Gå til innhold

Fotballtrening

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan foregår fotballtreninger siste året i barnehagen? Sitter alle foreldre og skravler mens barna trener? Drar man hjem? Har angst og syns det sosiale kan være vanskelig. Har ett annet barn som går på diverse aktiviteter men da sitter alle foreldrene hver for seg i garderoben og stirrer i mobilen, mens noen drar hjem. 

Anonymkode: c7afb...004

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her var treningen kun en time så de fleste ble igjen for å se for at det var for kort tid å dra hjem, men jeg vet flere foreldre dro på butikken mens det var trening. Hva foreldre gjorde kom helt an på hvor selvstendig barnet er. 

Anonymkode: 158f2...deb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var med noen ganger men noen ganger dro jeg for å handle i mens. 

Anonymkode: 3e26a...5c3

Skrevet

Av hensyn til trenere og de som organiserer bør ikke barn på 5-7 år være alene på trening. Det trengs stadig hjelp med drikke/grining/vondt i vilja/skolisser og alt mulig annet. De voksne har et ansvar for å bidra litt. De aller fleste lag har frivillige foreldre som trenere, selv vært det i maaaange år, og det er utrolig provoserende med foreldre som ikke er tilstede eller står tafatte på sidelinja med mobil i hånda og ser på at jeg knyter skoa på deres barn.

AnonymBruker
Skrevet
Anonym90059005 skrev (25 minutter siden):

Av hensyn til trenere og de som organiserer bør ikke barn på 5-7 år være alene på trening. Det trengs stadig hjelp med drikke/grining/vondt i vilja/skolisser og alt mulig annet. De voksne har et ansvar for å bidra litt. De aller fleste lag har frivillige foreldre som trenere, selv vært det i maaaange år, og det er utrolig provoserende med foreldre som ikke er tilstede eller står tafatte på sidelinja med mobil i hånda og ser på at jeg knyter skoa på deres barn.

Det er forskjell fra trener til trener. Min gutt var på en fotball skole i høstferien.  En far gikk inn på banen for å knyte skoene til sønnen. Treneren ble irritert og sa : jeg kommer ikke på din arbeidsplass og forstyrrelser, så ikke kom på min arbeidsplass. Jeg klarer å hjelpe de som trenger hjelp. 

Anonymkode: 3e26a...5c3

AnonymBruker
Skrevet

Her blir alltid foreldrene og ser på trening. De er for små til å være alene. Da må trener bruke tid på veldig mye annet enn trening. Jeg hadde aldri orket å være trener hvis alle foreldre dro og jeg sto alene med en haug førskolebarn.

Anonymkode: 3a1f7...749

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på å være tilgjengelig for å hjelpe trenerne hvis det er noe og hele tiden kommunisere med eget barn. Altfor mange gjør det siste og gjør det vanskelig for treneren. Jeg har trent 1. klassinger og i perioder har jeg måtte be foreldre holde avstand for barna lette etter bekreftelse av foreldre mer enn de forsøkte å høre på meg.  Mange foreldre bør lære seg å ikke prøve å være i symbiose med egne barn. 

På en annen side er det fint med foreldre som henter baller, fyller flasker osv.   

Det er barn hvor foreldre aldri er til stede, det blir vanskelig det også, så en mellomting. 

Anonymkode: 158f2...deb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...