Gå til innhold

Derfor er jeg for dyrere drivstoff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at høyere drivstoffpriser reduserer antall bilister. Dette gjør at jeg kan kjøre på veier med mye mindre kø og trafikk. Vanlige folk kan ta bussen eller kjøre fulle biler for å dele på drivstoffutgiftene. Hvis prisene dobles vil kollektivtilbudet økes, miljøet spares, veien spares og jeg som har råd kan slippe kø og trafikk.

Hvis man hadde doblet drivstoffutgiftene kunne man ha brukt pengene til gratis kollektivtransport.

Ville du hatt 50 kr literen hvis det var gratis med kollektiv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle bor midt i byen med bra kollektivtilbud!

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei for jeg bor på landet uten kollektiv transport!!!

Anonymkode: 408c9...303

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
LessMiserable skrev (2 minutter siden):

Jeg har lagt merke til at høyere drivstoffpriser reduserer antall bilister. Dette gjør at jeg kan kjøre på veier med mye mindre kø og trafikk. Vanlige folk kan ta bussen eller kjøre fulle biler for å dele på drivstoffutgiftene. Hvis prisene dobles vil kollektivtilbudet økes, miljøet spares, veien spares og jeg som har råd kan slippe kø og trafikk.

Hvis man hadde doblet drivstoffutgiftene kunne man ha brukt pengene til gratis kollektivtransport.

Spiller liten rolle om det er gratis kollektiv når det ikke finnes en eneste buss som går i nærheten av meg. Hadde jeg bodd i sentrum så hadde jeg brukt kollektiv mer uansett, men slik jeg bor nå så er det umulig. Og jeg tviler sterkt på at de gidder å sette opp i bussrute her sånn i tilfelle et par stykker har lyst til å ta bussen en og annen gang 😅 

Så jadda…jeg må bare bite i det sure eplet og betale dyrt for drivstoff

Anonymkode: 78318...658

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For et snevert syn... Skal det bli gratis kollektivtrafikk på bygda også da? Som går i alle fall en gang i timen? 

Anonymkode: a1541...043

• Liker 6
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Mange steder i Norge uten kollektivtransport. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja alle bor jo i byen 🙃 

Anonymkode: 87f56...b32

• Liker 1
Skrevet

Det hadde presset frem behovet for kollektivtransport. I Norge drives det symbolpolitikk.

De på landet skulle selvsagt betalt laveste pris, men de som bor i områder med mange mennesker burde reise gratis i dag hvor vi skal spare miljøet og bruk av energi.

Kollektivt burde vært gratis.

AnonymBruker
Skrevet

Tror også prisene på drivstoff og strøm er bra. Spesielt for miljøet. I Norge har vi også råd ril å betale litt mer for disse godene.

Anonymkode: cea56...edb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for ett bedre kollektivtilbud, det er ikke all verdens bra her jeg bor. For miljøet sin skyld er jeg for høy bensinpris men utfra hvor mye trafikk det er på veien her jeg bor så ser det ikke ut til at prisen er høy nok ennå.

Anonymkode: d9e8f...255

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror også prisene på drivstoff og strøm er bra. Spesielt for miljøet. I Norge har vi også råd ril å betale litt mer for disse godene.

Anonymkode: cea56...edb

Men likevel så er det de med aller dårligst råd som blir hardt rammet av dette. 
Kjenner ei som har en del sykdommer og som egentlig skulle hatt ufør, men så fant hu seg en jobb som hu faktisk klarte å stå i. 
Så gikk prisene opp, bomringer ble dyrere, drivstoffet ble dyrere, maten ble dyrere osv osv. Hu endte med at hu ikke hadde råd til å beholde jobben…så da var alternativet å ringe legen å sette igang uføreprosessen likevel

Anonymkode: 78318...658

AnonymBruker
Skrevet
Rem skrev (1 time siden):

Ikke alle bor midt i byen med bra kollektivtilbud!

Stemmer det. Vi er mange som er totalt avhengig av bil.

Anonymkode: 4f441...20c

AnonymBruker
Skrevet

1 hour ago, AnonymBruker said:

For et snevert syn... Skal det bli gratis kollektivtrafikk på bygda også da? Som går i alle fall en gang i timen? 

Her jeg bor ville 1 gang i DØGNET vært en forbedring...

Anonymkode: 05c5c...e72

AnonymBruker
Skrevet

Transportprisene blir også mye høyere.

Jeg regner med at du applauderer de høye matvareprisene også? 

Anonymkode: 94ad0...d8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Her jeg bor ville 1 gang i DØGNET vært en forbedring...

Anonymkode: 05c5c...e72

Her også. Men det er ikke nok med en gang i døgnet for at jeg kunne latt bilen stå i garasjen og brukt kollektivtrafikk.

Skrevet

Det burde vært et godt og gratis kollektivtilbud over hele Norge. Mange steder kunne man kjørt maxitaxier isteden. Siden så mange vanlig arbeidsfolk er avhengig av bil burde de hatt et alternativ.

De aller fleste bor i nærheten av mange andre mennesker. Hvis kollektivtilbudet hadde vært bedre ville folk valgt kollektivt. Det gjør folk i London.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at på 'landet' så er det så mye mer enn bare transport der ett kollektiv tilbud hadde vært logisk så det funker ikke i praksis. 

Alt av fritidsaktiviteter som barna er på osv som plutselig hadde blitt ekstremt omstendelig om en skal ha en gang i timen kollektiv. 

Dei plassene kollektivtransport funker er der det går så ofte at en slipper å planlegge tid, for eks i London. Men ser ikke for meg at det skal gå en buss forbi her en gang pr 10-15 min.

Anonymkode: b0534...c02

AnonymBruker
Skrevet

Nesetippen din er ikke så lang, er den vel🤯?

(og jeg er som deg, bor i indre Oslo med god råd. Men Norge er ikke som oss innen ring 1 med nok penger.)

Anonymkode: 0560e...ee2

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
LessMiserable skrev (4 timer siden):

Og «vanlige folk» faktisk😅 Du er meg ei fin ei🙈

Anonymkode: 0560e...ee2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
LessMiserable skrev (22 minutter siden):

Det burde vært et godt og gratis kollektivtilbud over hele Norge. Mange steder kunne man kjørt maxitaxier isteden. Siden så mange vanlig arbeidsfolk er avhengig av bil burde de hatt et alternativ.

De aller fleste bor i nærheten av mange andre mennesker. Hvis kollektivtilbudet hadde vært bedre ville folk valgt kollektivt. Det gjør folk i London.

Kan ikke sammenligne bygda i Norge med London akkurat! Her jeg bor er det ofte mange mil mellom folk og rundt her jeg bor er det vel kun jeg og en til som jobber, resten er pensjonister og barn. Så det kommer aldri til å bli et kollektivtilbud i slike strøk, finns ikke økonomi til det. 

Så eneste løsning er dyrt drivstoff i sentrale strøk og billig der det ikke finns kollektivtilbud. 

Anonymkode: a771d...914

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...