AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Skrevet 16. juli 2022 Gikk en tur i morges, har gått denne veien mange ganger men aldri opplevd dette. Jeg går så ser jeg en måke fly rett over meg, skikkelig bråkete og plasserer seg på stolpen noen meter unna meg. Så går jeg under stolpen, så flyr den igjen over meg til neste stolpe. Og i det jeg snur meg så flyr den rett over meg igjen. Jeg får panikk og begynner å springe til en bygg med leiligheter og stiller meg ved inngangen. Rett over veien ser jeg måken på en stolpe. Jeg står der og venter til den har flydd vekk. Når den gjorde det begynner jeg å gå men den kommer etter meg igjen. Jeg legger på spreng igjen og ikke vet jeg hvordan jeg i det hele tatt kom meg hjem. Jeg hylgråt når jeg kom hjem og aldri vært så redd i mitt liv. Kan de angripe mennesker? Har noen opplevd dette som jeg opplevde? Hva skal man gjøre i slike situasjoner? Nå tør jeg ikke lenger gå tur den veien i frykt for de jævla måkene. Anonymkode: 596b0...397
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #2 Skrevet 16. juli 2022 Det dør minst åtte personer i Norge hvert år grunnet måkeangrep. Neida, de er bare truende og forsøker (med hell) å skremme deg bort. De er ikke farlige, selv om de er pågående. Du kunne bare fortsatt å gå, måka beskytter reiret sitt som er i nærheten, ev. ungene. Når du har kommet langt nok vekk ville den ikke brydd seg mer om deg. Med andre ord, bare fortsett med det du gjør, i en slik situasjon. Anonymkode: 1dd56...9c8 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #3 Skrevet 16. juli 2022 Bare gå med arma over hodet, da får de ikke til å røre hodet ditt. Jeg har opplevd at en måke krafsa på hjelmen min på hodet, så da ofrer jeg arma i stedet. Skal nevnes at dette har skjedd én gang, og jeg har forstyrret måker sikkert 200 ganger siden da. Det kryr av dem i tettbygde strøk rundt her, man blir vant til det. Anonymkode: 7c1e4...87f 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #4 Skrevet 16. juli 2022 Tipper den hadde unge i nærheten. Da kan de oppføre seg aggressivt. Det er bare å gå videre så vil den gi seg. Anonymkode: c8e38...66a 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #5 Skrevet 16. juli 2022 Du "hylgråt" og tør ikke gå ut mer pga en jævla måke?? Jeg slutter aldri å forbause meg over hvilke skjøre persilleblad dagens kvinner er blitt. Helt utrolig. Ja, det er irriterende at en måke blir nærgående. Men legg bare armene over hodet og gå videre. De gir seg når du kommer langt nok vekk fra redeområdet deres. Anonymkode: b0a2b...3ec 13
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #7 Skrevet 16. juli 2022 Det er en måke.. Ja de kan virke litt skremmende i et sekund om de flyr rett over deg, men det er mer plagsomt enn noe. Jeg er mest bekymret for å få dritt på meg. Prøver måka å angripe så bare slår du den, du er mye sterkere og farligere enn ei måke. Anonymkode: 76bcc...fb0
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #8 Skrevet 16. juli 2022 Ei dame ble nettopp bitt av ei måke og måtte på sykehus for stivkrampesprøyte. De er plagsomme enkelte måler, spesielt i byene. Anonymkode: ee320...9e0
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #9 Skrevet 16. juli 2022 Ikke kom til Tromsø Du kommer til å ende opp skjelvende i fosterstilling hvis den episoden der fikk deg til å hylgråte. Og ja, selvsagt vil de prøve å skremme deg vekk hvis de føler at ungene er truet på et eller annet vis. Men de angriper sjeldent. Har bare opplevd det en eneste gang, og jeg bor altså i Tromsø hvor avisene hver sommer er fulle av artikler om at måsene har overtatt sentrum Anonymkode: e5db9...66f 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #11 Skrevet 16. juli 2022 Du får ta på deg fullt regntøy og sydvest/hette, jfr. Neste sommer. Fuglene er fredet. Gå heller tur i en travel gågate.. Anonymkode: 45abf...0de
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #12 Skrevet 16. juli 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ei dame ble nettopp bitt av ei måke og måtte på sykehus for stivkrampesprøyte. De er plagsomme enkelte måler, spesielt i byene. Anonymkode: ee320...9e0 Bitt? Mener du at måken hakket på henne? Hvis det virker som måken angriper, er det fordi du er truende nær ungen dens. Det er bare da den blir aggressiv. Anonymkode: 9da71...ca7 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #13 Skrevet 16. juli 2022 Vi har noen måkeunger i gata utenfor her. Stor underholdning å se folk løpe, fekte og rope i panikk når måkene begynner å stupe. Anonymkode: 036f1...def
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #14 Skrevet 16. juli 2022 Syns jeg hører om dette hele tida nå jeg. Virker som måkene er spesielt aggressive i år?! Så det selv et par ganger. Virker å være mye mer nærgående enn før. Anonymkode: c07b7...2c5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #15 Skrevet 16. juli 2022 Må ikke snakke høyt om det, for da får du dyrevernere på nakken! Det er vi som burde vike, må vite. Og det er bare et par uker i året, sier de. Vel - her begynner de i slutten av mai, og stuper mot oss hele sommeren. For ikke å snakke om hylingen hele natta, og at de driter ned alt av biler og utemøbler. Kjempegøy de måkene altså. Ene naboen her mater måker, og har flere reir på taket hvert år. Vi er flere som har bedt ham slutte å mate de, men han blir bare forbanna på oss. De er jo fredet, sier han. Greit nok det, men de trenger da ikke å få mat midt i boligfeltet likevel?? Han er eldgammel, så de som kjøper huset når han dør kommer til å få det gøy med alle hekkeparene hvert eneste år. Jeg er ikke redd for måker, og har funnet ut at det som funker best er å bare ignorere de. De som henger rundt her stuper, men bare ca en meter over hodene våre. Går man forbi mange nok ganger slutter de å stupe. «Våre» måker stuper ikke på meg, men de stuper på mannen min som løper forbi og hyler hysterisk fordi han er redd. Hvis måker er ekstremt nærgående, er det jo bare å slå til de. Da slutter de jo. Anonymkode: aeb47...283
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #16 Skrevet 16. juli 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Bitt? Mener du at måken hakket på henne? Hvis det virker som måken angriper, er det fordi du er truende nær ungen dens. Det er bare da den blir aggressiv. Anonymkode: 9da71...ca7 Det var typisk nok i Tromsø. Dama gikk nede på kaia og spiste en pølse. Måsen prøvde å ta pølsa ut av hånda hennes, men bommet og bet henne i fingeren i stedet. Det er i alle fall det hun påstår. Men altså, det er veldig typisk for måsene i Tromsø sentrum at de rapper mat ut av hendene til folk. Man kan se skremte turister hver dag. Anonymkode: e5db9...66f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #17 Skrevet 16. juli 2022 Her er bilde av en tysk turist i Tromsø sentrum. Man kan ikke annet enn å le. Anonymkode: e5db9...66f 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #19 Skrevet 16. juli 2022 Denne tok jeg. Den var svær! 😫 Og Mega-frekk!! Anonymkode: ee320...9e0 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #20 Skrevet 16. juli 2022 Fy faen den var diger! Anonymkode: 036f1...def
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå