og.. Nam! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ.. KAKE!!! Jeg elsker kake.. :)

Sjokoladekake

Eplekake

Marsipankake

Gulrotkake

Krydderkake

Honningkake

Er vel favorittene mine, men det skal mye til før jeg takker nei til litt kake.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tante`s Charlotte Rousse er definitivt den beste...

Men, søs`s sjokoladekake, mine sjokolademuffins, min bløtekake, mormors gulrotkake...MMMMMMMMM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verdens Beste eller Kæfjordkake er det beste jeg veit, men kan jeg lage den? Nei! Den går jo bare i fra hverandre :grine:

Det finnes en sånn kakemix av Kvæfjordkake, og har laget den to ganger. Ble veldig vellykket, ingen trodde på meg når jeg sa det var "juksekake".

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere favoritter:

- mine brownies

- suksessterte

- Kvæfjordkake

- gulrotkake med kremostglasur

- fransk epleterte

- Mississippi Mud Cake

- kladdekake

Mississippi Mud Cake, høres veldig spennende ut... du har vel ikke en oppskrift på lur vel??... :sjenert:

Anette ;)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mississippi Mud Cake, høres veldig spennende ut... du har vel ikke en oppskrift på lur vel??...  :sjenert: 

Klart det! :)

Mississippi Mud Cake

250 g smør

150 g mørk sjokolade

440 g sukker

2,5 dl varmt vann

80 ml kaffelikør (Tia Maria, Kahlua, Crème de Cacao)

1 ss kaffepulver

260 g hvetemel

½ ts bakepulver

25 g kakao

2 egg

Bland smør, sjokolade, sukker, vann, likør og kaffe i en kjele. Rør over svak varme til sjokoladen smelter. Hell i en bolle og avkjøl 15 minutter. Sikt i det tørre og rør sammen, visp så inn eggene. Hell i en dyp 20 cm springform og stek ved 160 grader i ca 1½ time (i min ovn er 1 time nok, den skal være litt "rå" og saftig inni, så sjekk etter 1 time og stek evt litt mer om den er for bløt). La stå 30 minutter før den avkjøles på rist.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...