Gå til innhold

Taximann spurte om kyss

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man absolutt må ta taxi i Oslo så er det tryggeste å være flere, er man alene så må man prøve å unngå sjåfører som potensielt tilhører en viss gruppe som ser på kvinner som annenrangs mennesker og spesielt de som er vantro og som ikke dekker seg til.

Dessverre så har persontransport blitt et lavterskelyrke som ikke krever stort fra sjåførene, får i tiden så var dette en yrkesgruppe som man kunne stole på og som garantert kunne transportere kvinner hjem på en sikker måte.

Når det gjelder sjåførene i Oslo så driver disse med overvåkning i tillegg til å kjøre, er det noen som ikke oppfører seg og som kan bringe skam på familien så blir det rapportert oppover til religiøse ledere og mannlige overhoder i de forskjellige familiene.

Det ble rapportert om taxisjåfører som tok bilder av menneskene på utesteder i Oslo før den muslimske terroraksjonen, er det noen som har kontroll på hvem som er på byen og hvilke som egentlig ikke har lov til å være på byen så er det sjåførene.  

Anonymkode: 9ca5f...73b

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tok en taxi fordi han ville kjøre deg hjem?! HÆ? Hva slags opplegg er det? 

Der burde du vel allerede tatt hintet? Det er jo ikke profesjonell oppførsel å ville kjøre damer hjem av eget utbytte. 

Anonymkode: 38627...6e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tenk hvis han hadde kjørt avsted med meg. Han kunne vel vært istand til å gjøre det. 

Anonymkode: d37e0...c65

Ja i så fall hadde det ikke vært for å få seg et kyss!

AnonymBruker
Skrevet
On 7/11/2022 at 9:18 AM, AnonymBruker said:

Jeg var temmelig full på lørdag. Og gikk hjemover lørdag natt da en taximann ville kjøre meg hjem. Jeg hoppet inn og på slutten av turen spurte han om han kunne kysse meg istedenfor å betale. Han ble mer og mer nær før jeg gikk ut av bilen. Mannen var afrikansk. Jeg er heldigvis godt voksen, 33år. Men tenker litt om andre unge er uheldige å havne med han her... 

Dette er jo ikke lov. 

Ta kontakt med taxi firmaet asap!

Dette er ikke greit! 

Hilsen tidligere taxi sjåfør. 

Anonymkode: 5d714...f06

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du tok en taxi fordi han ville kjøre deg hjem?! HÆ? Hva slags opplegg er det? 

Der burde du vel allerede tatt hintet? Det er jo ikke profesjonell oppførsel å ville kjøre damer hjem av eget utbytte. 

Anonymkode: 38627...6e6

Nei man tenker ikke alltid så klokt etter et par drinker for mye. Jeg hadde aldrj satt meg inn i endru tilstand. Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2022 den 9.26):

Oslo taxi ? 

Har opplevd forsøk på sjekking( sjåføren ba om tlf.nr mitt og lurte veldig på om jeg var single) , råkjøring 140 km, råkjøring forøvrig,  ved 2 andre anledninger trøtte sjåfører som sleit med å holde seg våkne.  Hadde t.o.m mitt handikappede barn med på turene. Og bestilt gjennom pasientreiser.  Har mang en gang ventet 2-3 timer på å bli hentet fra Riksen.Og krysser fingrene hver gang om en allright sjåfør.  Har aldri rapportert inn, da disse gale-mathiasene har mitt navn og bosted notert.  

Slikt har aldri forekommet med taxier utenfor Oslo. Og vi har kjørt mye taxi. 

Anonymkode: 0387e...733

Oslo Taxi er faktisk det mest seriøse taxi-selskapet her i Oslo. De krever fortsatt god, gammeldags kjentmannsprøve (ikke nettbasert) og jeg opplever de som en mye mer seriøs aktør enn andre selskap. Jeg er rullestolbruker og Oslo Taxi er også det selskapet som har lengst og best erfaring med å håndtere TT-turer, så jeg føler det ligger et litt større ansvar på dem. 

Når det er sagt så har jeg også opplevd å bli sjekket opp av sjåfør. Og han var heilnorsk. Fulgte meg inn i gangen og ville holde samtalen i gang. Ringte meg fem minutter etter at jeg hadde kommet inn døra og lurte på om han kunne ta meg med ut for å se Oslo (øh, jeg er født og oppvokst her). Skal ikke påstå jeg ble fryktelig stressa og engstelig av det, men det er jo ikke akkurat profesjonell oppførsel. Man føler seg jo også en smule mer sårbar når man ikke kan ta beina fatt og pigge av. 

Anonymkode: c9aa3...d34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørt om 2-3 tilfeller hvor kvinner har  ønsket å "gjøre opp i natura". Og tilsynelatende vice versa.

Anbefaler å stemme på bil vennlig partier, å kjøre mest mulig selv.

Anonymkode: b5bd3...a3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...