Fotball77 Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Om man har et bilde på iPhone og "klusser" over ansiktet for å unngå å vise hvem det er og så legger ut bildet på et forum feks her eller andre steder vil det da kunne være mulig for andre å fjerne "klusset" og se ansiktet til den som er avbildet?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #2 Skrevet 17. juli 2022 Jeg gir deg ingen tips til å fjerne sladden, men ja, det er mulig om man velger diverse sosiale media apper til å redigere bildene med. Anonymkode: b9e6a...a53
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 man kan ta et bilde, sladde over. også tar du skjermbilde av bildet. da kan de ikke fjerne det Anonymkode: 8be40...976 2
Fotball77 Skrevet 17. juli 2022 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2022 Ok. Vil ikke vite hvordan heller. Lurte bare på om det er mulig
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #5 Skrevet 17. juli 2022 Nei det er ikke mulig å fjerne sladdingen, når et bilde blir redigert så forsvinner informasjon fra filen. Derimot så kan det være mulig gjenopprette bilder som er pixelert men det krever ganske avansert programvare. Anonymkode: 03b90...1f1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 17.7.2022 den 13.28): Jeg gir deg ingen tips til å fjerne sladden, men ja, det er mulig om man velger diverse sosiale media apper til å redigere bildene med. Anonymkode: b9e6a...a53 Dette tror jeg ingenting på, med mindre sladden er lagret som en egen layer i et spesielt format. Hvis det f.eks. er et .jpg som er sladdet slik er informasjonen borte for alltid. AnonymBruker skrev (På 17.7.2022 den 13.42): Nei det er ikke mulig å fjerne sladdingen, når et bilde blir redigert så forsvinner informasjon fra filen. Derimot så kan det være mulig gjenopprette bilder som er pixelert men det krever ganske avansert programvare. Anonymkode: 03b90...1f1 Se over, uenig i at man kan gjenopprette bilder som er pikselert. Noen må gjerne fortelle meg hvordan. Det er noe slikt vi snakker om? Min påstand er at det er umulig å "gjenopprette" da informasjonen som var der er borte. Man kan bruke programvare til å "gjette" på mulige ansikter som ville gitt en slik pixelering, men det er fortsatt gjetting. 2003.03808.pdf (arxiv.org) Her er en AI som rekonstruerer ansikter, men det er fortsatt bare god gjetting, og det finnes millioner av forskjellige ansikter som er mulige. Til en viss grad kan man rekonstruere ja, men ikke på noen måte "fjerne sensur". Anonymkode: 2aa39...f8e 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #8 Skrevet 20. juli 2022 Enig med brukeren over. Når man redigerer et bilde, og lagrer over den originale filen som ei bildefil, er piksler (altså selve bildet) forandret for alltid. Bilderedigeringsprogrammer som gjør dette automatisk bare gjetter hva et menneskeansikt kan se ut. Har dere noen gang brukt de der appene med filter som gir deg et automatisk smil? Som oftest vil ikke smilet ligne på ditt smil i det hele tatt. Programvaren bare gjetter hvordan smilet passer inn i ditt ansikt. Det samme gjør de programmene som liksom skal forbedre veldig dårlig bildekvalitet, og fjerne sladding. Ren gjetting ut i fra de får pikslene programvaren klarer å se. Den eneste måten å gjenopprette de pikslene og få sett originalbildet uten sladden er å ha ha tilgang på originalbildet. Men har man originalbildet trenger man strengt tatt ikke fjerne noe sladding heller. Anonymkode: db1f6...d5a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå