Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en samboer som ikke vil ha noe som helst med min søster og mor å gjøre. Dråpen falt etter en barnedåp ifjor hvor samboeren min måtte dra alene pga jeg var syk.. Hun følte seg ekskludert på mange måter og var veldig fortvilet. Jeg har snakket med hun om at denne dagen kanskje er en stressfulldag og at dåpsforeldrene ikke har så mye tid til å mingle med alle. Moren min var også litt eksluderende og ignorerende. Min far og nye samboeren var også der, lang historie med min mor og far som ikke er så bra. Samboeren min dro i dåpen med min far og samboeren. Historien her her så innviklet og komplisert å forklare egentlig.. Hva søren skal jeg gjøre?? Samboeren min vil ikke snakke med moren min eller søstra mi i det hele tatt, for å løse opp i tingene.

Beklager skriving uten avsnitt

Hilsen M25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det her går løs på forholdet mellom meg og samboeren min og mitt forhold til min familie.

Skrevet

Jeg tenker at det er viktig at du ser nøytralt på det.

Er moren og søsteren din generelt vanskelige å komme overens med?

Er det rimelig å forvente at din mor og søster skal bruke denne dagen på å underholde din samboer?

I og med at din mor og far har en komplisert relasjon, kan dette ha bidratt til at din mor syns det var vanskelig å nærme seg situasjonen?

Jeg syns dette virker urimelig rett og slett. På dager som dette er det ikke lett å snakke med alle medlemmene av familien og det er fort gjort å savne dialog. Jeg syns det er spesielt å skape en konflikt av det. Veldig spesielt.

• Liker 3
Skrevet

Er dette et kjent reaksjonsmønster fra din samboers side? Er du overrasket? Føler du at dette skaper distanse mellom deg og familien din? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
anonym1312 skrev (8 minutter siden):

Hei!

Jeg har en samboer som ikke vil ha noe som helst med min søster og mor å gjøre. Dråpen falt etter en barnedåp ifjor hvor samboeren min måtte dra alene pga jeg var syk.. Hun følte seg ekskludert på mange måter og var veldig fortvilet. Jeg har snakket med hun om at denne dagen kanskje er en stressfulldag og at dåpsforeldrene ikke har så mye tid til å mingle med alle. Moren min var også litt eksluderende og ignorerende. Min far og nye samboeren var også der, lang historie med min mor og far som ikke er så bra. Samboeren min dro i dåpen med min far og samboeren. Historien her her så innviklet og komplisert å forklare egentlig.. Hva søren skal jeg gjøre?? Samboeren min vil ikke snakke med moren min eller søstra mi i det hele tatt, for å løse opp i tingene.

Beklager skriving uten avsnitt

Hilsen M25

Umodent. Det er ingenting som er så ille at man ikke kan prøve å snakke om det. 

Min svigermor meldte oss til barnevernet i håp om at barnet ble plassert hos henne. Til og med vi har klart å prate ut. 

Anonymkode: c227f...d5f

• Hjerte 1
Skrevet
Lacy skrev (1 minutt siden):

Er dette et kjent reaksjonsmønster fra din samboers side? Er du overrasket? Føler du at dette skaper distanse mellom deg og familien din? 

Jeg er på en måte ikke overrasket men er det også.. For det er jo tross alt en dåp.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem med dette uten at noen skal bli sint eller lei seg. 

Skrevet
Lacy skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at det er viktig at du ser nøytralt på det.

Er moren og søsteren din generelt vanskelige å komme overens med?

Er det rimelig å forvente at din mor og søster skal bruke denne dagen på å underholde din samboer?

I og med at din mor og far har en komplisert relasjon, kan dette ha bidratt til at din mor syns det var vanskelig å nærme seg situasjonen?

Jeg syns dette virker urimelig rett og slett. På dager som dette er det ikke lett å snakke med alle medlemmene av familien og det er fort gjort å savne dialog. Jeg syns det er spesielt å skape en konflikt av det. Veldig spesielt.

Jeg prøver så godt jeg kan, men vanskelig å stå nøytralt føler jeg, for jeg må forholde meg til to parter pluss at jeg vet at det er gnisninger mellom far og mor. 

Skrevet

Folk er gjerne stressa i dåp eller lignende feiringer. Jeg tenker jo at det er naturlig å ikke få pratet med alle i løpet av en dag. Og hennes vei inn, er jo deg. Hun mistet den og derfor følte seg sikkert litt alene i din families selskap. Jeg kan forstå henne, men hun er nok litt vanskelig også siden hun ikke vil prate med familien din?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Umodent. Det er ingenting som er så ille at man ikke kan prøve å snakke om det. 

Min svigermor meldte oss til barnevernet i håp om at barnet ble plassert hos henne. Til og med vi har klart å prate ut. 

Det hadde vært grunn nok for meg til å melde svigermor ut av livet (både mitt og barnets) permanent - good bye

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
anonym1312 skrev (1 minutt siden):

Jeg er på en måte ikke overrasket men er det også.. For det er jo tross alt en dåp.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem med dette uten at noen skal bli sint eller lei seg. 

Det går ikke, dessverre. Dette er en konflikt du har blitt tvunget inn i. Du bør vurdere om du ønsker å være i et forhold med et menneske som er i stand til å bruke en dåpsdag til å havne i en ‘konflikt’ med din familie. Grunnen til at jeg sier ‘konflikt’ er at du var ikke der. Du vet ikke hvordan hun har blitt forsøkt kommet i møte/ikke kommet i møte, hvordan hun selv har oppført seg, etc. 

Hvordan kan dette utvikle seg dersom dere stifter familie? Det kan bli et veldig ensomt liv for deg..

Basert på mine egne erfaringer blir jeg bekymret på dine vegne, og råder deg egentlig til å gå fra henne 🙄

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Diezel skrev (1 minutt siden):

Det hadde vært grunn nok for meg til å melde svigermor ut av livet (både mitt og barnets) permanent - good bye

Spørsmålet her var om man i det hele tatt ville klare å prate om det som skjedde. Ja, det gjorde vi. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
rundtfingern skrev (2 minutter siden):

Folk er gjerne stressa i dåp eller lignende feiringer. Jeg tenker jo at det er naturlig å ikke få pratet med alle i løpet av en dag. Og hennes vei inn, er jo deg. Hun mistet den og derfor følte seg sikkert litt alene i din families selskap. Jeg kan forstå henne, men hun er nok litt vanskelig også siden hun ikke vil prate med familien din?

Ja, hun kan være litt vanskelig når det kommer til stykket i en konflikt.. Jeg fikk inntrykk av at dåpen var et mareritt, både for far og samboeren men også min samboer.  Far og søster har ikke hatt noe særlig god kontakt fra før av heller.

Skrevet
anonym1312 skrev (1 minutt siden):

Ja, hun kan være litt vanskelig når det kommer til stykket i en konflikt.. Jeg fikk inntrykk av at dåpen var et mareritt, både for far og samboeren men også min samboer.  Far og søster har ikke hatt noe særlig god kontakt fra før av heller.

Er det et inntrykk du har fått fra henne eller fra din far og hans samboer?

AnonymBruker
Skrevet
anonym1312 skrev (Akkurat nå):

Så jæveligr folk som ikke klarer å la dramaet ligge på slike dager. Samle info fra din far, hans samboer og din samboer. Så får du gå inn for å prate med den andre siden, sjekke deres side av det hele. Se etter tegn, se på hva du vet om alle partene fra før av og velg hva du selv vil tro. 

Så går det fint an å ha kontakt uten å være bestevenner. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
anonym1312 skrev (3 minutter siden):

Skjønner. Jeg vet ikke om det kan hjelpe å invitere din mor og søster på en prat? Og så inkludere samboer etterhvert?

Jeg har både hatt en svigermor som har vært ganske sta og grusom, og en svigerinne. Så jeg kan relatere.

Jeg og eksen hadde en ganske grusom konflikt med hans familie. De satte seg på bakbeina og var vrange, så jeg ble jo holdt utenfor. Endte opp med at brorens kjæreste sto opp for meg og jeg og svigermor fikk pratet sammen. Selv om jeg følte hele samtalen var ganske falsk.

Endret av rundtfingern
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Normale voksne mennesker svelger mange kameler i løpet av ett liv.

Det blir ett umulig forhold om hun skal være så vanskelig. Selvfølgelig kan man ikke slutte prate med familie pga ett selskap.

Man tåler smile og være veggpryd noen timer. Hun er ikke 14. 

Hadde ikke orket en så lite tilpasningsdyktig og barnslig kjæreste som du har TS. Det blir bare dritt i lengden.

Anonymkode: 80044...411

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lacy skrev (2 minutter siden):

Det går ikke, dessverre. Dette er en konflikt du har blitt tvunget inn i. Du bør vurdere om du ønsker å være i et forhold med et menneske som er i stand til å bruke en dåpsdag til å havne i en ‘konflikt’ med din familie. Grunnen til at jeg sier ‘konflikt’ er at du var ikke der. Du vet ikke hvordan hun har blitt forsøkt kommet i møte/ikke kommet i møte, hvordan hun selv har oppført seg, etc. 

Hvordan kan dette utvikle seg dersom dere stifter familie? Det kan bli et veldig ensomt liv for deg..

Basert på mine egne erfaringer blir jeg bekymret på dine vegne, og råder deg egentlig til å gå fra henne 🙄

Det er nettopp det, jeg aner ikke hva som foregikk i den dåpen.. Hadde jeg vært der, så hadde saken og historien vært en helt annen.. Men det skal sies at søstra mi alltid har hatt et stikk i sia på samboeren min. Jeg blir dratt inn i dragsuget av konflikten her, vil jo at alle skal ha det bra og at folk kan snakke sammen uten at det skal være  stemning. Mor og søster har også sagt til min far at han må ta tak osv og at samboeren min er ute etter pengene mine.. Jeg er en rørlegger så det blir jo litt tvilsomt at hun er ute etter det.. 😅

• Hjerte 1
Skrevet
Lacy skrev (2 minutter siden):

Er det et inntrykk du har fått fra henne eller fra din far og hans samboer?

Fra alle egentilig

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Du skriver at det er et vanskelig forhold mellom din mor og far, har det at hun kom sammen med din far påvirket hvordan din mor forholdt eg til henne tror du basert på at du også sier din mor er generelt avvisende og lite imøtekommende som person? Dersom din mor og søster har et godt forhold og de bevisst valgte gjøre dagen vanskelig for din samboer skjønner jeg at hun ikke er spesielt åpen for å strekke ut en hånd. Du sier søsteren din har et stikk i stiden til din samboer - alt du sier tilsier jo at det ikke er samboeren som er problemet - egentlig? 
- så jeg tenker at dette er egentlig ditt problem siden de er din familie - då må  fortelle dem at de må skjerpe seg. Det er ikke samboeren din sin jobb å megle seg inn i din familie, det er din jobb å introdusere henne og passe på at folka dine oppfører seg fint tross gamle feider.. 

Endret av Carrot
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så jæveligr folk som ikke klarer å la dramaet ligge på slike dager. Samle info fra din far, hans samboer og din samboer. Så får du gå inn for å prate med den andre siden, sjekke deres side av det hele. Se etter tegn, se på hva du vet om alle partene fra før av og velg hva du selv vil tro. 

Så går det fint an å ha kontakt uten å være bestevenner. 

Blir veldig mye dette, er så konfliktsky jeg.. vil liksom ikke at noen andre skal krangle heller😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...