Gå til innhold

Fortell om din verste svigermor

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kan lure på om sånne mennesker egentlig er helt riktig "skrudd sammen" i hodet...     

Anonymkode: b1156...232

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen hennes var en voldelig, psyk psykopat og hu kalte meg flukse…. Say no more…..

Anonymkode: df66f...0f7

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

En tidligre svigermor hadde ingen problemer med å kalle meg lat og dum ansikt til ansikt, men når det var andre til stede var det ikke måte på hvor bra jeg var. Hun kunne fortelle meg i samme slengen at jeg var heldig som hadde fått en så bra sønn til mann. (Han var heller ikke bra - mildt sagt, og jeg flyttet ut av felles bolig mens han var på jobb)

Anonymkode: e4736...832

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skremmende å lese om alle disse svigermødrene som er så opptatt av utseende og vekt på svigerdøtre. Det er tydelig at de ikke har hatt andre oppgaver i livet enn husarbeid, føde barn og å "holde fasongen". Kvalmt 🤢🤮

Anonymkode: c2564...93c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skremmende å lese om alle disse svigermødrene som er så opptatt av utseende og vekt på svigerdøtre. Det er tydelig at de ikke har hatt andre oppgaver i livet enn husarbeid, føde barn og å "holde fasongen". Kvalmt 🤢🤮

*svigerdøtre + jentebarnebarn

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

On 7/14/2022 at 12:48 AM, rundtfingern said:

Ref tittelen.

Jeg hadde en helt OK svigermor. Det var stemoren til eksen jeg hadde store problemer med å like.

Enkelte situasjoner som har vært helt bisarre:

Dama mente hun ikke kunne lage ekstra gulrøtter til meg fordi jeg ikke spiser potet og dermed måtte jeg ta med egen mat. Eller så måtte jeg bare være sulten.

Jeg er vestlending og feiret jul der et år. Sa det var uvant med ribbe og det tok hun som at jeg ikke likte maten. Førte til at hun baksnakket meg i halvannet år.

Vi tullet med at kniven lå feil vei (med taggene ut) og visste hun ikke likte det. Hun reagerte med å gå inn på kjøkkenet og gråte. Mente det var mobbing.

Feiret som sagt jul der. Endte i tårer for min del. Også julebildene. De skulle ta bilder av søskenflokken. Jeg tenkte kanskje jeg ble spurt på noen, men ikke alle. Ble bare blankt oversett.

Hun mente også at jeg trengte psykolog😅

Jeg har sikkert mer, men jeg vil høre deres verste historie!

Ikke svigermor nå lenger, men hadde en som virkelig ikke likte meg fordi hun mente hun hadde mindre kontakt med sønnen når han var med meg,jeg stjal sønnen hennes fra henne. Når jeg ble gravid ble hun rasende og sendte meg en mld på fb der hun skrev at hun visste om fortiden min og skulle sørge for at jeg ikke fikk være nær mitt eget barn etter fødselen 🙄 har ingen idé om hvilken fortid det skulle være 😅 har ikke noe skjemmende eller spennende fortid 😂

Anonymkode: 66259...d26

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 13.03):

Min eks svigermor nærmest brøytet seg fram og skulle holde den førstefødte babye  før alle andre. Jeg fikk holde først!!! Ropte hun. 😂

Hun er helt ekstremt spesiell. Hun misliker alle partnere som barna hennes finner seg. Bare barna hennes er gode nok. 

Hun er også veldig emosjonell og sint, og slår med dører og plutselig kjefter på julaften fordi hun er stresset. Men vi får ikke hjelpe, og hun kommer løpende bare noen går inn på kjøkkenet og skal noe. Mat får man bare når hun har planlagt det, den som våkner klokka 5 pga baby må pent vente til alle har stått opp. Ventet i 6 timer på frokost og trodde jeg skulle bli dårlig 😂

Anonymkode: c61d2...30a

Ikke for å unnskylde oppførselen hennes, men her kunne vel mannen din ha skjært gjennom og ordnet mat til dere. Eller du kunne tatt med deg noe selv som du kunne spise i mellomtiden. Jeg har som regel alltid noe enkelt liggende i vesken sammen med en flaske med drikke.

Anonymkode: a8c56...5fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 13.03):

Min eks svigermor nærmest brøytet seg fram og skulle holde den førstefødte babye  før alle andre. Jeg fikk holde først!!! Ropte hun. 😂

Hun er helt ekstremt spesiell. Hun misliker alle partnere som barna hennes finner seg. Bare barna hennes er gode nok. 

Hun er også veldig emosjonell og sint, og slår med dører og plutselig kjefter på julaften fordi hun er stresset. Men vi får ikke hjelpe, og hun kommer løpende bare noen går inn på kjøkkenet og skal noe. Mat får man bare når hun har planlagt det, den som våkner klokka 5 pga baby må pent vente til alle har stått opp. Ventet i 6 timer på frokost og trodde jeg skulle bli dårlig 😂

Anonymkode: c61d2...30a

😳

Anonymkode: 2ce23...2c9

AnonymBruker
Skrevet

Exsvigermor hadde nøkler til leiligheten vår og etter endt sommerferie for mange år siden kom vi hjem til politi med hund i leiligheten vår. "Noen" hadde ringt anonymt å anmeldt meg for salg av alkohol/piller til ungdom.  Og ja politiet fant mye rart hos oss, bla fingeravtrykk til Svigermor.  Hun innrømte saken, men mente hun handlet i nødverge da hun synnes at jeg ikke var bra nok for sønnen hennes. Har mange historier om henne, ufyselig kvinnemeneske. Og sønn, han turte ikke stå opp mot henne. Han bor nå på 8 pre hjemme oss moren sin.

Anonymkode: f5285...df0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Svigermor
Skrevet

Hva slags mobbetråd er dette? 😡

AnonymBruker
Skrevet
rundtfingern skrev (På 14.7.2022 den 0.48):

Ref tittelen.

Jeg hadde en helt OK svigermor. Det var stemoren til eksen jeg hadde store problemer med å like.

Enkelte situasjoner som har vært helt bisarre:

Dama mente hun ikke kunne lage ekstra gulrøtter til meg fordi jeg ikke spiser potet og dermed måtte jeg ta med egen mat. Eller så måtte jeg bare være sulten.

Jeg er vestlending og feiret jul der et år. Sa det var uvant med ribbe og det tok hun som at jeg ikke likte maten. Førte til at hun baksnakket meg i halvannet år.

Vi tullet med at kniven lå feil vei (med taggene ut) og visste hun ikke likte det. Hun reagerte med å gå inn på kjøkkenet og gråte. Mente det var mobbing.

Feiret som sagt jul der. Endte i tårer for min del. Også julebildene. De skulle ta bilder av søskenflokken. Jeg tenkte kanskje jeg ble spurt på noen, men ikke alle. Ble bare blankt oversett.

Hun mente også at jeg trengte psykolog😅

Jeg har sikkert mer, men jeg vil høre deres verste historie!

Helt ærlig så høres ikke du ut som er grei svigerdatter. Din svigermor lager julemat og du synest at den er rar fordi det ikke er det du spiser til vanlig? Og du kommenterer og ler av hvilken vei kniven ligger - når du vet at hun ikke likte det?? 
Forstår godt at hun foreslo psykolog til deg, du fremstår som utakknemlig og barnslig.

Anonymkode: d860e...eb9

AnonymBruker
Skrevet

Min nå eks svigermor frøys meg ut i alle selskaper. Da jeg fikk barn med sønnen hennes så overså hun barnet også når jeg var tilstede. Jeg og barnet var luft. 
Min eks hadde et barn fra før og det var gullungen. Minstemann fikk ingenting. 

Det ble meldt en bekymringsmelding på den eldste. Noe jeg ikke hadde anelse om. Jeg fikk selvsagt all skylden og hun la meg for hat. Kjeftet på meg og trodde ikke på meg da jeg sa det ikke var meg. 
Da kuttet hun all kontakt med meg og barnet. Ble aldri invitert med på selskaper eller noe. 
Barnet fikk heller aldri gaver til verken jul eller bursdager. 
Sist gang jeg møtte ekssvigermor var i forbindelse med samlivsbruddet med min samboer. Da fysisk angrep hun meg foran barnet vårt. Mens min eks stod å så på og flirte. 

Barnet mitt kjenner nå ikke sin fars familie. Barnet vil heller ikke ha noe med far å gjøre. Det kan de takke seg selv for. 

Litt ekstremt tilfelle, men den familien er  ikke helt god. Hun ble ilagt besøksforbud og anmeldt. 

Anonymkode: adddc...754

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Helt ærlig så høres ikke du ut som er grei svigerdatter. Din svigermor lager julemat og du synest at den er rar fordi det ikke er det du spiser til vanlig? Og du kommenterer og ler av hvilken vei kniven ligger - når du vet at hun ikke likte det?? 
Forstår godt at hun foreslo psykolog til deg, du fremstår som utakknemlig og barnslig.

Anonymkode: d860e...eb9

Er en forskjell på tull og seriøsitet her, vel og merke. Hun var veldig høflig og pertentlig, mens jeg synes det å kunne spøke litt er bare gøy. Det takla hun veldig dårlig. Jeg SA maten var god, men at det var uvant for meg å spise noe annet enn det jeg er vokst opp med. Men hun tok det i verste mening. Legger til at det var flere hendelser den julen som gjorde at jeg ikke synes det ikke var kjekt.

Det med kniven var det eksen min som initierte som en spøk og jeg ble med. Hun reagerte og det ble et helvetes styr. Det var ment som tull. Men det skjønte ikke damen på snart 50 år. 

Jeg sa takk, jeg var høflig, men det gikk ikke an at jeg kunne være meg selv rundt henne. Jeg måtte gå på tå fordi jeg kunne si noe feil som førte til at hun baksnakket meg i halvannet år. Jeg taklet henne så lenge jeg kunne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2022 den 11.45):

Haha, kom på en til. Ble ikke likt av en svigermor fordi jeg var «bare» sekretær og ikke var høyskoleutdannet som han (jeg var bare 21 år enda, tok høyskoleutdanning litt senere) og verken snakket med meg eller smilte. Hun var utrivelig. Eksen sa: Men hu syntes du hadde fin kropp da, hun sa at du hadde smal midje.
…

Han var også som sa slikt som: hadde du ikke vært så pen så hadde jeg ikke vært sammen med deg. Han var utro, og gikk fra meg til fordel for ei som var høyskoleutdannet. Skal ikke si hvordan det gikk… Men å følge mammas råd når man skal være en voksen mann, er ikke alltid det smarteste.

Det disse svigermødrene skal huske på, er at de har vært svigerdøtre selv, og selv om de ikke nødvendigvis var likt så mye bedre av sine, så var nok deres svigermødre mer voksne og oppførte seg ovenfor de. Mer enn de selv. For slik stygg oppførsel er langt unna normalt og sier mer om de enn om svigerdatteren. 

Anonymkode: df66f...0f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min svigermor (som vi har minimal kontakt med, for hun er enda slemmere mot sønnen sin som mot meg):

- liker å påpeke at jeg har blitt tjukk og må slanke meg, og kritiserer alt jeg går med (singleter og sommerkjoler er alltid for utringede og upassende ifølge henne, shorts er like upassende for da ser man beina mine, ettersittende klær er fælt for jeg har jo valker, ikke burde jeg bruke bøyle-BH for jeg burde jo prøve å få puppene til å se mindre ut, etc)

- liker å vise frem bilder av exene til mannen min, og påpeke hvor pene de var og hvor godt hun likte dem

- later alltid som om hun ikke skjønner hva jeg sier (dialekt) så mannen min må "oversette"

- klagde konstant på at barna våre var tregt utviklet, mente at den eldste nok var tilbakestående (de var helt normale) og mener selvfølgelig at barna også er overvektige og må slankes (de er helt normalvektige ifølge veksttabeller)

- etter første barnet tagg hun gjentatte ganger om at vi ikke måtte få flere barn, for vi var jo fullstendig uegnet som foreldre (mente hun)

- elsker å forskjellsbehandle barnebarna, så mine barn får aldri gaver, kort eller et "gratulerer" til bursdager eller jul, mens hun sender bilder av alt hun har kjøpt til sitt andre barnebarn. (Tror ikke engang hun vet når på året barna mine har bursdag, eller hvor gamle de er.)

- ignorerte bryllupet vårt også - ikke at hun var invitert fordi vi droppet gjester, men et "gratulerer" hadde jo vært normal høflighet?

- nekter å rydde eller barnesikre når vi kommer på besøk, så da blir det kjefting for alt barna gjør galt (og huset er fullt av ting de ikke engang får lov til å ta på)

Anonymkode: f3596...c88

• Hjerte 2
Gjest Crimson123
Skrevet

Min ex-svigermor. Alt jeg gjorde var feil, hun kritiserte meg uansett hva jeg gjorde, og ex-kjæresten bare, hun mener ikke noe stygt med det....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 1.08):

Svigermor sa høyt i familieselskap at barnebarnet, en jente på 11 år da, måtte få vekk det valpefettet om det skulle bli noen kjæreste på henne (onkelen hadde spurt på tull om hun hadde kjæreste). Alle bare måpte, og jeg sa "sånt sier man faktisk ikke til noen". Datteren min brydde seg minst av alle, heldigvis. 

Anonymkode: 1e2be...4ce

Mja, ikke ta det for gitt.

Jeg var og er flink til å late som. 

Hadde noen snakket slik til et barn hadde jeg gjort mer enn å svare - hadde tatt henne i kraftige ordlag etter selskapet og gjort det klart at en gang til = ingen invitasjon.

Anonymkode: b7483...6ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...