Gå til innhold

Taximann spurte om kyss

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var temmelig full på lørdag. Og gikk hjemover lørdag natt da en taximann ville kjøre meg hjem. Jeg hoppet inn og på slutten av turen spurte han om han kunne kysse meg istedenfor å betale. Han ble mer og mer nær før jeg gikk ut av bilen. Mannen var afrikansk. Jeg er heldigvis godt voksen, 33år. Men tenker litt om andre unge er uheldige å havne med han her... 

Dette er jo ikke lov. 

Anonymkode: d37e0...c65

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var temmelig full på lørdag. Og gikk hjemover lørdag natt da en taximann ville kjøre meg hjem. Jeg hoppet inn og på slutten av turen spurte han om han kunne kysse meg istedenfor å betale. Han ble mer og mer nær før jeg gikk ut av bilen. Mannen var afrikansk. Jeg er heldigvis godt voksen, 33år. Men tenker litt om andre unge er uheldige å havne med han her... 

Dette er jo ikke lov. 

Et kyss for en dyr taxiregning? Enkelt valg så lenge han ikke hadde dårlig ånde og herpes. 

Anonymkode: 752c5...b0f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Et kyss for en dyr taxiregning? Enkelt valg så lenge han ikke hadde dårlig ånde og herpes. 

Ja men ble kvalm av hele fyren. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vel, han satt og pustet høyt og tydelig tent. Kvalmt spør du meg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du ta opp med firmaet!!!!!! Han burde aldri mer få sitte bak rattet og utnytte unge sårbare mennesker!!

Anonymkode: 7b858...3fd

• Liker 19
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, han satt og pustet høyt og tydelig tent. Kvalmt spør du meg. 

Hmm. Det er noe annet. Da satt han tydeligvis med ståpikk og drømte at du ville si ja til kysset, som kanskje skulle gi han klarsignal og alibi til å knulle deg. 
Du kunne altså blitt voldtatt. I en rettsak ville det første kysset gitt deg en ripe i troverdighet. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette må du ta opp med firmaet!!!!!! Han burde aldri mer få sitte bak rattet og utnytte unge sårbare mennesker!!

Helt klart. Sånt må meldes i fra om. Det er litt mer konstruktivt enn å lage en tråd om det på KG. 

Anonymkode: dd311...24b

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette har vel vært et problem i Oslo tidligere? Så her synes jeg du skal ta en telefon med en gang. Håper du også har nr på taxi, men med tid og sted burde de også kunne finne rett mann.

Var nok ikke et kyss han var ute etter.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hadde anmeldt drittsekken/tatt kontakt med firmaet den jævla drittsekken jobber for. Gjort det jeg kunnet for å få det rasshølet fjernet slik at ingen andre blir utsatt for det samme. Jeg vil ikke kalle et sånt uvesen for et menneske engang. Ikke bare ødelegger dette dyret ryktet til firmaet sitt, men uvesenet ødelegger for ekte menn som ligner på dette uvesenet.

Ja, så ufyselig synes jeg oppførselen til dette uvesenet er at jeg ikke vil anerkjenne det som et menneske engang. usj

Anonymkode: 32985...2a5

Ja, det var ganske kvalmende. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hmm. Det er noe annet. Da satt han tydeligvis med ståpikk og drømte at du ville si ja til kysset, som kanskje skulle gi han klarsignal og alibi til å knulle deg. 
Du kunne altså blitt voldtatt. I en rettsak ville det første kysset gitt deg en ripe i troverdighet. 

Litt ekkelt å tenke på, men han her kunne bare kjørt avgårde med meg og voldtatt meg. Når han dro den så langt som dette. Usj.. 

• Liker 3
Skrevet

Det er en kjent sak at det er voldtektslotteri å ta taxi alene som kvinne i Oslo. Med det mener jeg at de aller fleste er greie og ordentlige, men det er alltid en sjanse for at du ender opp i en bil med den lille prosenten som ikke er det. Jo mer du kjører taxi dess større sjanse for at du før eller siden ender opp med en av dem. Derfor mener jeg at frem til det blir mer sikret så er ikke det å ta taxi alene aktuelt i annet enn en nødsituasjon.

Ei venninne ble voldtatt av en taxisjåfør enten i 2010 eller 2011 da hun var på vei hjem fra byen. Han så at hun var beruset og benyttet seg nok av det. Han kjørte først langt utenom dit hun skulle, fant en plass med lite folk og voldtok henne der. Så kjørte han henne tilbake og sa at hun skulle slippe å betale og håpet hun ikke var sur. Han påpekte at en så lang kjøretur på natta hadde vært veldig dyrt og at han tapte mye penger på å gjøre det gratis.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk jenter. Skal dere absolutt ta en taxi i beruset tilstand på kveldstid så velg en hvit nordmann som taxisjåfør. Så er sjansen minimal for voldtekt. 
En kompis av meg som er hvit og jobber som taxisjåfør sier mange kvinner er klar over dette og nærmest kjemper om å få ta taxi med han. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Husk jenter. Skal dere absolutt ta en taxi i beruset tilstand på kveldstid så velg en hvit nordmann som taxisjåfør. Så er sjansen minimal for voldtekt. 
En kompis av meg som er hvit og jobber som taxisjåfør sier mange kvinner er klar over dette og nærmest kjemper om å få ta taxi med han. 

Lykke til med å finne de 2-3 hvite nordmennene som kjører taxi i Oslo. Det er bare ikke veldig realistisk i de fleste situasjoner, og i dag bestiller mange taxi over app.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg går utfra du har meldt fra til taxiselskapet?

Du var veldig nært en voldtekt her. 

StovnerJune skrev (1 time siden):

Det er en kjent sak at det er voldtektslotteri å ta taxi alene som kvinne i Oslo. Med det mener jeg at de aller fleste er greie og ordentlige, men det er alltid en sjanse for at du ender opp i en bil med den lille prosenten som ikke er det. Jo mer du kjører taxi dess større sjanse for at du før eller siden ender opp med en av dem. Derfor mener jeg at frem til det blir mer sikret så er ikke det å ta taxi alene aktuelt i annet enn en nødsituasjon.

Ei venninne ble voldtatt av en taxisjåfør enten i 2010 eller 2011 da hun var på vei hjem fra byen. Han så at hun var beruset og benyttet seg nok av det. Han kjørte først langt utenom dit hun skulle, fant en plass med lite folk og voldtok henne der. Så kjørte han henne tilbake og sa at hun skulle slippe å betale og håpet hun ikke var sur. Han påpekte at en så lang kjøretur på natta hadde vært veldig dyrt og at han tapte mye penger på å gjøre det gratis.

Mnja, ikke om man bestiller på app/ringer taxien. Da har sentralen oversikt.

Jeg praier aldri en taxi på natt og ville ikke i min villeste fantasi satt meg inn i en taxi som stopper og lurer på om jeg vil ha skyss 🙃

• Liker 4
Skrevet
DundreMilfin skrev (1 minutt siden):

Jeg går utfra du har meldt fra til taxiselskapet?

Du var veldig nært en voldtekt her. 

Mnja, ikke om man bestiller på app/ringer taxien. Da har sentralen oversikt.

Jeg praier aldri en taxi på natt og ville ikke i min villeste fantasi satt meg inn i en taxi som stopper og lurer på om jeg vil ha skyss 🙃

Sentralen har oversikt ja, men du vet ikke om fyren er dum nok til gjøre det allikevel.

Men jeg er enig. Taxi er kun nødløsing for meg når det er ingen annen måte. Jeg kan fint gå en time hjem, men det er jo ikke helt forsvarlig heller!

• Liker 2
Skrevet

Har samme opplevelse. Ble spurt om jeg ville ha gratis tur hjem etter å hadde vært ute å spist med venner. Skjønte fort at det handlet om noe mer, så sa nei. 

• Liker 2
Skrevet
StovnerJune skrev (Akkurat nå):

Sentralen har oversikt ja, men du vet ikke om fyren er dum nok til gjøre det allikevel.

Men jeg er enig. Taxi er kun nødløsing for meg når det er ingen annen måte. Jeg kan fint gå en time hjem, men det er jo ikke helt forsvarlig heller!

Nei, det kan du si. 

Man kan jo ringe sentralen og spørre om det er kvinnelige sjåfører på jobb. 

Føles tryggere med kollektiv synes jeg, selv om det jo i praksis ikke er det. 

• Liker 1
Skrevet
DundreMilfin skrev (1 minutt siden):

Nei, det kan du si. 

Man kan jo ringe sentralen og spørre om det er kvinnelige sjåfører på jobb. 

Føles tryggere med kollektiv synes jeg, selv om det jo i praksis ikke er det. 

Det er bare generelt ikke trygt å være alene som kvinne i byen om natten, enten det er taxi, kollektivt eller på gaten. Man kan alltid møte på feil person(er).

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er dessverre sant. 

Anonymkode: 1f464...c4f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 9.40):

Firma?? Når de fleste av de der kjører for seg selv. Ikke noe sted klage. Kanskje du kan klage til Høyre som ordnet dett frislippet. Er vel ikke lenge før vi hører om første voldtekten i taxi. Hater sånne folk som ødelegger for seriøse aktører😡

Anonymkode: ebb7e...7c4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...