Tessa12 Skrevet 15. juli 2022 #21 Skrevet 15. juli 2022 Fordi vi kvinner har generelt mer ansvarsfølelse, også da det kommer til egen helse, siden vi som oftest er den som må holde oss på beina uansett hvor dårlige vi er. Men med det sagt, ved legekontoret jeg går så er det ofte både menn, kvinner, barn, ungdom og gamle. Kan ikke si jeg har lagt merke til overvekt av hverken eller….selv ikke da jeg måtte gå dit to-tre ganger i uka en periode. 3
Hedda-78 Skrevet 15. juli 2022 #22 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er stortsett kvinner og eldre hos fastlegen. I tillegg til en haug med folk du åpenbart ser er der utelukkende for å få seg en sykemelding. Anonymkode: c52a2...a04 Hvordan er det åpenbart? Har du røntgensyn? Lytter du ved dørene på legekontoret? Eller synes du at det bare folk som halter eller blør som har god nok grunn til å gå til fastlegen? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #23 Skrevet 15. juli 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes det er flere menn der når jeg sitter og venter . Menn i alle aldre Anonymkode: 50140...832 Da tar du feil. https://bufdir.no/Statistikk_og_analyse/kjonnslikestilling/Helse_og_kjonn/Helsetjenester/ Anonymkode: bae61...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #24 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Flere som har lagt merke til at det nesten bare er damer som er på venterommet hos fastlegen? Det er kanskje 5 damer pr mann som sitter der. De fleste damene er 50-60år. Hva kan grunnen være? Anonymkode: eaa7a...ea1 Her er det bare menn i 70-åra… Rart det der…. Anonymkode: f663a...185
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #25 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da tar du feil. https://bufdir.no/Statistikk_og_analyse/kjonnslikestilling/Helse_og_kjonn/Helsetjenester/ Anonymkode: bae61...0b3 "Menn går sjeldnere til legen enn kvinner. Ser vi bort fra sykehusopphold som skyldes svangerskap, er like mange menn som kvinner sykehuspasienter. " Menn har kortere forventet levetid enn kvinner, har oppsiktsvekkende dårligere helse dersom de lever alene, og står for de aller fleste selvmord. Det er trist at ikke menn generelt tar bedre vare på seg selv. Anonymkode: 2d29a...5b3 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #26 Skrevet 15. juli 2022 Så lever menn kortere enn kvinner og. Og lider mer i stillhet. Bor de alene, forfaller de raskere. Så du har rett i hovedinnlegget: Menn burde komme seg oftere til legen. Anonymkode: 524ca...75e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #27 Skrevet 15. juli 2022 Svangerskap krever oppfølging, og så er det kvinner som bruker prevensjonsmidler, som også krever oppfølging fra lege. Anonymkode: b77ca...78a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #28 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): At menn oftest må komme med en avkappa arm i bærepose for å oppsøke lege Anonymkode: 3ec07...cce Helt sant, har opplevd 2 ganger i nær familie at menn ikke har dratt til lege/sykehus når det var livstruende. Det er ganske "imponerende" å ta så lite ansvar for egen helse når man har hjerneblødning og punktert lunge liksom.. 🤯 Anonymkode: c89d6...277
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå