Gå til innhold

Er folk så enkle at de er opptatt av fasade? Tør de ikke å gå sine egne veier? Bare følge flokken!?!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobb med deg selv istedet. Alle som skal ha det "perfekt" liv: Bo på den perfekte plassen, stort hus, dyr bil, pene venner, være gode mødre og kone. Alt blir så falskt!

Heldigvis ler jeg og mine venner av slike. Vi er så langt unna A4-boblen som man får det!

Så gøy å sitte på café i Oslo og se på disse kvinnene, med designervesker, toppstelt fra topp til tå sitte der med sine venner. Ser mange ser så ukomfortable ut. Da tenker jeg: Den fasadeverdenen der, den er jeg glad jeg ikke er en del av. Jeg er heldigvis tøff nok til å være annerledes.

Det er frihet for meg!

Anonymkode: 6bb21...b90

• Liker 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er frihet for meg!

Det høres jo ikke helt sånn ut når du sier at dere sitter og ler av sånne, og dømmer de som gjør annerledes enn deg.. 

Anonymkode: 43322...a5b

• Liker 23
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er vel svært få som "jobber med seg selv" i like stor grad som de som er "toppstelte". Forøvrig et ord jeg hadde rappet om jeg var frisør. 

Hilsen en som søker å ha et fint hjem, bo et fint sted, være god kone og mamma fordi motsetningen til alt dette ikke høres ut som et himla fint liv. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er din vei den eneste riktige? Hvorfor skal du bestemme hvilke flokk folk skal tilhøre? Hva gir deg rett til å kritisere og se ned på andre sine livsvalg?

Hilsen ei som aldri har eid en designerveske og er bustete på håret. Om sånne ting betyr noe. 

Anonymkode: f7b5e...dc5

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Mulig du er annerledes, men å sitte og le av folk som tar andre valg enn det du gjør er vel bare trangsynt og usympatisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er like mye sau som de andre, du har bare funnet din egen flokk. 

Jeg var som deg da jeg var yngre, følte meg så mye mer fri og bedre enn de dumme og tankeløse A4-folkene. Men jeg vokste da opp jeg også til slutt. Nå er jeg selv ganske A4. Bryr meg ikke om fasade, men har kontorjobb, to biler, leilighet, samboer osv. Og elsker livet mitt.

Anonymkode: 5e365...353

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes dette var særs dømmende egentlig. De fleste jeg kjenner som er toppstelte er opptatt av å utvikle seg, har ambisjoner og er godt kjent med seg selv.

Hilsen ei som tør å dra på telttur, eier designervesker og har gjort en helvetes jobb med å bli kjent med seg selv.

Anonymkode: 59630...e3c

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jobb med deg selv istedet. Alle som skal ha det "perfekt" liv: Bo på den perfekte plassen, stort hus, dyr bil, pene venner, være gode mødre og kone. Alt blir så falskt!

Heldigvis ler jeg og mine venner av slike. Vi er så langt unna A4-boblen som man får det!

Så gøy å sitte på café i Oslo og se på disse kvinnene, med designervesker, toppstelt fra topp til tå sitte der med sine venner. Ser mange ser så ukomfortable ut. Da tenker jeg: Den fasadeverdenen der, den er jeg glad jeg ikke er en del av. Jeg er heldigvis tøff nok til å være annerledes.

Det er frihet for meg!

Når det å være gode foreldre og gode ektefeller blir regnet som noe negativt (å være falsk) lurer jeg på hvilken gruppe du tilhører.

Anonymkode: b7ec0...17f

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er frihet for meg!

Dere bor i Oslo og sitter på kafé, mer å følge strømmen enn det finner dere ikke. 

Anonymkode: 3d1e4...c0f

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke er opptatt av hverken mote eller merker.

Jeg er den jeg er, og folk må enten godta meg slik jeg er,eller la vær.

Jeg er heller ikke fordømmende mot disse du mener,med designervesker eller merke/moteklær.

Har man råd til å unne seg en svindyr veske,så er det fint å se at de koser seg med den tenker jeg ;)

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er frihet for meg!

Det høres som du og vennene dine følger en flokk, dere også. Hverandre. Dere gjør det samme, dere følger bare en annen flokk.

Anonymkode: 07e66...90b

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Når man ikke passer inn selv kan man heller dømme og le av. Virker mer som sjalusi ettersom du har så stort behov for å poengtere dette. Uansett virker nokk dessverre du som den patetiske her

Anonymkode: 7de73...8c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange som går i forsvar her. Kan tyde på at mange av dere er opptatte av slike overfladiske ting som vekser, hus, bil, utseendet også videre. Mange enkle folk her inne, som ikke tør å gå sine egne veier.

trist!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Også må du huske at alt ikke er like rosenrødt som på sosiale medier. Greit du kanskje ser dem på kafe, men du vet ikke hvilken historie de har. En dyr designerveske kan være åresvis med sparing og hun unnet seg noe fint etter en tung tid.

Det jeg synes er mest usmakelig er hvordan man dømmer andre ut ifra utseende.

Anonymkode: 59630...e3c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig mange som går i forsvar her. Kan tyde på at mange av dere er opptatte av slike overfladiske ting som vekser, hus, bil, utseendet også videre. Mange enkle folk her inne, som ikke tør å gå sine egne veier.

trist!

Er vel heller at folk ikke nødvendigvis er like dømmende som deg

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om du ikke har råd til dyre klær og et fasadeliv, og selv om du føler deg bedre over å dømme de som prøver å leve opp til dette livet, betyr det ikke at alle andre er på samme måte

Anonymkode: 7de73...8c5

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke A4, men jeg synes det er så barnslig med folk som sitter å gjør narr av andre. 

Du er et fritt og godt menneske når du kan ha det fint å trygt med deg selv, uten å måle deg opp med hva andre gjør. 

Hilsen ei som bor som jeg vil, gjør som jeg vil, og ikke bryr meg hva andre synes. 

Men dette er nok en trolletråd, om jeg noengang så en. 

Anonymkode: 13c59...187

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

trist!

Jeg bryr meg ikke om disse tingene, har ikke råd til det heller. Og jeg er ganske langt utenfor A4 selv. Jeg synes likevel ikke noe om å sitte og dømme andre slik du gjør.

Anonymkode: e03ee...6b6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er frihet for meg!

Interessant at du har utelatt utdanning og karriere fra listen din over «perfeksjon». Kvinnene du gjør narr av har nok også dette i boks.

Fortell om deg selv da. Hva er det som gjør deg til «utenfor A4»?    Overvektig? Går på Nav?

Anonymkode: 0c1af...177

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jobb med deg selv istedet.

Og så kan du og vennene dine jobbe med dere selv for å få lagt bort vanen med å hånflire av andre som er annerledes enn dere.

Anonymkode: 8b49d...e99

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...