AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Dette er et oppriktig spørsmål, og jeg skal forklare hvorfor senere i tråden. Hva tenker du som mor hvis din jente på ca 11 år hadde hatt denne sangen som sin favorittsang og sang teksten utenat? Teksten: https://genius.com/Kiss-heavens-on-fire-lyrics Anonymkode: 5b030...5e1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 At musikksmaken er elendig. Anonymkode: f0fbd...6a2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: At musikksmaken er elendig. Anonymkode: f0fbd...6a2 Hva forventer du av en 11-åring? 😛 Anonymkode: 5b030...5e1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 Da jeg var på den alderen kunne jeg alle Robbie Williams sangene utenat.. Man får sine hobbyer. Anonymkode: 1540c...b54 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 Kan det være innenfor autisme spekteret? Anonymkode: e12d6...287 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 Vel, mi jente på snart 10 hører en sang og lærer teksten fort. Så ikke noe galt i det. At hun liker Kiss er vel mer uvanlig, men hvorfor ikke - er tross alt bedre enn mye annet "ræl". Anonymkode: 5a1eb...5bc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan det være innenfor autisme spekteret? Anonymkode: e12d6...287 HÆ? Hvordan kom det i tankene dine?! At en jente på 11 hører på denne type musikk har vel ingenting med autisme å gjøre! Da har kanskje jeg og søsteren min autisme da, siden vi hørte på denne type musikk som barn/ungdom. Makan Anonymkode: ef5f0...662 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Skrevet 15. juli 2022 Unger lærer sanger sykt fort. Noen ganger er det kiss og andre ganger er det Ballicianga (eller hva de heter). Hadde foretrukket kiss over ballicianga. Her i huset går det kun i russesanger... 🤯 Tror unger bare synger det som et catchy og lett å huske. Tror ikke de bryr seg så mye om hva de synger.. eller forstår hva de egentlig synger om. Anonymkode: e2381...da0 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #9 Skrevet 15. juli 2022 Ikke noe spesielt. Anonymkode: 3606e...1f3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #10 Skrevet 15. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Unger lærer sanger sykt fort. Noen ganger er det kiss og andre ganger er det Ballicianga (eller hva de heter). Hadde foretrukket kiss over ballicianga. Her i huset går det kun i russesanger... 🤯 Tror unger bare synger det som et catchy og lett å huske. Tror ikke de bryr seg så mye om hva de synger.. eller forstår hva de egentlig synger om. Anonymkode: e2381...da0 Enig med svaret ditt. Jeg er TS og jeg vokste opp med sanger som dette. Sangen som lenket til over kunne jeg utenatt da jeg var 11 år, men jeg hadde ingen aning om hva det var jeg sang om. Jeg startet tråden for å "avskremme" foreldre litt. At barn kan høre og vokse opp med ganske heftig musikk uten at de tar skade av det. TS Anonymkode: 5b030...5e1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #11 Skrevet 15. juli 2022 Jeg hadde vært STOLT og LYKKELIG om barnet mitt elsket rock og metal! Helt seriøst - du har en kul elleveåring! Applauder henne, heftig! Anonymkode: 62093...0e3 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #12 Skrevet 15. juli 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde vært STOLT og LYKKELIG om barnet mitt elsket rock og metal! Helt seriøst - du har en kul elleveåring! Applauder henne, heftig! Anonymkode: 62093...0e3 Haha, takk, men jeg har ikke et slikt barn - jeg var det barnet. TS Anonymkode: 5b030...5e1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Skrevet 15. juli 2022 Jeg kunne hele teksten til venga boys sin sang "bom boom" da jeg var barn, foreldrene mine likte det ikke 11 er ganske ungt for å ha så god engelsk. Men reagerer du på teksten? Tror ikke en 11 åring tar den, egentlig? Kult at hun liker gammel rock 😄 Moderne musikk er nok mer direkte. Har en gutt på 13 og man kan jo få litt bakoversveis noen ganger 😄 Han og vennene hans sang på Wap med Cardi B , trodde ikke mine egne ører. De hadde trent til den sangen i gym timen. Tror jeg hadde foretrukket Kiss 😊 Anonymkode: 99c03...a4a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #14 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kunne hele teksten til venga boys sin sang "bom boom" da jeg var barn, foreldrene mine likte det ikke 11 er ganske ungt for å ha så god engelsk. Men reagerer du på teksten? Tror ikke en 11 åring tar den, egentlig? Kult at hun liker gammel rock 😄 Moderne musikk er nok mer direkte. Har en gutt på 13 og man kan jo få litt bakoversveis noen ganger 😄 Han og vennene hans sang på Wap med Cardi B , trodde ikke mine egne ører. De hadde trent til den sangen i gym timen. Tror jeg hadde foretrukket Kiss 😊 Anonymkode: 99c03...a4a Åååå, du er det barnet? Nå skjønner jeg ikke Tror musikk er harmløst, foreldre generasjonen vil alltid reagere. Anonymkode: 99c03...a4a 1
Sheik Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 Vokste selv opp med Aqua, Vengaboys og Toy-Box med flere. Det er vel like vulgære låter som Kiss og mange andre band og artister har. Jeg tror nok jeg var sent i tenårene da jeg faktisk forstod hva "boom, boom, boom, boom, I want you in my room" faktisk handlet om. Barn liker musikk som er gjentagende, fengende og lette å lære. Det er nok ikke skadelig for barn heller. På 50- og 60-tallet var låtene mer sensurerte, men om man leser tekstene som voksen, så skjønner man at det kanskje ikke er så greit. Slik som 16 Candles av The Crests: "Happy birthday, happy birthday, baby Oh, I love you so. Sixteen candles make a lovely light But not as bright as your eyes tonight (as your eyes tonight) (Oh) Blow out the candles, make your wish come true For I'll be wishing that you love me, too (that you love me, too) You're only sixteen (sixteen) But you're my teenage queen (you're my queen) You're the prettiest, loveliest girl I've ever seen (I've ever seen) (OH!) Sixteen candles in my heart will glow For ever and ever for I love you so (for I love you so) You're only sixteen (sixteen) But you're my teenage queen (you're my queen) Oh, you're the prettiest, loveliest girl I've ever seen (I've ever seen) (OH!) Sixteen candles in my heart will glow For ever and ever for I love you so (for I love you so) For I love you so!"
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #16 Skrevet 15. juli 2022 Hvordan reagerte din mor TS? Fortell. Anonymkode: d4afa...23a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #17 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): HÆ? Hvordan kom det i tankene dine?! At en jente på 11 hører på denne type musikk har vel ingenting med autisme å gjøre! Da har kanskje jeg og søsteren min autisme da, siden vi hørte på denne type musikk som barn/ungdom. Makan Anonymkode: ef5f0...662 De fleste avvik på barn her kobles sammen med autisme. Anonymkode: 7a283...bb5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #18 Skrevet 16. juli 2022 Altså da jeg var 10 sang jeg på denne lekkerbisken: ante jo ikke hva det betydde😂 Anonymkode: 33ea0...737 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #19 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): HÆ? Hvordan kom det i tankene dine?! At en jente på 11 hører på denne type musikk har vel ingenting med autisme å gjøre! Da har kanskje jeg og søsteren min autisme da, siden vi hørte på denne type musikk som barn/ungdom. Makan Anonymkode: ef5f0...662 Kan være verdt å sjekke ut , da har du evt krav på pleiepenger Anonymkode: e12d6...287
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #20 Skrevet 16. juli 2022 Altså barn lærer seg tekst fort men de skjønner ikke nødvendigvis hva det synges om. Jeg hørte på salt’n’papa når jeg var liten. Ante ikke hva de sang om. Nå vet jeg at alle sangene er ganske explisitte om sex. Anonymkode: 78916...0e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå