Gå til innhold

ok lunsj?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

3 kokte egg uten plommer (bare hviter), masse grønnsaker (tomat, agurk, paprika ol), ett beger yoplait yoghurt og et eple. Er dette grei lunsj for en kvinne i slutten av tjueårene?

Anonymkode: be959...cac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor dropper du plommene? Du går glipp av mye god næring.

Anonymkode: 2ebd1...065

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor dropper du plommene? Du går glipp av mye god næring.

Blir ikke det veldig mye kalorier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

3 kokte egg uten plommer (bare hviter), masse grønnsaker (tomat, agurk, paprika ol), ett beger yoplait yoghurt og et eple. Er dette grei lunsj for en kvinne i slutten av tjueårene?

Jeg synes ikke dette ser ut som en grei lunsj, ettersom den ser gledesløs og virkelig ikke noe god ut.

Og som mange over har kommentert: hvorfor i all verden droppe eggeplommene, som er det som virkelig gir næring som kroppen trenger? 

Dessuten, en dressing med kaldpresset olivenolje vil gjøre måltidet sunnere, for ikke å si bedre på smak! Og fett gjør dessuten at stoffer i grønnsaker tas bedre opp.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Absolutt ikke. Næringsfattig og altfor dårlig kalorier.

Anonymkode: a5643...d52

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis man ikke spiser nok sunt fett blir kroppen aldri mett. 

Anonymkode: c8bf9...435

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som noe man skulle spise på Grethe Roede-diett på 90-tallet. Jeg hadde kjedet meg mens jeg spiste, og blitt sulten igjen etter 30 minutter. 🤣  Og for et matsvinn det er å kaste plommene i egg, det er jo der all smaken og næringen er!?

Anonymkode: 816c2...a39

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, den høres mettende ut den. Sunn også, om du får i deg tilstrekkelig fett i dagens måltider forøvrig.

Anonymkode: 5f151...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Absolutt ikke. Næringsfattig og altfor dårlig kalorier.

Anonymkode: a5643...d52

Endret av Erieia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, den høres mettende ut den. Sunn også, om du får i deg tilstrekkelig fett i dagens måltider forøvrig.

Synes det er rart å kalle det sunt når man utelater den desidert mest næringsrike delen av egget, altså plommen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med plomme ja, uten plomme nei. Hvorfor fjerne det som gir næring og gjør deg mett? Vi er alle ulike, men hadde jeg spist det der til lunsj hadde jeg blitt så sulten, slapp og trøtt utover dagen. Hva er målet med en slik lunsj? 

Anonymkode: b1cf4...186

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Med plomme ja, uten plomme nei. Hvorfor fjerne det som gir næring og gjør deg mett? Vi er alle ulike, men hadde jeg spist det der til lunsj hadde jeg blitt så sulten, slapp og trøtt utover dagen. Hva er målet med en slik lunsj? 

Er det ikke mye kalorier i plommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og når ble kalorier noe som skal unngås? Kroppen trenger kalorier for å fungere. Uten kalorier dauer du. I tillegg til kalorier trenger du også visse mengder proteiner, fett, mineraler, vitaminer, osv. Du blir ikke sunn av å sulte deg. Høres ut som du er på god vei inn i en spiseforstyrrelse...

Anonymkode: 816c2...a39

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fullstendig irrelevant spørsmål. Spør heller, inneholder den næringsstoffer som er bra for kroppen? Bidrar den til at måltidet smaker bra? Gjør den til at du føler deg mer mett og tilfredsstilt, sånn at det går lengre tid før du trenger å spise igjen? 

Sånne ting.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Lafamiglia said:

Synes det er rart å kalle det sunt når man utelater den desidert mest næringsrike delen av egget, altså plommen.

Relativt, derfor jeg skriver det avhenger av hennes kost for øvrig. Noe blir ikke usunt fordi du fjerner enn næringsrik del. 
Om dama får i seg for mye fett og kolesterol forøvrig, kan det være sunt å utelate plommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Relativt, derfor jeg skriver det avhenger av hennes kost for øvrig. Noe blir ikke usunt fordi du fjerner enn næringsrik del. 
Om dama får i seg for mye fett og kolesterol forøvrig, kan det være sunt å utelate plommen. 

Dette ser ikke ut til å være en dame som generelt får i seg for mye fett og kolesterol, for å si det sånn.

(Og sånn for øvrig: hva mener du er for mye fett og kolesterol?)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva er « mye» kalorier? Jeg vil si det er lite energi i egg med plomme i forhold til næringen og mettheten det gir. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Erieia skrev (1 time siden):

Blir ikke det veldig mye kalorier? 

Hadde lett skippa yoplait'en mot eggeplommene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For mye kolesterol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...