AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Del Skrevet 14. juli 2022 Kan låne opptil 60% av verdien på boligen står det, men må det være nedbetalt bolig? Eller kan jeg kjøpe et hus til 2 mill med 300k i egenkapital, og så få 1,2mill i fleksilån? Ønsker å kjøpe et hus, men det må pusses opp og lurer på hvordan jeg skal få penger til oppussing siden man ikke får boliglån over verdien på boligen. Anonymkode: 485c9...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Del Skrevet 14. juli 2022 Nedbetalt, ja. Du får ikke fleksilån på en så høyt belånet bolig. Du må spare. Eller så må du snakke med banken og argumentere med at oppussingen øker verdien med mer enn du betaler for oppussingen, gitt at du har inntekt til å dekke lånet. Vet ikke hvor enkelt det er å få sistnevnte, jeg har aldri gjort det. Anonymkode: 2de78...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Del Skrevet 14. juli 2022 For å få fleksilån må du ha 40% egenkapital. Dvs 800000 kr ved boligkjøp på 2 mill. Lånet på 1,2 mill styrer du da som du vil men poenget er at det aldri må overstige 1.2 mill. Har du 1mill i egenkapital vil du trenge et lån på 1mill men da har en ramme på lånet på 1.2 mill. Differansen på 200000 vil du da kunne bruke til oppussing. Med 300000 i EK vil du ikke få rammelån. Anonymkode: fc766...fa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): For å få fleksilån må du ha 40% egenkapital. Dvs 800000 kr ved boligkjøp på 2 mill. Lånet på 1,2 mill styrer du da som du vil men poenget er at det aldri må overstige 1.2 mill. Har du 1mill i egenkapital vil du trenge et lån på 1mill men da har en ramme på lånet på 1.2 mill. Differansen på 200000 vil du da kunne bruke til oppussing. Med 300000 i EK vil du ikke få rammelån. Anonymkode: fc766...fa8 Jeg har akkurat 800k, men ønsket å bruke noe av de på oppussingen og beholde noe som buffer. Det holder dog ikke til oppussing, da den sikkert kommer på nærmere 1mill. 320k på bsu og 480k på sparekontoen.. Får boliglån på 2,2 + egenkapitalen min. Anonymkode: 485c9...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Del Skrevet 15. juli 2022 For å få fleksilån må du også ha vist ovenfor banken at du er en stabil betaler og trygg kunde over tid. Du kan ikke regne med å få fleksilån som førstelån ved ny bolig. Anonymkode: 8aabf...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har akkurat 800k, men ønsket å bruke noe av de på oppussingen og beholde noe som buffer. Det holder dog ikke til oppussing, da den sikkert kommer på nærmere 1mill. 320k på bsu og 480k på sparekontoen.. Får boliglån på 2,2 + egenkapitalen min. Anonymkode: 485c9...e8f Har man kontroll på egen økonomi, og har fleksilån trenger man ikke egentlig buffer. Lånet er bufferen (såfremt man ikke har makset lånet da). Vi har fleksilån, og betaler inn mye mer enn vi trenger på det lånet - det er vår sparing og buffer. Skulle det komme uforutsette hendelser så kan vi ta ut fra fleksilånet. Alle store fakturaer for oppussing/vedlikehold av huset betaler vi fra kontoen for fleksilånet. Anonymkode: 14902...e86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Del Skrevet 15. juli 2022 Er det det samme som rammeplan? Anonymkode: 8c66a...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det det samme som rammeplan? Anonymkode: 8c66a...859 *rammelån Anonymkode: 8c66a...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #9 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): *rammelån Anonymkode: 8c66a...859 Det er det. Jeg har et rammelån på 20% av boligverdi. Anonymkode: baa80...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #10 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har akkurat 800k, men ønsket å bruke noe av de på oppussingen og beholde noe som buffer. Det holder dog ikke til oppussing, da den sikkert kommer på nærmere 1mill. 320k på bsu og 480k på sparekontoen.. Får boliglån på 2,2 + egenkapitalen min. Anonymkode: 485c9...e8f I dette tilfellet er ikke rammelån det riktige. Det er alt for liten egenkapital. Du må ta kontakt med banken for å høre hva de sier. Du har nok egenkapital men vil være avhengig av lån for å pusse opp og dette lånet må bakes inn i boliglånet etter at oppussing er gjennomført og boligen har ny takst. Det er umulig å kunne si noe annet her enn at du ikke får fleksilån på den kasen og at du må legge den fram for banken med tanke på å få vanlig lån. Anonymkode: fc766...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå