AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Vi har nettopp fått oss valp og jeg reagerer på at tissestrålen hans er ikke eksisterende. Han er 14 uker og setter seg enda som en tispe, jeg ser at det så vidt sprinkler litt tiss ned mellom hårer rundt tissen. Men er ingen stråle,er det normalt når de er små? Lenge siden jeg hadde valp sist så blir veldig bekymra for nyrestein,men ser ikke for meg at det er vanlig når de er så små. Anonymkode: 63442...2c0
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Hannhunder begynner å løfte på beinet når de er ca 6-12 måneder, med noen variasjoner. Helt normalt at han fremdeles sitter. Jeg har tispe, så jeg er ikke helt sikker på mengden, men mange av hannhundene jeg har passet skvetter jo litt. De markerer og tisser litt flere steder, kan det være det? Urinveisinfeksjon er jo også mulig, om enn noe sjeldent for hannhunder. Hvis han har vondt når han tisser og det kommer blod i urinen bør du imidlertid sjekke opp. Anonymkode: cd4d0...a85
pia mater Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 Har han vondt eller ubehag når han tisser? Er det normalt "dam" inne ved uhell? Jeg har en liten en på 12 uker her og har ikke sjans til å se om det er stråle eller hva når den tisser for den sitter så lavt. Så mine observasjoner av urin skjer når det er uhell inne.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 pia mater skrev (2 timer siden): Har han vondt eller ubehag når han tisser? Er det normalt "dam" inne ved uhell? Jeg har en liten en på 12 uker her og har ikke sjans til å se om det er stråle eller hva når den tisser for den sitter så lavt. Så mine observasjoner av urin skjer når det er uhell inne. Vi fikk han for noen dager siden og han var stueren. Tisser sjeldent når vi er ute men nå ista så jeg at han tissa en stund men sitter så lavt så vanskelig å se hvor mye,men jeg observerte at noe kom ut vertfall. Ser ikke ut som han har noe synlig ubehag når han tisser,eneste er at han sitter litt lenge når han først setter seg ned. Vi tenker å følge godt med på det. Anonymkode: 63442...2c0
pia mater Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi fikk han for noen dager siden og han var stueren. Tisser sjeldent når vi er ute men nå ista så jeg at han tissa en stund men sitter så lavt så vanskelig å se hvor mye,men jeg observerte at noe kom ut vertfall. Ser ikke ut som han har noe synlig ubehag når han tisser,eneste er at han sitter litt lenge når han først setter seg ned. Vi tenker å følge godt med på det. Anonymkode: 63442...2c0 Hmm vanskelig. Går an å høre med oppdretter der valpen kommer fra (regner med den var der fram til dere tok han inn). At de sitter en liten stund er min erfaring også, så lenge det ikke bikker 10-15 sekunder. Drikker han også greit?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 pia mater skrev (49 minutter siden): Hmm vanskelig. Går an å høre med oppdretter der valpen kommer fra (regner med den var der fram til dere tok han inn). At de sitter en liten stund er min erfaring også, så lenge det ikke bikker 10-15 sekunder. Drikker han også greit? Kan høre med dem. Han drikker helt normalt vil jeg si,typisk etter mat eller etter vi har vært ute. Anonymkode: 63442...2c0
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 Min er 5 mnd nå. Små edle dråper når jeg fikk han🤭 var vanskelig å se. Tisser jo ofte og når de er små. Nå er strålen full damm om det skjer uhell inne… det tar seg opp😄 men alltids greit å sjekke hos veterinær om man er usikker. Anonymkode: 95308...75f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå