Gå til innhold

Politihester i Oslo?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal de ikke klare å gjøre jobben selv? Tror du har lest for mange dobaldblader om du trenger politiet trenger dyr for å ta kriminelle 

Anonymkode: b14e1...040

Hvem tror du er raskest av en veltrent politimann og en Schæfer?.
Hvem er best til lukte ferske spor?, en politimann eller en politihund?.
Hvem er best til å finne narkotika?, en politimann eller en politihund?.

Tjenestehunder er et veldig viktig verktøy for politiet og de som ikke skjønner hvorfor er enten i mot politiet eller hunder, kanskje begge deler hvis man hører til en viss religion, kultur og samtidig er kriminell.

Hester er også veldig effektive hjelpemidler for å kontrollere store menneskegrupper som ikke kan oppføre seg på en sivilisert måte.

Anonymkode: a0fbe...d7f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvem tror du er raskest av en veltrent politimann og en Schæfer?.
Hvem er best til lukte ferske spor?, en politimann eller en politihund?.
Hvem er best til å finne narkotika?, en politimann eller en politihund?.

Tjenestehunder er et veldig viktig verktøy for politiet og de som ikke skjønner hvorfor er enten i mot politiet eller hunder, kanskje begge deler hvis man hører til en viss religion, kultur og samtidig er kriminell.

Hester er også veldig effektive hjelpemidler for å kontrollere store menneskegrupper som ikke kan oppføre seg på en sivilisert måte.

Anonymkode: a0fbe...d7f

Flotte argumenter for bruk av hunder. Hester bør IKKE bruker for å "kontrollere menneskemengder". 

Gjest Suzanne
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2022 den 11.05):

sånne hester går vel på asfalt cirka hundre prosent av tiden? 

dette slites nok utrolig mye på ryggen og beina til hestene over tid...         

Anonymkode: 8ce3f...cd6

Politihestene har det veldig bra. Jeg har faktisk jobbet på politistallen på Akershus festning. Hestene hadde ofte norrøne navn. De er veldig høflige dyr. Jeg bare elsket dem. Red dem kun på utebanen. Fantastiske dyr. Digger at politiet bruker hester også😍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en politihest som ble pensjonert fra tjeneste. En fantastisk klok og modig hest, som elsket mennesker. Skjønner godt at de er nyttige verktøy for politiet. En hest ønsker ikke å tråkke på folk, så de er faktisk ganske skånsomme mot folkemengder kontra et kjøretøy, for eksempel. Det er også stas og høytid når de brukes i parader. De brukes også i vanlig politiarbeid, for et par år siden var de blant annet med i en biljakt (buss?)

De driter selvfølgelig, men konsistensen er en helt annen enn etter hund eller katt (eller menneske). Det meste forsvinner etter et regnskyll, og det er såpass stort at man ikke tråkker i det ved et uhell.

Anonymkode: e3a88...3d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 7/15/2022 at 3:09 PM, AnonymBruker said:

Dette er et forum, ikke et festlokale. Du er sikkert kjempeartig på fest, men du verden så dårlig du er til å diskutere sak i stedet for person. Men som sagt, jeg tviler ikke på at du er aldri så artig på fest!

Anonymkode: 6945d...ca8

Oh, the irony...

Ellers vil jeg bare si jeg synes det er fint med hest!

(og at jeg er mer sarkastisk enn artig på fest)

Anonymkode: fc554...7e0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Flotte argumenter for bruk av hunder. Hester bør IKKE bruker for å "kontrollere menneskemengder". 

Jo, det bør de.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg - og veldig mange andre, elsker politihestene. De skaper ikke avstand, de skaper kontakt. Rytterbetjentene er hyggelige og har tid til en prat når de patruljerer. Hestene som brukes, er stødige vant til folk og de har det veldig bra, det utøves veldig god og bevisst dyrevelferd i politiheststallen. Ta en tur på festningen og besøk dem der, det er stas. 

Anonymkode: 1e812...d62

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2022 den 15.09):

Dette er et forum, ikke et festlokale. Du er sikkert kjempeartig på fest, men du verden så dårlig du er til å diskutere sak i stedet for person. Men som sagt, jeg tviler ikke på at du er aldri så artig på fest!

Anonymkode: 6945d...ca8

Av og til føler jeg KG er et festlokale av dimensjoner! Så mye spør historier og morsomme innlegg. Så jeg gir en tommel opp for KG som et slags lite festlokale bare uten alkohol hehe. 

Anonymkode: c6feb...d10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Oh, the irony...

Ellers vil jeg bare si jeg synes det er fint med hest!

(og at jeg er mer sarkastisk enn artig på fest)

Anonymkode: fc554...7e0

Men du skaper i tråden mye blest

nesten så jeg tror du er Kanye West! 

Debattering er nemlig en interessant test,

som kan fort utarte seg til rene menneskepest! 

Så lenge du ikke driver med incest

skal du få være ulik folk flest

men husk at du kun er debattgjest! 

Så avslutter her, med en vennlig gest

My case- I REST :blomst:

Anonymkode: c6feb...d10

Gjest Made4u
Skrevet

Vi lever i 2022, at politiet fortsatt benytter hester er helt latterlig all den tid kostnaden for å gjøre det er så høy som den er, et grotesk ressursmisbruk av folks skattepenger. Jeg er ikke interessert i å betale for toskeskapet, ikke når skattepengene benyttes så til de grader feil og det blir en enhet som mest vises frem i parader. Stoppe galskapen!!

AnonymBruker
Skrevet
Made4u skrev (21 minutter siden):

Vi lever i 2022, at politiet fortsatt benytter hester er helt latterlig all den tid kostnaden for å gjøre det er så høy som den er, et grotesk ressursmisbruk av folks skattepenger. Jeg er ikke interessert i å betale for toskeskapet, ikke når skattepengene benyttes så til de grader feil og det blir en enhet som mest vises frem i parader. Stoppe galskapen!!

Ja, da kjenner du til budsjettet? Hva er det? 

Husk at de ansatte er ansatte uansett og lønnsutgifter ikke kan regnes med da den kostnaden uansett vil gjelde. 

Virker som du tror de "mest vises frem i parade". Les deg litt opp før du blir så bastant. Du kan begynne her: https://www.politiforum.no/oslo-polidistrikt-rytterkorpset/gatas-beskyttere/154125

Anonymkode: c3a3b...1a0

• Liker 1
Gjest Made4u
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, da kjenner du til budsjettet? Hva er det? 

Husk at de ansatte er ansatte uansett og lønnsutgifter ikke kan regnes med da den kostnaden uansett vil gjelde. 

Virker som du tror de "mest vises frem i parade". Les deg litt opp før du blir så bastant. Du kan begynne her: https://www.politiforum.no/oslo-polidistrikt-rytterkorpset/gatas-beskyttere/154125

Det er åpenbart at dette er en uholdbar stor utgiftspost man bør få bort umiddelbart, skattepenger skal ikke misbrukes på toskeskap som dette.

AnonymBruker
Skrevet
snillOnkel skrev (På 14.7.2022 den 12.19):

som kun skaper avstand til publikum

Er det ikke motsatt? 

Sitat

Alle, fra små barn og fine fruer til tøffe ungdommer og slitne narkomane, ønsker å hilse på hesten, og det gir oss som sitter oppå en unik inngang til positiv og konstruktiv kommunikasjon og kontakt. Vi er bevisste dette i vår omgang med alle vi møter på vår vei, og vi utnytter fordelen det gir oss i oppdragsløsningen.

https://www.politiforum.no/politihest-politisommer-rytterkorpset/a-vaere-naer-en-hest-gjor-noe-med-de-fleste-mener-lederen-av-rytterkorpset/153543 

Anonymkode: 54001...4ee

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Made4u skrev (38 minutter siden):

Det er åpenbart at dette er en uholdbar stor utgiftspost man bør få bort umiddelbart, skattepenger skal ikke misbrukes på toskeskap som dette.

Ja, om du er så bastant på dette vet du åpenbart hva den er? Hva er bunnlinja på utgifter om man fjerner lønn og det avdelingen får igjen når hestene selges etter noen år?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...