AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Jeg har 4 semestere igjen av studiet mitt, men bor og eier for langt unna til dagpendling til Oslo. Korona og annen sykdom ødela studieløpet, men nå prøver jeg igjen. Siden jeg eier leilighet på hjemstedet(som jeg heller ikke får leid ut på korttid), må jeg ty til airbnb, de semestrene. Er snakk om ca 230 000kr bare i leie😩 Er det noen god ide og kjøpe bobil, og hvor i Oslo kan man stå, og er det veldig dyrt? Siden jeg er 41 år har jeg ingen rett på studenthybel. Anonymkode: a321b...8f0
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Fant prisen på å leie å stå med bobil en mnd på camping rett utenfor Oslo; 16 000kr😅i tillegg til mye annet blir det rimeligere å leie til 17-18000kr på airbnb🙈 Anonymkode: a321b...8f0
Sluttca Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 (endret) Vet av en som hadde en campingvogn på en helårscampingplass i enebakk. Det kostet ikke så mye husker jeg. Han bodde jo der for å spare penger. Mener det var Bakkesand camping, uten å si det for sikkert. Var ingen luksus syn, men det kan en vel overse? Går an å ta en tlf dit og høre. Fra der tar det jo kun ca 30 min med bil til sentrum. Må vel regne noe mer med buss. Usikker på hvor nærmeste bussholdeplass er men er vel ikke så veldig langt unna. Etter å ha sett på google maps, så kan det se ut som at det ligger ett stopp i nærheten. Men nå har jo strømprisen økt siden dengang og regner med at en må betale noe mer i disse tider med disse prisene. Endret 15. juli 2022 av Sluttca
Hedda-78 Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 Får du ikke leid ut boligen din på hjemstedet for to år?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 Kan du ikke leie deg en liten hybel da? Anonymkode: da54f...2c0
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 Synes det er kult at du vurderer andre boformer. Vi solgte nylig en campervan som hadde vært ypperlig til slikt. Selvforsynt med strøm (solceller på taket), og kunne parkeres hvor som helst hvor det er lovlig parkering. En slik pluss soneparkering og et medlemskap på treningssenter, hvor du kunne dusje. For eksempel. Eller sette opp plakat der det er bobåter, om at du ønsker å leie lugar i slik en stund. Eventuelt legge inn annonse på finn om å leie et rom hos noen som har et ekstra soverom. Anonymkode: 51f3c...c4c
Knirke Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 Bobilparkering er svinedyrt! Lei deg heller en båt og en båtplass. Flere havner rundt Oslo som er tilrettelagt for båtboere (men det er vanskelig å få plass hvis du ikke finner en båt med eksisterende båtplass) 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Skrevet 15. juli 2022 Hedda-78 skrev (2 timer siden): Får du ikke leid ut boligen din på hjemstedet for to år? Jeg har korte semestre; 3-3,5 mnd. Og ønsker ikke å betale for 12 mnd med de prisene som er i Oslo. Alternativt en hybel. Jobber på hjemstedet deler av året, og kan ikke leie de mnd, for å leie ut min egen kåk. Interessant med stor bil og solcellepanel🌞👏 Anonymkode: a321b...8f0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 On 7/15/2022 at 1:12 PM, AnonymBruker said: Fant prisen på å leie å stå med bobil en mnd på camping rett utenfor Oslo; 16 000kr😅i tillegg til mye annet blir det rimeligere å leie til 17-18000kr på airbnb🙈 Anonymkode: a321b...8f0 Ikke bare gang opp døgnprisen. Snakk med eier/driver av campingplassen og prøv å forhandle om en månedsleie. Jeg fikk iallfall dette til halv pris for endel år siden. Men da hadde jeg allerede vært der tre-fire dager så han visste da allerede at jeg var en ryddig og stille beboer og jeg tilbød forhåndsbetaling en uke av gangen. Anonymkode: 0de68...daf
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #10 Skrevet 4. august 2022 On 7/15/2022 at 6:05 PM, Knirke said: Bobilparkering er svinedyrt! Lei deg heller en båt og en båtplass. Flere havner rundt Oslo som er tilrettelagt for båtboere (men det er vanskelig å få plass hvis du ikke finner en båt med eksisterende båtplass) Ikke alle tåler dissende bølgesvulp like godt når de skal sove. Kommer litt an på hvor stor båten er. Bør iallfall ha prøvd det først før man inngår leiekontrakt på båt, kanskje utleier er villig til å gi et par prøvedøgn. Anonymkode: 0de68...daf
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (På 15.7.2022 den 15.48): Synes det er kult at du vurderer andre boformer. Vi solgte nylig en campervan som hadde vært ypperlig til slikt. Selvforsynt med strøm (solceller på taket), og kunne parkeres hvor som helst hvor det er lovlig parkering. En slik pluss soneparkering og et medlemskap på treningssenter, hvor du kunne dusje. For eksempel. Eller sette opp plakat der det er bobåter, om at du ønsker å leie lugar i slik en stund. Eventuelt legge inn annonse på finn om å leie et rom hos noen som har et ekstra soverom. Anonymkode: 51f3c...c4c Hvordan fikk du vasket klær?😬😀 Anonymkode: a321b...8f0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #12 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke alle tåler dissende bølgesvulp like godt når de skal sove. Kommer litt an på hvor stor båten er. Bør iallfall ha prøvd det først før man inngår leiekontrakt på båt, kanskje utleier er villig til å gi et par prøvedøgn. Anonymkode: 0de68...daf Jeg sover utrolig dårlig, så tror båt må utgå. Har i tillegg skadet hånden min; og blir nok ganske hjelpeløs på båt sånn som det er nå🥺Tror det bare blir airbnb, selv om det er sure penger🙈 Anonymkode: a321b...8f0
Portia Catonis Skrevet 5. august 2022 #13 Skrevet 5. august 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Ikke alle tåler dissende bølgesvulp like godt når de skal sove. Kommer litt an på hvor stor båten er. Bør iallfall ha prøvd det først før man inngår leiekontrakt på båt, kanskje utleier er villig til å gi et par prøvedøgn. Anonymkode: 0de68...daf Å sove i båt er jo det beste som finnes😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå