AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Vi har vært kolleger i ca 6 år nå, og siden vi begge er single i år tenkte vi at en tur sammen skulle være en god ide. Men det har krasjet hele veien, nesten helt siden vi møttes på flyplassen. Hun ble kjent med og skravlet med "hele flyet", mens jeg trodde vi skulle være oss to på ferie... Og sånn har resten av ferien gått: hun blir kjent med folk overalt og inviterer de med på alt. Jeg orker ikke mer! Er det veldig frekt å ordne eget hotellrom og tilbringe de siste 2 dagene alene på ferien? Anonymkode: 9b61d...fa8 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Sorry, men her må du nesten skylde på deg selv. Du reiser på tur med en KOLLEGA!! I tillegg passer dere dårlig sammen. Lær deg å skille mellom jobb OG privatlivet, unngå også å bruke tid på mennesker du ikke passer sammen med. Anonymkode: d9c26...860 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 Det er jo bare å si: «jeg er veldig sliten og trenger å ha et eget hotellrom de siste to dagene. Kjempehyggelig å henge med deg altså, men jeg trenger også litt alenetid». Gode venner tåler sånt Anonymkode: d02f8...4af 7 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sorry, men her må du nesten skylde på deg selv. Du reiser på tur med en KOLLEGA!! I tillegg passer dere dårlig sammen. Lær deg å skille mellom jobb OG privatlivet, unngå også å bruke tid på mennesker du ikke passer sammen med. Anonymkode: d9c26...860 Neimen, hallo da! Det er jo helt vanlig å ha kollegaer, som nære venner, dersom man kommer godt overens.. Og dette betyr heller ikke at de ikke passer sammen. Men det er kanskje helt annerledes når det bare er de to, og har mulighet til å dra hjem til sitt, etterpå. Ts, kan du ikke be om litt alenetid på rommet da? Det er lov å si at man trenger det. Eller at du er litt sliten, og trenger tid for deg selv, på dagtid. Blir kanskje litt styrete å bytte rom, når det er 2 dager igjen, eller? Helt lov å trenge tid for seg selv Anonymkode: 0fe1f...f94 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #5 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Neimen, hallo da! Det er jo helt vanlig å ha kollegaer, som nære venner, dersom man kommer godt overens.. Og dette betyr heller ikke at de ikke passer sammen. Men det er kanskje helt annerledes når det bare er de to, og har mulighet til å dra hjem til sitt, etterpå. Ts, kan du ikke be om litt alenetid på rommet da? Det er lov å si at man trenger det. Eller at du er litt sliten, og trenger tid for deg selv, på dagtid. Blir kanskje litt styrete å bytte rom, når det er 2 dager igjen, eller? Helt lov å trenge tid for seg selv Anonymkode: 0fe1f...f94 Nei, å ha kollegaer som nære venner er galskap. Uansett hvor godt man kommer overns på jobben. Da får man aldri koblet av jobbe, jeg har prøvd dette. Min mening Anonymkode: d9c26...860 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #6 Skrevet 13. juli 2022 Siden dette er en kollega du trolig må forholde deg til også etter ferien hadde jeg unngått en direkte konfrontasjon. Hun har jo egentlig ikke behandlet det dårlig heller. Det er bare slik at svært utadvendte folk ofte ikke tenker at vi mer introverte kan bli slitne av et slikt opplegg. Min mann er som din kollega og tenker alltid «Jo flere jo bedre» enten det er ferier eller helgeturer. Dette har ofte irritert meg noe vanvittig. F.eks.når en weekendtur som skal være en kjærestetur ofte ender med at han prøver å få til treff med folk han kjenner i byen vi drar til. Men jeg har innsett at dette aldri har vært vondt ment. Du kan jo i en hyggelig tone og uten å kritisere henne, si at du er sliten og trenger en liten pust i bakken, men for at det ikke skal gå ut over henne kan du prøve å booke et eget rom den siste tiden. Anonymkode: e0602...44f 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #7 Skrevet 13. juli 2022 Hvis hun er så ekstrovert er hun vel ikke så mye på rommet? Anonymkode: f3480...e4c 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 Trenger du hvile si du har migrene å gå å legg deg. Da slepper du å si noe negativt og du får ro. . Anonymkode: 544c4...6ea 1 1
L@dy Skrevet 13. juli 2022 #9 Skrevet 13. juli 2022 Jeg hadde sagt på en vennlig men bestemt måte at i dag gjør du x og y og hun kan gjerne bli med. Men du har ikke lyst å ta med flere mennesker som du ikke kjenner. Synest det er en ærlig sak. Sett grenser for seg selv, så kan hun gjøre som hun vil. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #10 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, å ha kollegaer som nære venner er galskap. Uansett hvor godt man kommer overns på jobben. Da får man aldri koblet av jobbe, jeg har prøvd dette. Min mening Anonymkode: d9c26...860 Noen av mine tidligere kollegaer har blitt gode venner, vennskap som har fortsatt etter at man ikke var kollegaer lenger. Når det er sagt dro jeg ikke på lengre tur med de uten og kjenne dem godt og å avklare på forhånd hva slags ferie man ønsker og hvilke behov en har. Anonymkode: b0d46...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #11 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har vært kolleger i ca 6 år nå, og siden vi begge er single i år tenkte vi at en tur sammen skulle være en god ide. Men det har krasjet hele veien, nesten helt siden vi møttes på flyplassen. Hun ble kjent med og skravlet med "hele flyet", mens jeg trodde vi skulle være oss to på ferie... Og sånn har resten av ferien gått: hun blir kjent med folk overalt og inviterer de med på alt. Jeg orker ikke mer! Er det veldig frekt å ordne eget hotellrom og tilbringe de siste 2 dagene alene på ferien? Anonymkode: 9b61d...fa8 Dette må du ta på din egen kappe. Ingen drar på ferie med en kollega? 😂 For det første så passer dere ikke sammen som venninner, og for det andre så kjenner dere hverandre ikke. Hadde dere vært to nære venninner, da hadde hun respektert ferien deres og ikke invitert randoms.. Det å ikke blande jobb og privatliv er en sosial kode folk flest vet om og lever etter. Anbefales. Anonymkode: 3a8a1...42f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 Jeg synes godt du kan leie deg et hotellrom og forklare at du trenger litt alene tid. Gjør det på en pen måte. Jeg er introvert og har flere ekstroverte venner, og det fungerer også på ferie fordi jeg er ærlig og oppmerksom om egne behov, og vi tar hensyn til hverandre. Jeg sier at jeg trenger litt tid for meg selv, eller og gå « i hi» en dag eller to. Anonymkode: b0d46...2c7 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #13 Skrevet 13. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette må du ta på din egen kappe. Ingen drar på ferie med en kollega? 😂 For det første så passer dere ikke sammen som venninner, og for det andre så kjenner dere hverandre ikke. Hadde dere vært to nære venninner, da hadde hun respektert ferien deres og ikke invitert randoms.. Det å ikke blande jobb og privatliv er en sosial kode folk flest vet om og lever etter. Anbefales. Anonymkode: 3a8a1...42f Det var litt impulsivt fordi vi begge er blitt single i år. Hvorfor sture her hjemme når vi kan finne på noe i utlandet. Nesten alle andre vi kjenner på hver vår kant har mann og barn. Anonymkode: 9b61d...fa8 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #14 Skrevet 13. juli 2022 Si at du føler deg syk - så kan du holde sengen og hun dra på utflukt. Er du ikke "der" ennå så er det ikke ille nok for deg. Anonymkode: 4cc70...10f 1
NiceOrNothing Skrevet 13. juli 2022 #15 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi har vært kolleger i ca 6 år nå, og siden vi begge er single i år tenkte vi at en tur sammen skulle være en god ide. Men det har krasjet hele veien, nesten helt siden vi møttes på flyplassen. Hun ble kjent med og skravlet med "hele flyet", mens jeg trodde vi skulle være oss to på ferie... Og sånn har resten av ferien gått: hun blir kjent med folk overalt og inviterer de med på alt. Jeg orker ikke mer! Er det veldig frekt å ordne eget hotellrom og tilbringe de siste 2 dagene alene på ferien? Anonymkode: 9b61d...fa8 Høres ufattelig slitsomt ut for dere begge. Dere begrenser hverandres trivsel i hver deres ende . Du trenger alenetid for å lade , å hun lader med folk . Ikke bli sur på henne , bare si du er introvert å trenger mer fred / alenetid å ta det piano de siste dagene . På eget rom hvis du trenger det.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #16 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen drar på ferie med en kollega? Æh, jo. Jeg dro på ferie med en kollega for tredve år siden, og vi har reist sammen på en årlig tur nesten hvert år etter det. En tredje og fjerde kollega er også med av og til. TS, du må jo gi beskjed. Helst bør man bli enige før man reiser, men det er jo litt sent nå. Men forklar situasjonen, uten å fordele skyld eller sutre, forhåpentligvis tar hun hensyn til deg. Anonymkode: 6e30b...fdf 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #17 Skrevet 14. juli 2022 Jeg leide eget rom, så kunne hun ha vors og nach med alle hun ble kjent med på hotellet! Anonymkode: 9b61d...fa8 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #18 Skrevet 14. juli 2022 Kan du ikke bare si: - du jeg vil ha en litt rolig dag hvor bare du å jeg henger sammen, kan vi få til det ? (legger du til at du har lyst på alenetid med henne så vinner du nok noen poeng tror jeg) eller ta en spansk en: - jeg har litt feriemage å vil ikke sette demper på deg å dine planer så jeg har fiksa meg et hotellrom til sånn at jeg kan bare henge der til jeg blir bedre. Men vi kan spise lunch/middag sammen i nærområdet? Trenger jo ikke lage mer drama, selv om du er sliten så mener hun jo ikke noe vondt med det. Anonymkode: d707b...936 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #19 Skrevet 14. juli 2022 Det burde jo gå fint, men prøv å ikke være frekk.. Det går jo an å si det som det er, at du er introvert og ikke vant med så mange folk rundt seg 24/7 og må lade opp litt alene, det har blitt litt mye sosialt denne uka. Noen vil jo ta det helt fint og forstå det. Jeg sier det av og til selv, og når jeg har reist med folk så har vi også gjerne splittet oss opp litt og ikke hengt på hverandre hele døgnet hver dag. Det er ikke uvanlig. Samtidig holder jeg en knapp på å ta en hvit løgn som de andre her sier, si du har migrene eller feriemage og at du trenger ro/å sitte på do, og det blir best på eget hotellrom. Ikke hør på de som sier at det er idiotisk å reise med kolleger, herregud... jeg har møtt mange av mine venner via jobb, og reist med dem. Anonymkode: 296f4...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #20 Skrevet 14. juli 2022 Ville aldri ha delt hotellrom med en kollega på ferie. Ikke med en venn heller, egentlig. Høre på en som ikke er nær families snorking og være bundet til de 24/7 på ferie..nei, takke meg til et minimum av privatliv. Anonymkode: 482a7...764
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå