Gå til innhold

Barn som ikke sover

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gutt som ble 2 år i går, som etter han for 2 uker siden lærte seg å klatre ut av sengen nekter å sove. Vi har skrudd av ene siden på grindsengen å tatt på sengehest. Han klatrer ut av sengen sikkert 500 ganger, konstant fra 19-03 hver natt. Om vi sitter inne på rommet blir han i sengen, men skriker frem til ca 03. Vi har forsøkt å sove inne med han, han sove inne med oss, ta han tilbake i seng x antall ganger, fortelle at det er natt osv. 

Før han legges leser vi bok, som vi alltid har gjort. Må bare påpeke at før han klatret ut av sengen, leste vi bok sa natta å gikk ut, da sovnet han innen 10 min alene. Nå er det altså helt håpløst, både natt og dag. 

noen som har noen gode råd? 

Anonymkode: 6b004...9c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har sovet på dagen før, men ikke de siste ukene. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prøvd det selv, men vet at man kan få kjøpt lamper med som viser om det er dag (grønt lys) eller natt (rødt lys). Hvis han er en vanlig 2-åring, så bør han ha forståelse til å kunne skjønne hva lyset betyr. Kunne det hjulet?

Anonymkode: d4910...a06

Skrevet

Høres jo litt ut som de fasene som kommer med babyer når de lærer noe nytt. Snur seg,  setter seg, reiser seg opp osv i steden for å sove. De har lært noe nytt som er så enormt i deres verden at det blir helt uimotståelig å gjøre det igjen og igjen.

Tipper det går over for dere, sånn som det gjør med babyene. Bare å fortsette å følge han tilbake og vente på bedre tider 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har ikke prøvd det selv, men vet at man kan få kjøpt lamper med som viser om det er dag (grønt lys) eller natt (rødt lys). Hvis han er en vanlig 2-åring, så bør han ha forståelse til å kunne skjønne hva lyset betyr. Kunne det hjulet?

Anonymkode: d4910...a06

Ja, det kan jeg prøve. Jeg er villig til å prøve hva som helst. 

AnonymBruker
Skrevet
Regnbuefisk skrev (3 timer siden):

Høres jo litt ut som de fasene som kommer med babyer når de lærer noe nytt. Snur seg,  setter seg, reiser seg opp osv i steden for å sove. De har lært noe nytt som er så enormt i deres verden at det blir helt uimotståelig å gjøre det igjen og igjen.

Tipper det går over for dere, sånn som det gjør med babyene. Bare å fortsette å følge han tilbake og vente på bedre tider 🙈.  

bare å bare 😂 vi må jo prøve videre, å håpe dagen dette eventyret er over kommer veldig fort 🙈 

AnonymBruker
Skrevet

For oss fungerer der best å samsove. Både toåringen og femåringen sover i voksensenga. Det gir mest mulig søvn til flest mulig. Vet det ikke er for alle, men det dungerer for oss.

Anonymkode: 7257c...6ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Haha huff jeg vet. Vi har slitt oss gjennom seks mnd med langdryg legging. Nå har det endelig løsnet her da.

Det er virkelig ikke bare bare med denne leggingen 😅 Men sove må de jo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...