Gå til innhold

Ta covid vaksine i utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man kan få tatt covid vaksine i utlandet selv om man kun er der som turist?

Skal reise i begynnelsen av september og vet ikke om jeg rekker å få tatt den før jeg drar. Er i risikogruppe.

Anonymkode: 7590b...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvilket land. Du vil og få utfordringer med å få vaksinen registrert i koronapasset ditt på helsenorge. 
 

de fleste kommuner har muligheter for å vaksinere etter fellesferien. Er det fjerde dosen du ikke rekker før du reiser eller dose 1?

Anonymkode: 41f61...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kommer an på hvilket land. Du vil og få utfordringer med å få vaksinen registrert i koronapasset ditt på helsenorge. 
 

de fleste kommuner har muligheter for å vaksinere etter fellesferien. Er det fjerde dosen du ikke rekker før du reiser eller dose 1?

Anonymkode: 41f61...e5c

Fjerde dose. Ifølge FHI skal man få tatt den fra 1.september, men jeg reiser den 2. Og kommunen jeg bor i er veldig treig med å begynne. De var 3 uker for seint ute for de 75+ som skulle få fra 1.juli... Det aktuelle landet er Frankrike

Anonymkode: 7590b...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fjerde dose. Ifølge FHI skal man få tatt den fra 1.september, men jeg reiser den 2. Og kommunen jeg bor i er veldig treig med å begynne. De var 3 uker for seint ute for de 75+ som skulle få fra 1.juli... Det aktuelle landet er Frankrike

Anonymkode: 7590b...d27

Er det ikke bare å ta vaksinen når du kommer hjem igjen? Alternativt kan du utsette turen.

Anonymkode: 41f61...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok covis vaksine i Frankrike. Dette var totalt uproblematisk. Betalte 300 kr for en nettkonsultasjon hos volvat for å få vaksinen registrert i norske systemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det ikke bare å ta vaksinen når du kommer hjem igjen? Alternativt kan du utsette turen.

Anonymkode: 41f61...e5c

Nei jeg kan ikke utsette turen. Og jeg skal være borte i 6 uker, så hadde vært greit å få tatt den før jeg dro. Hovedpoenget er å ikke bli alvorlig syk mens jeg er der nede.

Anonymkode: 7590b...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rucula skrev (12 minutter siden):

Jeg tok covis vaksine i Frankrike. Dette var totalt uproblematisk. Betalte 300 kr for en nettkonsultasjon hos volvat for å få vaksinen registrert i norske systemer

Takk for svar 🙂 Hvordan fungerte det med bestilling av vaksinen i Frankrike? Eller er det bare å møte opp på et apotek?

Anonymkode: 7590b...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (40 minutter siden):

Nei møtte opp på et vaksinesenter og tok en kø lapp. Det var gratis

Tusen takk for informative svar 🥰

Anonymkode: 7590b...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...