Gå til innhold

5-åringen min, bare en fase?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

5-åringen min er ofte sint på meg. Svarer meg surt og skjer det noe uhell ved at h*n får et skrubbsår eller dunker seg så slår h*n meg, lar sinnet og frustrasjon gå ut over meg. 

H*n tør ikke å gjøre det samme med far da han ofte hever stemmen og blir streng. Jeg blir også streng men på en roligere måte. 

Er dette bare en fase? Føler alt er en kamp for tiden og det blir fort sur stemning. :( 

Anonymkode: 138e0...2ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok at dette bare er en fase som du antar, men samtidig er det viktig å få på plass stunder som er fine også. Dere er jo foreldrene til barnet som forhåpentligvis kommer til å ha kontakt med dere til dere blir borte. Tenker at det viktigste vil være å skape trygge omgivelser så barnet føler seg trygt - spesiell i en så ung alder, fordi da forblir det sånn videre. Det å prate om det som er vanskelig eller spørre rett ut om hva h*n trenger akkurat der og da er nok også viktig. 

Hvis det varer over lang tid, og du er virkelig bekymret, så ikke nøl med å kontakte lege. Det er jo i den alderen man gjerne finner ut av mentale utfordringer/lidelser. Høres kanskje skummelt ut, men tror det er bedre å vite for å få svar på ting, og vite hva man skal gjøre. Båndene mellom dere blir jo ikke mindre verdige eller ødelagt på grunn av en diagnose - tvert imot; det gjør det bedre.😊 

Igjen, prøv å prate om ting med både barnet og barnefaren før dere tenker ut unødvendig/urealistiske bekymringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...