Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Savner en pakke jeg har bestilt så jeg tenkte jeg skulle sjekke sporingen.

Pakken sendt for 5 dager siden,  men så står det videre "force majeure" en eller annen plass for 3 dager siden.. Og ingen oppdateringer mer enn det.

Hva kan dette bety? Noen som har opplevd det? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud post nord altså.. tror de prøver å slå rekord i å ødelegge pakkelevering

Anonymkode: 427e3...21d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Force majeure brukes om ting som de ikke kan hjelpe. Det ble brukt mye feks når den islandske vulkanen hadde utbrudd og flyene stod og brukes trolig nå fordi pakkene er forsinket i forbindelse med streiken. Tipper postnord har avtaler med SAS og at det er derfor. 

Anonymkode: bd4e3...f2d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Force majeure brukes om ting som de ikke kan hjelpe. Det ble brukt mye feks når den islandske vulkanen hadde utbrudd og flyene stod og brukes trolig nå fordi pakkene er forsinket i forbindelse med streiken. Tipper postnord har avtaler med SAS og at det er derfor. 

Anonymkode: bd4e3...f2d

Tror du jeg får pakken min etterhvert da?😅 Eller bør jeg kontakte de?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kontaktet de og spurt hva som gjør at de påberoper seg force majeure. Selv om de mener det er det, så er det ikke nødvendigvis riktig. Veldig strenge krav for å kunne bruke det :)

Anonymkode: 29028...f2a

AnonymBruker
Skrevet

Ser forresten at noen nevner flystreiken litt lengre oppe her. Den kan man neppe bruke for å påberope seg force majeure lengre, da den har vart såpass lenge 😛

AnonymBruker
Skrevet

Vet du jeg har måtte henvendt meg til PostNord 7/10 av gangene jeg har brukt dem.

Sitter i en nå fordi pakkeboksen deres ikke ville åpne seg men pakken står jo selvfølgelig som levert. 🙄dette var forrige uke, og nå kan de ikke svare meg på hva budet gjør når de da finner den pakken dagen etterpå? De har ''opprettet en sak'' så vi får se... jeg er skeptisk. Møtte også en annen fyr som ikke fikk opp boksen.

Med PostNord blir jeg så jævla frustrert. At det går an!!!!!! Det er føles ut som det er hver. fordømte. gang. Herlighet!

Jeg ringte i en halvtime mens jeg står ved boksen - ingen svarer så jeg tar kontakt med en ansatt i denne butikken men stakkars gutten kunne ikke gi så mye råd - fikk svar på tlf dagen etterpå - de har jo alltid!! stor pågang i tlf.....

Anonymkode: a6cf6...4a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg husker rett fra min tid i postnord ble den koden brukt da det gikk ras over togskinnene, slik at godstoget ble stående.

Det ble en veldig rolig dag på terminalen, med bare halv godsmengde, men en hektisk dag på kjørekontoret hvor vi måtte planlegge for neste dag. Dagen etter ble hektisk, og en del gods ble forsinket flere dager fordi vi ikke fikk ut alt. 

Anonymkode: 52612...bf4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ser forresten at noen nevner flystreiken litt lengre oppe her. Den kan man neppe bruke for å påberope seg force majeure lengre, da den har vart såpass lenge 😛

Hva har det med saken å gjøre, at den har vart lenge? Det er jo fremdeles hendelser utenfor PostNords kontroll, at SAS flyene står på bakken. Altså force majeure.

Anonymkode: b6c36...fb2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 21.58):

Vet du jeg har måtte henvendt meg til PostNord 7/10 av gangene jeg har brukt dem.

Sitter i en nå fordi pakkeboksen deres ikke ville åpne seg men pakken står jo selvfølgelig som levert. 🙄dette var forrige uke, og nå kan de ikke svare meg på hva budet gjør når de da finner den pakken dagen etterpå? De har ''opprettet en sak'' så vi får se... jeg er skeptisk. Møtte også en annen fyr som ikke fikk opp boksen.

Med PostNord blir jeg så jævla frustrert. At det går an!!!!!! Det er føles ut som det er hver. fordømte. gang. Herlighet!

Jeg ringte i en halvtime mens jeg står ved boksen - ingen svarer så jeg tar kontakt med en ansatt i denne butikken men stakkars gutten kunne ikke gi så mye råd - fikk svar på tlf dagen etterpå - de har jo alltid!! stor pågang i tlf.....

Tråden er død men jeg oppdaterer: pakken hadde blitt funnet og levert på en annen lokal butikk uten at jeg har fått beskjed om det. Så når jeg henvendte meg til dem på epost idag (stor pågang på tlf…) så kunne de gi meg en god nyhet.

glad det ble sånn her, jeg kan bare ikke leve med å ha vært han som sto frem i lokalavisa eller på tv2 hjelper deg…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 8.02):

Hva har det med saken å gjøre, at den har vart lenge? Det er jo fremdeles hendelser utenfor PostNords kontroll, at SAS flyene står på bakken. Altså force majeure.

Anonymkode: b6c36...fb2

Fordi postnord har muligheter til å planlegge rundt denne streiken, nettopp fordi den har vart såpass lenge. Det er ikke noe nytt lengre. De burde ha planlagt alternativ transport, da det ikke har vært noen grunn til å tro at streiken skal være ferdig med det første :) 

Mange som prøver seg med å påberope seg force majeure pga korona enda også, men den taper man veldig lett i retten, med samme begrunnelse som over :P

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tråden er død men jeg oppdaterer: pakken hadde blitt funnet og levert på en annen lokal butikk uten at jeg har fått beskjed om det. Så når jeg henvendte meg til dem på epost idag (stor pågang på tlf…) så kunne de gi meg en god nyhet.

glad det ble sånn her, jeg kan bare ikke leve med å ha vært han som sto frem i lokalavisa eller på tv2 hjelper deg…

Og likevel påberopte vår alles, herlige PostNord seg force majeure. Fordi pakken din var levert til feil butikk.

Seriøst firma? Naah.

Anonymkode: 560ee...cd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...