Gå til innhold

Merking av sokker - barnehage

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tips her? Synes det blir så utydelig og stygt med tusj. Slike klistremerker faller av, og de som strykes på unngår jeg da de er så vanskelig å fjerne når klær skal selges brukt eller gies bort.

Hva gjør dere? Koster 179 for minilapper også nå, og med 2 barn som trenger både store og små lapper synes jeg prisene begynner å bli drøye.

Anonymkode: a2512...d98

Videoannonse
Annonse
Gjest Chroma
Skrevet

Sokker er er mareritt å merke. Har pleid å bruke minilapper, men de faller bare av. Nå merker jeg alt bortsett fra sokker. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Chroma said:

Sokker er er mareritt å merke. Har pleid å bruke minilapper, men de faller bare av. Nå merker jeg alt bortsett fra sokker. 

Haha ja det ble slik i vår til oss også, ga liksom litt opp på de sokkene. Har bestilt masse nye par med tynne ullsokker og litt forskjellig til høst og vinter, spesielt yngste på 2 skal alltid ta av seg sokkene så de kan fort forsvinne

Håper noen her kommer med et genialt triks som funker! Ser noen i barnehagen har sydd på små merkelapper men så supermamma er jeg ikke 😛

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker bare uteklærne, jeg.. aldri mistet en eneste sokk i bhg:)

Anonymkode: 59efd...333

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg droppa å merke sokker. Det ble alt for mye jobb og gikk med altfor mange lapper. Tykkere ullsokker merka jeg med klistrelapper, syns de satt greit fast. I løpet av ti år med barn i bhg var det svært få sokker som forsvant.

Anonymkode: c1de0...3cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

fest merkelapp/minilapp og sy 1 eller 2 sting. Tar bare noen få sekunder :) Eks på hvor du kan sy 2 sting: C6EACBF7-4D76-45CF-A7C6-CF6BC9C48BC5.thumb.jpeg.8fcbaac8331a17a4509972969b044df3.jpeg

Anonymkode: 23364...d89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har gitt opp å merke sokker. Regner dem som forbruksvare… 😆

Anonymkode: 33ddf...f02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mamma pleide å brodere initialene på sokkene våre. 😂

Anonymkode: 522f6...21e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også gitt opp å merke. Det funker med å sy på små lapper. Men jeg betaler heller prisen i form av de sokkene som eventuelt forsvinner enn å ta den jobben. 

Jeg jobber selv i barnehage, og vi blir ganske gode på å huske hvilke sokker som satt på hvilket barn. Om vi glemmer, så husker barna 😅 Det pleier ikke å forsvinne så mye sokker, utrolig nok. Det er svært sjelden de er merket. En del prøver seg med minilapper, men erfarer som oss andre at de faller av. 

Anonymkode: 2fe1f...420

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mamma pleide å brodere initialene på sokkene våre. 😂

Anonymkode: 522f6...21e

Ts her, haha ja ikke sant - skulle ønske jeg hadde ork til det - om jeg vinner i lotto kan jeg levere de inn for å få det brodert... (men da er jo nye sokker billigere :fnise:)

Tror vi kjører med vanlige lapper på så får de bare falle av, fint å se at andre også har gitt opp sokkene!

Skrevet

Bruker tekstiltusj og initialer på sokkene, øverst på kanten. Det er ikke så pent, men leselig og skulle det være én eller to med like initialer så har vi iallefall økt sjansen for at de løse sokkene havner i rett kurv. 

Også billige sokker og vi ser jo at sokker fordamper som twist på stuebordet på lillejulaften. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte med strykemerker første halvåret. Etter det har jeg gitt opp å merke sokker. Om vi mister et par eller to i løpet av året så får det være greit, det koster litt med merkelapper på x antall par også. 

Anonymkode: cc3c3...b8c

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt stempel til merking av klær:) med barnets navn. Funker fett og på sokkene lar jeg fire åringen stemple selv (for da gjør det ikke noe om det blir stemplet "stygt/skjevt ol 😅) og han synes det er kjempe gøy. Er veldig fornøyd. Vasket mange ganger og det har enda ikke blitt slitt. 

Endret av BlåNatt
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tre barn og aldri merker en sokk, tilsammen har de kanskje mista to-tre sokker hver. Ullsokker har jeg brukt strykelapper på.

Anonymkode: 2bfd0...f85

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, BlåNatt said:

Jeg har kjøpt stempel til merking av klær:) med barnets navn. Funker fett og på sokkene lar jeg fire åringen stemple selv (for da gjør det ikke noe om det blir stemplet "stygt/skjevt ol 😅) og han synes det er kjempe gøy. Er veldig fornøyd. Vasket mange ganger og det har enda ikke blitt slitt. 

Det var lurt, hvor får man laget slike stempel?

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Noen tips her? Synes det blir så utydelig og stygt med tusj. Slike klistremerker faller av, og de som strykes på unngår jeg da de er så vanskelig å fjerne når klær skal selges brukt eller gies bort.

Hva gjør dere? Koster 179 for minilapper også nå, og med 2 barn som trenger både store og små lapper synes jeg prisene begynner å bli drøye.

Jeg bruker 10kr sokker i bhg men har ikke hatt mye svinn 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri merket sokker, og har heller aldri mistet det i barnehagen.

Andre ting jeg har merket derimot, som lue, tøfler, ullklær, t-skjorter og bukser, har på magisk vis forsvunnet i barnehagen... 

Anonymkode: b6cc5...280

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...