AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Men jeg hater å lage mat som tar mer enn 10 minutter. Er det innafor å bare rote det til så jævlig at hun aldri mer vil at jeg skal prøve? Lurer på om jeg enten skal svi maten til helvete og tilbake, bare slenge i noe tilfeldige ingredienser slik at det smaker skikkelig møkk, eller å bare pøse på med så mye chilisaus at det blir et smertehelvete å spise. Hvilken av delene ville dere ha valgt? Anonymkode: 3fe33...7e1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 Bestill take away. Anonymkode: 4a3f0...248 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 kødder du? Dette høres ut som et vellykket samboerskap🤣 Anonymkode: 756ca...a8e 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Skrevet 13. juli 2022 Hvorfor ikke bare lage noe godt og kreve at hun betaler ingrediensene når hun ikke tar jobben selv? Anonymkode: f8e33...c4a
Flamme Skrevet 13. juli 2022 #5 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men jeg hater å lage mat som tar mer enn 10 minutter. Er det innafor å bare rote det til så jævlig at hun aldri mer vil at jeg skal prøve? Lurer på om jeg enten skal svi maten til helvete og tilbake, bare slenge i noe tilfeldige ingredienser slik at det smaker skikkelig møkk, eller å bare pøse på med så mye chilisaus at det blir et smertehelvete å spise. Hvilken av delene ville dere ha valgt? Anonymkode: 3fe33...7e1 Hadde gitt henne matforgiftning en 3-4 ganger på rad slik at hun aldri tørr å spise mat du har laget igjen.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #6 Skrevet 13. juli 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Bestill take away. Anonymkode: 4a3f0...248 Det er akkurat det hun irriterer seg over at jeg gjør hver gang det er min tur å lage mat. Anonymkode: 3fe33...7e1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #7 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er akkurat det hun irriterer seg over at jeg gjør hver gang det er min tur å lage mat. Anonymkode: 3fe33...7e1 Hvorfor har du gått med på å lage mat etter tur da? Gjør noe annet husarbeid i stedet. Anonymkode: 8c722...17f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 Kjøp Fjordland og si du lagde maten. De fleste nordmenn kjenner ikke forskjell. Anonymkode: eca76...5bd 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #9 Skrevet 13. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor har du gått med på å lage mat etter tur da? Gjør noe annet husarbeid i stedet. Anonymkode: 8c722...17f Jeg har ikke gått med på det, det bare ble sånn fordi hun også hater å lage middag. Anonymkode: 3fe33...7e1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #10 Skrevet 13. juli 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken av delene ville dere ha valgt? Anonymkode: 3fe33...7e1 En voksen mann. Anonymkode: 7bd48...6ed 10 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #11 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvilken av delene ville dere ha valgt? Anonymkode: 3fe33...7e1 En mann som ikke satt på et kvinneforum og skrev om fiktive kjærester 😅 Anonymkode: 91e1f...ae2 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er akkurat det hun irriterer seg over at jeg gjør hver gang det er min tur å lage mat. Anonymkode: 3fe33...7e1 Du vil ha et samliv uten å måtte bidra altså? Verden fungerer ikke slik. Mann deg opp, og gjør en skikkelig jobb. Anonymkode: 13882...0d5 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #13 Skrevet 13. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du vil ha et samliv uten å måtte bidra altså? Verden fungerer ikke slik. Mann deg opp, og gjør en skikkelig jobb. Anonymkode: 13882...0d5 Alt annet sammen et kjempefint, det et kun matlagingen ingen av oss liker. Anonymkode: 3fe33...7e1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #14 Skrevet 13. juli 2022 Voksne menneske…. Anonymkode: 7bd50...46e
navnet Skrevet 13. juli 2022 #15 Skrevet 13. juli 2022 Men om begge hater å lage middag så er vel løsningen og bare la være å ha middag da? Spis brødskiver, kok egg, det tar 8-10 min så er perfekt innenfor tidsrommet du tåler. Ferdig. Men er kleint å prøve å tvinge noen andre å servere deg middag hver dag. Du er verken baby eller konge. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #16 Skrevet 13. juli 2022 Så dere begge hater å lage mat like mye, men i din verden er det hennes problem? Hvorfor fortjener ikke hun å slippe? Har du ingen egeninteresse i å få i deg næring? Du skal ikke manipulere henne. Du skal forhandle. Du må ofre noe for å få noe. Tilby deg å vær ansvarlig for andre oppgaver dere hater å gjøre. Og da mener jeg at du skal ta 100% ansvar, f.eks all klesvask, hver eneste helgevask, noe som står i stil til mengden arbeid det er å lage mat. Hvis du synes det er kjipt, minn deg selv på at du kunne stått og pintes ved kjøkkenbenken. Om forhandlingene ikke fører frem så får du bare huske at du blir 100% ansvarlig for all mat den dagen det blir slutt, så nyt å dele byrden imens du kan. Anonymkode: 24163...51a 6
Nevrosererroser Skrevet 13. juli 2022 #17 Skrevet 13. juli 2022 (endret) Lær deg oppskrifter som tar kort tid. Pokebowl for eksempel, risen må koke i 20 min men det er ikke aktiv jobbetid. Grøt, kort prepp, lite aktiv tid. Fiskeboller i hvit saus. Fiskekaker med råkost og potetbåter i ovn. Wraps med ulike protein, fiskekaker, strimla kjøtt, veggisburger osv. Ovnsbakte rotgrønnsaker med fisk eller kjøtt på topp. Stekt ris. Kikert eller linsegryte. Blomkålsuppe eller andre supper, du tar basically en haug grønnsaker, slenger i litt fond/buljong og koker til du ikke gidder mer så stamixer, smak til og ferdig. Salater går kjapt, ulike protein og variasjon av frukt, grønt, kanskje litt dressing og noen rista valnøtter. Har du godt brød til kan du virkelig imponere. Straks du har 6-7 retter i bakhånd og hun har det samme har dere middag omtrent daglig uten å repetere det mer enn et par ganger i mnd. Easy peasy☺️ Lager dere en stor porsjon bolognaise sammen hver mnd dere fryser ned i porsjoner kan dere bruke den som base til pasta, pizza, taco, mousaka, lasagne, chili con carne og mer uten at det tar mer enn 10-20 min fra start til slutt. Endret 13. juli 2022 av Nevrosererroser To ord lagt til.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #18 Skrevet 13. juli 2022 Æsj. Trådene på Kvinneguiden gjør at jeg får mindre og mindre lyst på en mann. Noen ganger i livet må man gjøre ting man ikke liker. Da tar man seg sammen og gjør det beste ut av det. Man oppfører seg ikke som en liten dritunge. Det er sikkert masse du kan gjøre, for å få matlagingen til å bli en mindre kjip opplevelse for deg, bare du tenker deg om. Hva med å lage en stor gryte med Chili con carne. Også fryse ned porsjonspakninger? Du kan sette på en film eller en podcast mens du lager mat. Ta deg et glass vin. Gjøre det beste ut av det. Eller bare lage noe enkelt. Ostesmørbrød, en salat, pytt i panne. Posesuppe. Men å manipulere kjæresten din på den måten synes jeg er lavmål. Høres ut som du er 14 år. Anonymkode: 3d201...6fc 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #19 Skrevet 13. juli 2022 Er det tilfredsstillende å være så himmlades hjelpeløs på kjøkkenet ? Jeg har voksne sønner og alle som en lager mat. Dagens samfunn krever at vi jobber både menn og kvinner, og da er det en selvfølge at en greier å lage mat til familien sin. Hvorfor fremstå som evneveik og uten vilje til å lære? Hvem vil ha en mann som ikke kan å lage mat? Anonymkode: fb852...98c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #20 Skrevet 13. juli 2022 Bestill matkasse, eller spis Fjordland hver dag frem til dere er voksne. Anonymkode: 78537...5b8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå