Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #1 Skrevet 17. november 2005 Jeg skal skrive en skriftlig oppgave om en tysk medieperson/ produkt eller fenomen. Noen som kan hjelpe meg med å finne på hvem/hva jeg kan skrive om??
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 17. november 2005 #2 Skrevet 17. november 2005 (endret) Günther Walraff, vil jeg tro. Å bli walraffet er vel et stadig mer kjent begrep, ikke minst blant norske, korrupte psykologer og psykiatere. Endret 17. november 2005 av Statsmedister
Kelsey Skrevet 18. november 2005 #5 Skrevet 18. november 2005 (endret) Om noe østtysk er aktuelt kan du jo skrive om Jon Blund (Sandmann på tysk) Endret 18. november 2005 av Kelsey
Milo Minderbinder Skrevet 18. november 2005 #6 Skrevet 18. november 2005 Mer i kategprien fenomen: Dubbing av ikketyske dramaproduksjoner. Dette skjer nesten med alt. Men vær oppmerksom på at mitt forslag er basert på fordommer, langs "Hva i helvete er det som feiler dem??"
NullHull Skrevet 18. november 2005 #7 Skrevet 18. november 2005 Oktoberfest? Berlinmuren? J.S. Bach, Beethoven, Mozart?
Gjest GreenSky Skrevet 18. november 2005 #8 Skrevet 18. november 2005 Må personen være tysk, eller kan det være en person det sklrives mye om i tysk presse. I såfall tenker jeg umiddelbart på Mette Marit. Ikke fordi hun er så interessant, men det er interessant hvordan tysk presse opererer i forhold til norsk presse.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2005 #9 Skrevet 18. november 2005 Oktoberfest? Berlinmuren? J.S. Bach, Beethoven, Mozart? ← Mozart var fra Østerrike:-) Skal det være en nålevende person i tilfelle? Synes Günter Walraff/walraffing er et godt forslag - det favner jo både en person og et fenomen på en måte.
NullHull Skrevet 18. november 2005 #11 Skrevet 18. november 2005 Wenche Myhre?? ← Hun tenkte faktisk jeg litt på også
Gjest vimse Skrevet 18. november 2005 #12 Skrevet 18. november 2005 Jeg tror faktisk det kunne blitt ganske interessant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå