Gå til innhold

Valpefabrikk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en jeg ser støtt og stadig på Finn som legger ut «2 kull ventes» «tispa mi venter valper». Det hender seg at denne personen også legger ut sine voksne hunder for salg, for så å trekke den annonsen. Legger så ut ny annonse med samme hund som settes ut på for. Før annonsen plutselig er borte igjen. En stund senere så har hun lagt ut ny annonse om at hunden venter valper. SAMME hund som hun la ut for salg og for. Kjenner dette provoserer meg. Dette er blandingsvalper, og valper som selges uten stamtavle. Det er minst 3-4 kull i året. Så det hun holder på med er jo kun for profitten. 
Er dette så greit at hun bare kan holde på slik? Jeg blir så sint😤

Anonymkode: e7442...57b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en jeg ser støtt og stadig på Finn som legger ut «2 kull ventes» «tispa mi venter valper». Det hender seg at denne personen også legger ut sine voksne hunder for salg, for så å trekke den annonsen. Legger så ut ny annonse med samme hund som settes ut på for. Før annonsen plutselig er borte igjen. En stund senere så har hun lagt ut ny annonse om at hunden venter valper. SAMME hund som hun la ut for salg og for. Kjenner dette provoserer meg. Dette er blandingsvalper, og valper som selges uten stamtavle. Det er minst 3-4 kull i året. Så det hun holder på med er jo kun for profitten. 

Meld fra til Mattilsynet. 

Anonymkode: 658b1...e20

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Meld fra til Mattilsynet. 

Anonymkode: 658b1...e20

Allerede gjort.. men ingenting har skjedd 😕 

AnonymBruker
Skrevet

Man skal ha ganske solide bevis for at mattilsynet skal gjøre noe som helst. At man har observert ting er dessverre ikke nok. 

Anonymkode: 44911...de4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 20.36):

Jeg kikket etter nytt familiemedlem i 2016, og da så jeg en som hadde flere annonser ute med div valper og alle hadde samme far. Har sjekket innimellom frem til nå og han fortsetter legge ut valper hele tiden. Samme med en i Skien. 

Anonymkode: a402d...d95

AnonymBruker
Skrevet

Er dette en tibbeoppdretter som selger tibber uten stamtavle?

Anonymkode: 5fa03...92c

Skrevet

Det er ingen regler mot å holde på slik, og det er kjøperne som opprettholder slik praksis. 

Ja, oppdretter er en dust som tenker profitt, men det er valpekjøperne som muliggjør og opprettholder praksisen!

Tenk om alle bare hadde kjøpt registrerte valper isteden. Da hadde 99% av slik kynisk utnyttelse forsvunnet i løpet av kort tid. Mye bedre for hundene! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Myrmica skrev (1 time siden):

Det er ingen regler mot å holde på slik, og det er kjøperne som opprettholder slik praksis. 

Ja, oppdretter er en dust som tenker profitt, men det er valpekjøperne som muliggjør og opprettholder praksisen!

Tenk om alle bare hadde kjøpt registrerte valper isteden. Da hadde 99% av slik kynisk utnyttelse forsvunnet i løpet av kort tid. Mye bedre for hundene! 

når du sier registrerte, betyr det registrert i NKK? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

når du sier registrerte, betyr det registrert i NKK? 

Hovedsakelig, ja.

Eventuelt utenlandske/alternative kennelklubber som i alle fall har noen krav for antall parringer, helse og oppfølging ved avl og oppdrett av hunder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Myrmica skrev (Akkurat nå):

Hovedsakelig, ja.

Eventuelt utenlandske/alternative kennelklubber som i alle fall har noen krav for antall parringer, helse og oppfølging ved avl og oppdrett av hunder. 

aah, skjønner. takk for svar! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...