Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vil slette

Endret av Linius
Vil slette men får ikke til
Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Så mannen din har egentlig all skyld? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager har du fortsatt å være i dette forholdet og HVORFOR valgte du å få barn med ham??

Anonymkode: e4585...20a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du har opplevd psykisk mishandling og latent vold og nå får fysiske reaksjoner på dette, så må du jo selvfølgelig komme deg ut av husholdninga. Dette er ikke noe å tenke på. Av alle problemer folk skriver om på KG så er denne fullstendig opplagt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring krisesenteret, der kan du være anonym. For del, barna og mannen din. Noen må stå opp i forholde og ta ansvar. For dette høres utrolig krevende ut for deg og ikke sundt for barn å vokse opp i.

Anonymkode: 0fe7e...27c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Linius skrev (4 timer siden):

Kan noen hjelpe eller komme med råd? Jeg trenger ikke useriøse og dårlige kommentarer. Føler meg dårlig nok fra før.

WhisperingWind skrev (4 timer siden):

Så mannen din har egentlig all skyld? 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor i alle dager har du fortsatt å være i dette forholdet og HVORFOR valgte du å få barn med ham??

Anonymkode: e4585...20a

Hoppet harelabb over siste setningen til TS der? Hvor var råd eller hjelp i dette dere skrev her?

Mitt råd til deg, TS, er å forlate denne mannen og leve for deg selv og ha det bra med barnet ditt. Du bør ringe krisesenter og snakke med dem og høre hva de råder deg til som kan snakke med deg personlig og stille spørsmål, framfor ukjente folk på forum som henger seg opp i enkelte ord og setninger du skriver. Det blir ikke konstruktivt av noe sånt.

Jeg håper du snakker med krisesenter - eller noen andre - i morgen. 

(Jeg kan relatere til noe av det du skriver, jeg levde også i et sånt type forhold - ikke like ille som jeg fornemmer av innlegget ditt, men det var dine, mine og våre barn. Fordi mannen ikke ville utestenge sitt barn fordi det var sårt at jeg kom inn mellom dem to, så ble det litt tre familier i én; ene familien var de to, den andre var meg og mine barn og den tredje var mannen, meg og barnet vi fikk sammen. Så jeg kjenner igjen dynamikken til en viss grad.)

Jeg valgte å gå da det ble FOR tydelig at vi aldri kom til å bli en stor, lykkelig familie som vi alle egentlig hadde sett for oss i begynnelsen. Det var det rette for oss, alle fikk det bedre da. 

Anonymkode: 6fb22...f70

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gikk du til psykolog mens dette pågikk? Hva mente psykologen du burde gjøre? 
En mann som driver psykisk mishandling bryter ned selvbildet ditt og du blir til slutt en skygge av deg selv som ikke har tro på deg selv i det hele tatt. 
Selv om han har forbedret seg litt så er skaden skjedd og du er kanskje ikke lykkelig sammen med han? 
Du bør kontakte noen å snakke med noen om hva du opplever og hvordan du har det, og få råd og veiledning til hva du må gjøre for å ha det best mulig. 
Snakk med psykisk helse i kommunen din og be om hjelp. 
Om du velger å forlate han klarer du fint å stå på egne bein. Har du jobb? Inntekt? Føler du deg avhengig av han? Hva er det som holder deg igjen ? 

Anonymkode: cbf7f...cef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bestille deg en time hos fastlegen din, og få henne til å henvise deg til en psykolog. Er forholdene hjemme hos deg for vanskelige, kan du snakke med Krisesenteret, men jeg synes du burde ha samtaler først, slik at du får gått i dybden i følelsene dine, og hvordan du har det.

Ligger det noe bak at sønnen hans ikke vil ha noe med deg å gjøre? Var det et tøft brudd med moren og barnet, og du var involvert? Mange grunner til at bonusbarn har problemer med å takle ny kjæreste/samboer. Det skurrer også litt at mannen din ikke ønsker at du skal møte ekskonen hans og sønnen hans på butikken, og at du må dra omveier for å få handlet. Det er noe som ligger til grunn for dette.

Anonymkode: 469a6...c3a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...