AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #21 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men om du spiser det 2-3 ganger i måneden er du jo fortsatt sunn. Det kommer jo an på hva du spiser ellers. Om du spiser cheeseburger til alle andre måltid så går det jo til helvete. Anonymkode: e4bb6...96e Kan man ikke bare svare på det jeg spør om? Jeg spør ikke om JEG er sunn. Jeg spør om dette måltidet, hvorfor folk mener at det er så usunt. Glem alt annet, jeg lurer ikke på det. Anonymkode: 2e65c...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TruVa15 Skrevet 13. juli 2022 #22 Del Skrevet 13. juli 2022 Jeg velger å kose meg med mat fra tid til annen, jeg. Carbonara er en slager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #23 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan man ikke bare svare på det jeg spør om? Jeg spør ikke om JEG er sunn. Jeg spør om dette måltidet, hvorfor folk mener at det er så usunt. Glem alt annet, jeg lurer ikke på det. Anonymkode: 2e65c...2a4 Men om du har funnet ut at det ikke er så usunt, så er det vel ikke så nøye hva andre folk syns? Skal du slutte å spise det fordi vi her på KG syns det er usunt Anonymkode: e4bb6...96e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #24 Del Skrevet 13. juli 2022 Jeg tenker at omtrent all mat er sunn så lenge man klarer å porsjonere seg og at carbonara på ingen måte er noen versting. Likevel så liker jeg at majoriteten av middagene mine inneholder mer grønnsaker og gjerne andre karbohydratkilder enn pasta Anonymkode: be6a9...8fb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #25 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men om du har funnet ut at det ikke er så usunt, så er det vel ikke så nøye hva andre folk syns? Skal du slutte å spise det fordi vi her på KG syns det er usunt Anonymkode: e4bb6...96e Det her blir for dumt. Nei jeg skal ikke slutte å spise det nei. Anonymkode: 2e65c...2a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #26 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det her blir for dumt. Nei jeg skal ikke slutte å spise det nei. Anonymkode: 2e65c...2a4 Ja, det blir for dumt å droppe å spise noe fordi Marit (54) på KG syns det har for mye kalorier. Anonymkode: e4bb6...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #27 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det blir for dumt å droppe å spise noe fordi Marit (54) på KG syns det har for mye kalorier. Anonymkode: e4bb6...96e Det jeg mente at er for dumt er å diskutere med meg på den måten du gjør. Anonymkode: 2e65c...2a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #28 Del Skrevet 13. juli 2022 Jeg lager selv carbonara uten fløte. Men 65 gram pasta er såvidt en munnfull 😂 Anonymkode: ae5d9...e23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #29 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor er der mye fett? Les det jeg skrev nå sist med at jeg veide fettet i panna Anonymkode: 2e65c...2a4 Les det jeg skrev. Lite sunt fett. Det du skrev om hva du veide i panna gjør jo måltidet bare mindre balansert. Anonymkode: ce223...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #30 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): I forhold til nesten alt mulig annet. Man kommer ikke særlig lavere i verken karbs eller fett med alt annet av vanlig kosthold. Spiser du fisk med poteter og saus f.eks er du like langt. Anonymkode: 2e65c...2a4 Ok, vi har tydeligvis veldig ulike matvaner. Neida , skal ikke spise fisk med poteter og være like langt. Fettet i fisk er faktisk ikke så dumt, det er ikke grønnsaker og salat heller. Jo, du kan komme mye lengre ned i karbs uten pasta som hovedingrediens. Jeg spiser spaghetti carbonara innimellom fordi det er veldig godt, men du har ikke klart og overbevise meg om at det er sunt 😅 Anonymkode: ce223...229 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #31 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Les det jeg skrev. Lite sunt fett. Det du skrev om hva du veide i panna gjør jo måltidet bare mindre balansert. Anonymkode: ce223...229 Mindre balansert ? Kan du forklare det ? Spiser du det fettet med skje eller blander du det i maten da eller ? Anonymkode: 2e65c...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #32 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, vi har tydeligvis veldig ulike matvaner. Neida , skal ikke spise fisk med poteter og være like langt. Fettet i fisk er faktisk ikke så dumt, det er ikke grønnsaker og salat heller. Jo, du kan komme mye lengre ned i karbs uten pasta som hovedingrediens. Jeg spiser spaghetti carbonara innimellom fordi det er veldig godt, men du har ikke klart og overbevise meg om at det er sunt 😅 Anonymkode: ce223...229 Man skal være passe fanatisk om man skal komme seg under 30 g karbo I en middag... noen ganger spiser jeg fjordland fordi jeg ikke har tid til annet og da prøver jeg å velge det med best næringsinnhold, altså lavest karbs osv... men det er lite som kommer under det. Så klar kommer du under det om du spiser tvangstrøye mat, men det gidder jeg ikke. Frokost og lunchene jeg spiser er på grensa til faktiske så jeg spiser carbonaraen med god samvittighet og det var heller ikke et spørsmål om mine matvaner eller om jeg er sunn eller usunn. Jeg vet jeg spiser sunt. Anonymkode: 2e65c...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #33 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man skal være passe fanatisk om man skal komme seg under 30 g karbo I en middag... noen ganger spiser jeg fjordland fordi jeg ikke har tid til annet og da prøver jeg å velge det med best næringsinnhold, altså lavest karbs osv... men det er lite som kommer under det. Så klar kommer du under det om du spiser tvangstrøye mat, men det gidder jeg ikke. Frokost og lunchene jeg spiser er på grensa til faktiske så jeg spiser carbonaraen med god samvittighet og det var heller ikke et spørsmål om mine matvaner eller om jeg er sunn eller usunn. Jeg vet jeg spiser sunt. Anonymkode: 2e65c...2a4 Hvorfor lagde du tråden da? Anonymkode: 93d43...cbe 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #34 Del Skrevet 13. juli 2022 Ha ha. Så mye motstand en skal ha i en helt enkel tråd... Anonymkode: 13de9...fa2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #35 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor lagde du tråden da? Anonymkode: 93d43...cbe Fordi jeg ville si at carbonara ikke er så jævlig usunt og ville høre hvorfor folk mente det var så fryktelig usunt. Men når man mener at 35 g karbohydrat er for mye for en middag, som er det største måltidet man har og det er anbefalt å få i seg like mye karbo som 6 ganger sin egen kroppsvekt når man trener, så skjønner jeg jo at folk er på bærtur når de mener at 35g er mye for et måltid. Anonymkode: 2e65c...2a4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #36 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mindre balansert ? Kan du forklare det ? Spiser du det fettet med skje eller blander du det i maten da eller ? Anonymkode: 2e65c...2a4 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man skal være passe fanatisk om man skal komme seg under 30 g karbo I en middag... noen ganger spiser jeg fjordland fordi jeg ikke har tid til annet og da prøver jeg å velge det med best næringsinnhold, altså lavest karbs osv... men det er lite som kommer under det. Så klar kommer du under det om du spiser tvangstrøye mat, men det gidder jeg ikke. Frokost og lunchene jeg spiser er på grensa til faktiske så jeg spiser carbonaraen med god samvittighet og det var heller ikke et spørsmål om mine matvaner eller om jeg er sunn eller usunn. Jeg vet jeg spiser sunt. Anonymkode: 2e65c...2a4 Ja, spis carbonaren med god samvittighet , for all del. Litt vanskelig og skjønne hva du vil her. Du vet du spiser sunt, allikevel oppretter du en tråd om middagen din. Hva har tvangstrøye mat med dette og gjøre, trodde vi diskuterte hvor sunt carbonara er? du, jeg blander fettet inn i maten hvis det feks er olje i salat, eller smørdampede grønnsaker, men fisk, avokado osv er ferdigblandet. Slik som bacon. Spiser oftest middag med gaffel. Anonymkode: ce223...229 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #37 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, spis carbonaren med god samvittighet , for all del. Litt vanskelig og skjønne hva du vil her. Du vet du spiser sunt, allikevel oppretter du en tråd om middagen din. Hva har tvangstrøye mat med dette og gjøre, trodde vi diskuterte hvor sunt carbonara er? du, jeg blander fettet inn i maten hvis det feks er olje i salat, eller smørdampede grønnsaker, men fisk, avokado osv er ferdigblandet. Slik som bacon. Spiser oftest middag med gaffel. Anonymkode: ce223...229 Skjønner bare ikke hvorfor måltidet ble lite balansert av å ikke ta med det ekstra fettet i panna etter baconet. Det er fett i egget og parmasanrn også. Anonymkode: 2e65c...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #38 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg ville si at carbonara ikke er så jævlig usunt og ville høre hvorfor folk mente det var så fryktelig usunt. Men når man mener at 35 g karbohydrat er for mye for en middag, som er det største måltidet man har og det er anbefalt å få i seg like mye karbo som 6 ganger sin egen kroppsvekt når man trener, så skjønner jeg jo at folk er på bærtur når de mener at 35g er mye for et måltid. Anonymkode: 2e65c...2a4 Hvorfor ville du høre hva folk mente? Anonymkode: ce223...229 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #39 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi jeg ville si at carbonara ikke er så jævlig usunt og ville høre hvorfor folk mente det var så fryktelig usunt. Men når man mener at 35 g karbohydrat er for mye for en middag, som er det største måltidet man har og det er anbefalt å få i seg like mye karbo som 6 ganger sin egen kroppsvekt når man trener, så skjønner jeg jo at folk er på bærtur når de mener at 35g er mye for et måltid. Anonymkode: 2e65c...2a4 Du synes ikke det er usunt, andre synes det. Sånn vil det være om nesten alle matretter. Du har jo bestemt deg og er ikke åpen for andres synspunkter. Derfor er det helt poengløst å lage tråden. (jeg har ikke tatt stilling til om det er sunt eller ikke, bare en betraktning av trådens innhold) Anonymkode: 93d43...cbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #40 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner bare ikke hvorfor måltidet ble lite balansert av å ikke ta med det ekstra fettet i panna etter baconet. Det er fett i egget og parmasanrn også. Anonymkode: 2e65c...2a4 Du får jo ikke i deg mer flerumettet fett av og fjerne mettet fett fra maten. Jeg synes ikke dette er spesielt sunt, men heller ikke verre enn at jeg spiser det et par ganger i måneden. Anonymkode: ce223...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå