Gå til innhold

Kroppspositivisme for alle?

Fremhevede innlegg

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet her er jo det sinnsyke presset som legge på kvinner til å ikke bare være tynne, men også veltrente, ha visse proposjoner (akkurat nå er kravet runde hofter, smal midje og store pupper), se ut på en viss måte i ansiktet (liten nese, tykke lepper), være evig unge, osv.  Det aksepteres ikke at kvinner eldes, eller at kvinner ikke har markert midje, eller at kvinner ikke er pene i ansiktet. Og siden slike kvinner aldri representeres i mediene på en positiv måte, vokser unge jenter som ikke ser "perfekte" ut opp med å føle seg ikke bare stygge men også unormale.

Anonymkode: bc03b...63c

Hvor kommer dette "presset" fra, lurer jeg på... Har aldri sett en eneste Instagrammer som skriver: "Sånn MÅ du se ut for å bli akseptert. Hvis du ikke ser ut som meg er du stygg!" Tvert imot, de tynne og veltrente får minst like mye hets i kommentarfeltene, om ikke mer, enn de overvektige får på stranda.

"kroppspress" er noe folk (spesielt unge) pålegger seg selv og hverandre. Det er ikke Instagram sin feil.

Synes forøvrig denne gutten på 16 sier det veldig fint. Han har skjønt det👍: https://p3.no/hvorfor-ma-vi-skape-et-skille-mellom-mennesker-basert-pa-hudfarge-og-kroppsfasong/

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Knirke skrev (20 timer siden):

Jeg var i en diskusjon på et forum en gang, hvor dette ble diskutert. Joda, overvektige må gjerne være stolte av kroppen sin, mente jeg, men da må jo alle få lov til å være stolt av kroppen sin, også Instagrammere som bruker flere timer om dagen på å trene. Fikk til svar at nei, de som er slanke og trente har bare å skamme seg! De skaper kroppspress nemlig. Og skamme meg over kroppen min kunne jo jeg også gjøre selv, fordi jeg var slank og hadde flat mage🙄

«Positiv» my ass…

helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor overvektige skal være så stolte over kroppen sin. Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal fremme overvekt, det er ikke bra helse! Jeg sier ikke at vi skal bodyshame folk, folk får være som de vil, men det er ikke sunt å være overvektig uansett hvordan man vrir og vender på det. At det som tidligere var str L skal være en str M fordi folk vil bruke M isteden for L er helt sjukt. Heia de som trener og ser ut deretter, la de skinne! Det hadde vært flott om folk kan la seg inspirere i stedet for å bli krenka. Nå mener jeg folk uten sykdommer som setter begrensninger, de som spiser for mange kalorier i forhold til forbruk., 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kroppspositivisme er bare for feite, hvite, gamle damer. Bare de for lov til å gå rundt å vise fram den usunne kroppen deres

Anonymkode: 2be70...3c8

Ikke sant.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...