AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #21 Skrevet 15. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: De er ypperlige til å knuse folk som bruker sin lovlig beskyttede streikerett ja. Anonymkode: 6945d...ca8 Ja, det meste kan misbrukes. For eksempel har politiet våpen, som pistol. Som vi alle vet, er pistoler ypperlige til å drepe folk. Men, har man da gått glipp av et poeng, montro? Anonymkode: 094a1...281 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #22 Skrevet 15. juli 2022 Politiet kunne godt hatt med seg spade og sekker for å rydde opp etter seg når hesten legger igjen en 5 kg haug med dritt på Karl Johan. Hvorfor er det liksom mer greit enn en liten kladd fra en hund? Anonymkode: 929b2...2f4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #23 Skrevet 15. juli 2022 Det er folk det er for mye av i byen, ikke hester. Befolkningsveksten må ned, det samme må asvaltveksten. Det er trist for hest i byen, da mennesker er ekle og og søpler, bruker narkotika, raver rundt uten mening. Hestemøkk er sunn gjødsel, og verdt mer enn skoa til alle de som tråkker rundt i Oslo. Anonymkode: 3f9a5...101 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #24 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, det meste kan misbrukes. For eksempel har politiet våpen, som pistol. Som vi alle vet, er pistoler ypperlige til å drepe folk. Men, har man da gått glipp av et poeng, montro? Anonymkode: 094a1...281 Ja da, en politibetjent kan myrde sin tidligere partner ved hjelp av tjenestevåpen. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/politimann-drepte-kvinne-1.6446266 Men nå handlet denne tråden om politihester. Politihester er ypperlige, for de kan brukes til å ri ned folk som bruker streikeretten sin. Anonymkode: 6945d...ca8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #25 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du blir spylt ned av 300 bar på kort avstand, så har du store problemer (med å leve). Meg bekjent så pleier ikke myndighetene drepe folk med vannkanoner. Anonymkode: 094a1...281 Nei, de bruker hest til å få demonstranter unna. Anonymkode: 270f8...bc5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #26 Skrevet 15. juli 2022 Politihester skaper da på ingen måte avstand, heller det motsatte. Jeg synes det er flott med politihester. Hestene går mye på asfalt, men jeg møtte tre nydelige politihester i raskt trav på en tom skogsvei i Østmarka. Flott at de kjører hestene ut av sentrum sånn at de får strukket på seg på mykt underlag. Anonymkode: 81d62...e38 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #27 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Når folk prøver å bryte sperringer eller bryte med politiet sine rettningslinjer så får de takke seg selv. Anonymkode: 3eee4...2db Hun som ble ridd ned sto med ryggen til da politihestene kom. Hun var ikke en av de som brøt sperringen til politiet. Hennes feil at hun var på en lovlig demonstrasjon for streikeretten sin. For en tufs! Tenk å gjøre noe helt lovlig altså. Hvorfor lærer folk seg aldri?! Det er der politihester er så kjekke, for de kan ri ned folk som ikke gjør noe kriminelt. Anonymkode: 6945d...ca8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #28 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er et forum, ikke et festlokale. Du er sikkert kjempeartig på fest, men du verden så dårlig du er til å diskutere sak i stedet for person. Men som sagt, jeg tviler ikke på at du er aldri så artig på fest! Anonymkode: 6945d...ca8 Det var altså ment som et skråblikk på en uttalelse som fremstår surmaget og blottet for innsikt av temaet som ble løftet. Anonymkode: c3a3b...1a0 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #29 Skrevet 15. juli 2022 Når man misliker politiet og bare velger en tilfeldig tjeneste de tilbyr for å kritisere den uten å vite noe om den. Og i tillegg tar opp saker fra utlandet som et argument. Anonymkode: c3a3b...1a0 8 1
TheHairyToothfairy Skrevet 15. juli 2022 #30 Skrevet 15. juli 2022 snillOnkel skrev (På 14.7.2022 den 12.19): Politihestene er en kostbar avdeling, som kun skaper avstand til publikum og signifikante mengder møkk i de flotteste gatene i Oslo. Med alle henleggelser av alvorlig kriminalitet forstår jeg ikke hvorfor avdelingen ikke er lagt ned for lengst. Hva synes dere? Hestene er en lang tradisjon som er fabelaktige i opptøyer og demonstrasjoner fordi de gir politiet oversikt. De er også med som bindeledd mellom publikum og politi, og er også med på forebyggende arbeid. Det er uansett og derfor ikke den ridende avdelingen du skal legge til ansvar for ressursbesparende i politiet, så mye tjener man ikke på å legge denne ned. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #31 Skrevet 15. juli 2022 Det eneste som er kjipt er at det er kvinner som sitter på hestene. 😅 turn off. Anonymkode: eed3b...b37
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #32 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når man misliker politiet og bare velger en tilfeldig tjeneste de tilbyr for å kritisere den uten å vite noe om den. Og i tillegg tar opp saker fra utlandet som et argument. Anonymkode: c3a3b...1a0 Nei, jeg misliker at lovlydige borgere som benytter seg av sin lovfestede rett skal tråkkes ned av hester uten at det får noen konsekvenser for de ansvarlige. Det er like galt det som om noen kjører ned noen som ikke brutt noen lover, og så slipper fra det uten konsekvenser. At du ikke oppfatter det som kritikkverdig forstår jeg ikke. Men du kan godt utdype. Jeg misliker lovbrytere som slipper ustraffet fra det. Være seg de har uniform eller ikke. Jeg hadde gjerne sett at du forklarte hvorfor du mener at lovbrytere skal slippe ustraffet fra det bare fordi vedkommende har uniform. Anonymkode: 6945d...ca8 1
Daria Skrevet 15. juli 2022 #33 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg misliker at lovlydige borgere som benytter seg av sin lovfestede rett skal tråkkes ned av hester uten at det får noen konsekvenser for de ansvarlige. Det er like galt det som om noen kjører ned noen som ikke brutt noen lover, og så slipper fra det uten konsekvenser. Uhell skjer. Feil gjøres. Det sitter mennesker i stilling de ikke burde hatt, og mennesker som slipper unna konsekvenser de burde fått. Dette skjer i de aller fleste bransjer og etater. Å mene at ordningen med politihester bør legges ned på grunn av sånne enkeltsaker er omtrent like logisk som å argumentere for å legge ned helsevesenet fordi det finnes enkelte inkompetente leger. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #34 Skrevet 15. juli 2022 Det er ikke så mange årene siden at oslopolitiet fikk mye kritikk for at de hadde hunder når de patruljerte på østkanten, det var jo rasistisk fordi at så mange av innbyggerne der er redd for hunder og dessuten så er de "urene". Jeg vil mener at politiet trenger flere hunder og hester, det er effektive hjelpemidler mot enkelte kjeltringer. Anonymkode: a0fbe...d7f 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #35 Skrevet 15. juli 2022 Observert på Egertorget ettermiddagen den 7. juli. Vil si dette er det motsatte av å skape avstand. Anonymkode: d621f...6d9 6 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #36 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, jeg misliker at lovlydige borgere som benytter seg av sin lovfestede rett skal tråkkes ned av hester uten at det får noen konsekvenser for de ansvarlige. Det er like galt det som om noen kjører ned noen som ikke brutt noen lover, og så slipper fra det uten konsekvenser. Og når har dette skjedd i Oslo? AnonymBruker skrev (12 timer siden): At du ikke oppfatter det som kritikkverdig forstår jeg ikke. Men du kan godt utdype. Og når har dette skjedd i Oslo? AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg misliker lovbrytere som slipper ustraffet fra det. Være seg de har uniform eller ikke. Jeg hadde gjerne sett at du forklarte hvorfor du mener at lovbrytere skal slippe ustraffet fra det bare fordi vedkommende har uniform. Anonymkode: 6945d...ca8 Og når har dette skjedd i Oslo? Tror ikke et sekund på at dette var noe du var så opptatt av da du opprettet tråden ettersom du ikke nevner det med et ord. Du ville bare ha en unnskyldning til å klage litt. Som sagt, du er nok gøy på fest. Anonymkode: c3a3b...1a0
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #37 Skrevet 16. juli 2022 Daria skrev (15 timer siden): Uhell skjer. Feil gjøres. Det sitter mennesker i stilling de ikke burde hatt, og mennesker som slipper unna konsekvenser de burde fått. Dette skjer i de aller fleste bransjer og etater. Å mene at ordningen med politihester bør legges ned på grunn av sånne enkeltsaker er omtrent like logisk som å argumentere for å legge ned helsevesenet fordi det finnes enkelte inkompetente leger. Hestene skremmer barna mine og jeg tråkket i dritt. I tillegg er avdelingen dritdyr. Politiet får håndtere demonstrasjoner uten dyr. De klarer det fint i de fleste land. Anonymkode: b14e1...040
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #38 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ikke så mange årene siden at oslopolitiet fikk mye kritikk for at de hadde hunder når de patruljerte på østkanten, det var jo rasistisk fordi at så mange av innbyggerne der er redd for hunder og dessuten så er de "urene". Jeg vil mener at politiet trenger flere hunder og hester, det er effektive hjelpemidler mot enkelte kjeltringer. Anonymkode: a0fbe...d7f Hvorfor skal de ikke klare å gjøre jobben selv? Tror du har lest for mange dobaldblader om du trenger politiet trenger dyr for å ta kriminelle Anonymkode: b14e1...040
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #39 Skrevet 16. juli 2022 TheHairyToothfairy skrev (19 timer siden): Hestene er en lang tradisjon som er fabelaktige i opptøyer og demonstrasjoner fordi de gir politiet oversikt. De er også med som bindeledd mellom publikum og politi, og er også med på forebyggende arbeid. Det er uansett og derfor ikke den ridende avdelingen du skal legge til ansvar for ressursbesparende i politiet, så mye tjener man ikke på å legge denne ned. Bindeledd? Det er nok det dere lærer på politihestkurset. Så du tenker ikke at politiet i 2022 bør ha bedre måter å skaffe seg oversikt på? Stå på en kasse kanskje? Anonymkode: b14e1...040
jabx Skrevet 16. juli 2022 #40 Skrevet 16. juli 2022 snillOnkel skrev (På 14.7.2022 den 12.19): Politihestene er en kostbar avdeling, som kun skaper avstand til publikum og signifikante mengder møkk i de flotteste gatene i Oslo. Med alle henleggelser av alvorlig kriminalitet forstår jeg ikke hvorfor avdelingen ikke er lagt ned for lengst. Hva synes dere? Politihestene er en billig avdeling som bidrar til å skape kontakt tillit hos publikum og er fleksibelt og kan brukes i mange situasjoner der man ikke kommer til med bil eller motorsykkel, men der man kan bevege seg raskere enn man kunne gjort til fots. Forebygging bidrar til mindre alvorlig kriminalitet. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå