Gå til innhold

hvor mye koster en jordarundt billett


la_luz

Anbefalte innlegg

Hei,

Har noen av dere kjøpt en slik billett?

Gjennom hvem kjøpte dere og hva kostet den ?

Er det froskjellig priser avhenging av hvor man drar?

Må mn booke alle resemålene på forhånd?

Håper noen kan svare...

Endret av la_luz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!! :) Du kan kjøpe jorda rundt billett til ca 13000 kr hos kilroy travels, Globetrotter, Wikstrøm reiser og orkideekspressen. (Og mange flere , søk på "jorden rundt" på kvasir og du får opp masse) Jeg reiste med SAS/Quantas, og bestillte min tur fra et vanlig reisebyrå.Startprisen da var 13000 kr med 3 stopp.Jeg kunne legg til 5 ekstra stopp til 800 kr pr stopp. Du kan ikke forandre destinasjonene, men datoene du flyr kan forandres underveis.

Du må regne med følgende budsjett for kost, losji og lokal transport:

Asia-150-250 kr pr døgn

Australia,New Zealand og Stillehavsøyene -300-400 kr pr døgn

USA og Karibia-400-600 kr pr døgn

Afrika-200-400 kr pr døgn

Latin Amerika-200-400 kr pr døgn

Du må også huske å legge inn vaksinasjoner og en god reiseforsikring i budsjettet ditt.

Men viktigst av alt : IKKE LA DET BLI MED DRØMMEN, REIS!!!! :) Du vil få det fantastisk og det vil være verdt hver krone!

Må innrømme at jeg er kjempemisunnelig på deg!! Men jeg har små barn og kan ikke ta en slik tur nå. Men når barna blir eldre vil jeg reise jorden rundt igjen, garantert!!! Drømme, drømme , drømme...

:briller::briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan regner de stopp da?

Det går jo ikke ann å ta direktefly Oslo Tokyo, de regner vel ikke med mellomlanding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at det regnes som ett stopp må man ha ett opphold på mere enn 24 timer (noen ganger tror jeg grensen også er tøyd til 48 timer). Vanlig mellomlanding regnes altså ikke som stopp. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan forandre destinasjonene underveis også.

Jeg hadde en som egentlig gikk fra Australia via Asia til Norge, men endret til LA-New York-Oslo. Husker ikke om jeg måtte betale noe for dette, det var isåfall ikke mye.

Og som andre sier, ikke la det bli med drømmen, kjøp billett og reis, det er en fantastisk spennende verden der ute, og du vil ikke angre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet om ei som dro på sånn jorda rundt for en stund siden.. hun ville ikke bo på de verste plassene og hadde ikke booket alt på forhånd, (men i ettertid ville hun heller gjort d istede for å finne nytt hotell selv for hvert land o.l) å de levde ganske bra da, kunne vert mer sparsomme, men tror d ble mellom 50-60.000 kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...