Gå til innhold

Til dere som har begynt å løpe

Danseskjørt

Anbefalte innlegg

Hvordan merket dere det på kropp og humør? Trenger en motivasjonstråd, så skriv ALLE fordeler med å løpe😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å trene i seg selv er jo som det står overalt; utløser såkalte lykkehormoner (endorfiner) som gjør en gladere mer opplagt, i tillegg til at muskler og skjelett får den mosjonen de trenger. Jeg selv orker mer, får bedre samvittighet på egen kropp og når jeg spiser, og får i det hele bildet bedre livskvalitet.😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min aller største fordel, som får meg gladelig ut 3 ganger i uka, er at det hjelper på vanskelige tanker og tankekjør. Merker godt at livet føles lettere både underveis og i noen timer etterpå. Skulle gjerne løpt hver dag om jeg hadde tid ❤️

Anonymkode: 76211...a44

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig pause fra mann og barn 🙈😂 meg-tid, føles så godt ut etterpå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv dager hvor jeg bare vil legge meg ned og dø, hvor løpeturen er et ork fra ende til annen, så føler jeg meg langt bedre etterpå. Det er også noe med monotonien i det, en fot foran den andre, som gjør det til en slags meditativ opplevelse. Hjelper i alle fall meg med å sortere tankene mine, som ellers har en tendens til å være veldig kaotiske og påtrengende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har løpt i mange år,  min største fordelen er ustoppelig energi! Blir ikke sliten lengre, kan holde på fra mårra til kveld å jobbe. I sommer har jeg malt hus noe timer, for så å ut å løpe intervaller/langtur, så middag og husarbeid. 

Anonymkode: 06ef9...84f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan anbefales. For noen som ikke har trent på en stund merker man fremgang allerede etter to-tre økter og det blir raskt bedre i starten. Så gjelder det å ikke bli nedstemt av at fremgangen flater mer ut og å ikke få "overtenning" og trene så mye at lysten og evnen til å trene på nytt to-fire dager senere forsvinner.

Anonymkode: 076e3...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, det var gøy når jeg begynte å få resultater (3-4 uker) og så ble det kjipt når jeg måtte slutte (uke 5) fordi det kom jevnlige smerter foran på leggen. Regner med det var en advarsel før en evt beinhinnebetennelse. Nå må beina styrkes før jeg kan begynne igjen selv om smertene har avtatt 😢.

Så selv om løping kan føles fantastisk, så ta hensyn om beina ikke er helt klare. Jeg er ikke overvektig btw. 

Anonymkode: 927ff...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...