Gå til innhold

Vært så kaldt hele sommer, lei av å høre om "hetebølger"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som høygravid føler jeg meg veldig heldig med at akkurat denne sommeren ble kjølig 😅 De som ønsker seg hetebølge kan oppsøke den der den er!

Anonymkode: a912b...0a2

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter noen netter hos mamma på Sørlandet, med en 5 mnd gammel baby og over 20 grader, er jeg glad for å være hjemme på kjipe vestlandet. Hun skrek og skrek, huden hennes var kokvarm selv om hun bare sov i bleia, og ville ammes konstant for hun var så tørst. Kunne heller ikke lufte for mye siden mamma bor i rånesentrum og mopedene vekket babyen så lenge varmen ikke gjorde det. Hjemme sover vi natta igjenom til 9 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Så du tenker at de 38 gradene de har i Oman kommer hit straks? Jippi!

Anonymkode: 01787...782

38 grader i Oman er ikke unormalt. 36 grader i London derimot, det er grunn til bekymring

Anonymkode: d3ae7...69c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Flere som er lei av å høre on "hetebølger"?.. Må ha lukket vinduene, hver kveld hele våren og sommeren, da det har blir for kaldt. Vannet på stranda har vært alt for kjølig, for å ta med barna ut for å bade.

Husker ikke sist det var 17grader midt i juli.

Savner en god og varm sommer og lei skemsel propogandaen.

Anonymkode: 3fb62...e92

tror du blander litt her - forskjell på været der du bor og (globalt) klima. Vitenskapelige fakta som at klimaendringenen vil gi mer ekstremvær  er ikke "skremselspropaganda" selv om man ikke forstår dem.

Anonymkode: 1eb1e...539

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man er ganske så kunnskapsløs om man ønsker seg hetebølge. Ta en prat med de som bor i Portugal, og spør de hva det faktisk innebærer.

Anonymkode: aaf07...42c

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er som om en tjukkas i Norge leser om matmangel i Etiopia og blir misunnelig.

Anonymkode: 93a9c...e37

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kom og bo i Stavanger så slipper du og høre om hetebølger, me har det kaldt og møje vind 😱:nori::hoppendeglad:

Anonymkode: ff0cd...53f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Jeg er ikke lei av å høre om hetebølger. Jeg er bare lei for at flere land blir rammet av det. Selv om vi ikke blir rammet av hetebølger her i Norge så er det flere land som blir det. Det er skremmende å se det blir så varmt nedover Europa og alle skogbrannene. Jeg er glad for at vi ikke har hetebølge her i Norge, men ja jeg savner en varm sommer og denne sommeren har ikke vært noe å skryte av. Hadde det bare gått an å fått det kaldere der de nå har ekstreme temperaturer så kunne Norge fått litt av varmen så vi fikk en fin og varm sommer som ble værende til september. Ingen hetebølge noen steder. Bare fine og behagelige varme sommer temperaturer.
Hva skal man med ekstreme temperaturer som 40-50 grader i Europa og verden? Hva skal man med en våt, vindfull og kjølig sommer? 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å sole meg litt på balkongen i stad, men som vanlig nå i juli skyet det over på under fem minutter etter at jeg hadde satt meg på balkongen. Ble bare skyer, så jeg gikk inn igjen. Det har vært mye overskyet og til dels mye regn også. Ingen super sommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nesten vært kaldt hele år. Tror media vi lar oss lure av "hetebølgen"? Våkn opp det er ingen hetebølge.

Anonymkode: 76f71...9e4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her var det 30+ noen alt for lange dager i juni. Fyfaen jeg hater varmen. Har ikke mulighet for å avkjøle boligen, så det var ikke mulig å være der. Gikk ikke å være ute heller fordi man kom seg ikke unna sola. Syns ikke sommeren er så forbanna gøy når man må sitte på skohylla i en yttergang og vente på at timene skal gå. 

For ikke å snakke om jobben. Alle som sier de elsker temp på 30+ er nok de som ikke må løpe rundt i en varm jobbuniform og svette så spruten står uten tid til å drikke vann eller gå på do. Det er så lite deilig å være gjennomvåt av svette på jobb.

Nå har det regnet og vært kaldt i litt over en uke, og det er så sinnssykt deilig. 

Klimaet her er blitt så ødelagt, når det først er finvær og sol her så blir det rundt 30 grader uansett. Slik var det ikke før. Kunne være mange dager med max 24 grader og pent vær. Nå blir det først dag 1 med 25 grader, dag 2 med 27, dag 3 med 29 osv osv osv og nettene klarer ikke kjøle ned lengre. Jeg forstår ikke hvorfor det blir slik, annet enn at det er klimaet som er helt på trynet.

Så ja, hvis vi aldri får normale temperaturer på finværsdager lengre, så tar jeg heller regn og surt om sommeren.

Anonymkode: 19157...548

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange som kaller hetebølgene propaganda her. Mener dere at det er løgn, og at det egentlig er kaldt de stedene?

Anonymkode: 0e193...74c

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen hetebølge har det vel ikke vært her jeg bor, men det lå vel på rundt 25 grader inntil for et par dager siden. Nå er det vel 20-22 grader. Men det er meldt ca 25 grader igjen til uka. Vi har nesten ikke hatt regn.

Anonymkode: 3483e...03c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg leste hele, derfor jeg svarte. Dritkaldt her og alt jeg leser om er hetebølger så ja jeg er og lei.

Anonymkode: b97b8...f5f

Ja, helt uinteressant at folk, dyr og avlinger dør pga hetebølger så lenge du må lukke vinduene på kvelden! Stakkars deg! :( 

Anonymkode: 6f766...935

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange som kaller hetebølgene propaganda her. Mener dere at det er løgn, og at det egentlig er kaldt de stedene?

Anonymkode: 0e193...74c

Litt rart at det ikke er mulig å bestille pass mens de som faktisk har pass får flybilletter kansellert? Jeg har hverken pass eller flybilletter hvordan mener du jeg kan sjekke temperaturen i Oman?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes selv det har vørt en grei sommer, litt for mye sol og varme og litt for lite regn. Kjenner jeg ikke gleder meg til «hetebølgen» skal treffe deler av Norge neste uke. Men varmepumpe er på kjøling, så får holde meg inne. 

Anonymkode: 2a5fd...022

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen hetebølge har det vel ikke vært her jeg bor, men det lå vel på rundt 25 grader inntil for et par dager siden. Nå er det vel 20-22 grader. Men det er meldt ca 25 grader igjen til uka. Vi har nesten ikke hatt regn.

Anonymkode: 3483e...03c

Hvor bor du? 

Anonymkode: 3b635...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Litt rart at det ikke er mulig å bestille pass mens de som faktisk har pass får flybilletter kansellert? Jeg har hverken pass eller flybilletter hvordan mener du jeg kan sjekke temperaturen i Oman?? 

Så du sier at passproblemene, flystreiken og flykaoset i Europa er planlagte skalkeskjul for at folk ikke skal kunne reise til og sjekke hvor varmt det faktisk er i de landene? 

Hva med de som bor der? Hvilke planer har de for at de ikke skal gå frem i SoMe og si at hetebølgene er løgn?

Anonymkode: 6f766...935

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slut å syt. Dere vil virkelig ikke ha hetebølge. Det er ikke lenge siden vi hadde den unormale varme våren og sommeren, og det var et mareritt for bøndene. 

Tenk dere om, med alt som skjer i verden i dag så er det siste vi trenger hetebølger som tar livet, i verste fall brenner opp avlingene!

PS: Dere samme som klager over at det er så dårlig sommer, ville sikkert skreket like høyt når prisene hadde blitt enda høyere neste år pga. en dårlig sommer for bøndene. Alt får ringvirkninger!

Endret av missmcbeal
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...