AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #41 Skrevet 12. juli 2022 Husk også at jeg som studieveileder ikke kan spå hvordan ventelista går. Og det er heller ikke sånn at du kan møte første studiedag og se om noen ikke møter opp for å få plass. Vi følger ventelista slavisk. Anonymkode: 678b2...10d 5 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #42 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har så dårlige karakterer å søker for morro skyld inn på studier som jeg ikke kommer inn på. Galskap hvordan det har blitt når det kommer til karakterer og press. Gleder meg til å se hvor langt ned på listen jeg kommer på jus, psykologi og de studiene der. Det gjør meg glad å tenke på at jeg ikke er en som følger de "drømmene" og det jaget der. Det er ekstremt usunt! Anonymkode: e6a26...37a det var en litt rar fritidssyssel.. hvorfor bruke tid å energi på å søke? (Men da kan man jo også spørre meg om hvorfor jeg gidder å bruke tid på å spørre også ;)) Anonymkode: d6f38...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #43 Skrevet 13. juli 2022 Da ser jeg at det ikke lenger er mulig å trekke søknaden sin fra Samordna. Selv om det er et par dager igjen til svar, øker dette spenningen. Anonymkode: 25ebf...315 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #44 Skrevet 13. juli 2022 Jeg er så spent og nervøs at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg vet at søknaden er behandlet, ettersom jeg må ettersende noen greier, og de sa at den var behandlet og dokumentasjonen var grei. Jeg hadde trodd at jeg skulle greie å ta dette helt piano, men det greier jeg ikke. Haha. Og jeg er ikke avhengig av å komme inn i år, men jeg har så lyst. Og jeg er godt voksen, og første gang jeg har søkt høyere utdanning. Anonymkode: 932ed...870 2
Gjest Celina holmkold Skrevet 13. juli 2022 #45 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er så spent og nervøs at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg vet at søknaden er behandlet, ettersom jeg må ettersende noen greier, og de sa at den var behandlet og dokumentasjonen var grei. Jeg hadde trodd at jeg skulle greie å ta dette helt piano, men det greier jeg ikke. Haha. Og jeg er ikke avhengig av å komme inn i år, men jeg har så lyst. Og jeg er godt voksen, og første gang jeg har søkt høyere utdanning. Anonymkode: 932ed...870 Føler med deg. Må inn på studie år! Ligger med 1,12 over snittet! Håper dette holder i år!
Gjest Celina holmkold Skrevet 13. juli 2022 #46 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 8.56): Jeg har så dårlige karakterer å søker for morro skyld inn på studier som jeg ikke kommer inn på. Galskap hvordan det har blitt når det kommer til karakterer og press. Gleder meg til å se hvor langt ned på listen jeg kommer på jus, psykologi og de studiene der. Det gjør meg glad å tenke på at jeg ikke er en som følger de "drømmene" og det jaget der. Det er ekstremt usunt! Anonymkode: e6a26...37a Hvor har du søkt da?😹
tito,lussi Skrevet 13. juli 2022 #47 Skrevet 13. juli 2022 Er så spent, jeg angrer litt på rekkefølgen jeg satte studiene og håper jeg kommer inn på 2 valget 🤞men er grunnskolelærer jeg har søkt så må vel regne med å komme inn på 1 valget 😅 kanskje 2 valget har ledige studieplasser, får se😅
Gjest Celina holmkold Skrevet 13. juli 2022 #48 Skrevet 13. juli 2022 tito,lussi skrev (1 minutt siden): Er så spent, jeg angrer litt på rekkefølgen jeg satte studiene og håper jeg kommer inn på 2 valget 🤞men er grunnskolelærer jeg har søkt så må vel regne med å komme inn på 1 valget 😅 kanskje 2 valget har ledige studieplasser, får se😅 Får håpe det går fint!❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #49 Skrevet 13. juli 2022 Celina holmkold skrev (47 minutter siden): Føler med deg. Må inn på studie år! Ligger med 1,12 over snittet! Håper dette holder i år! Alle kom inn på det jeg har på førstevalg i fjor. Men jeg tar ingenting for gitt. Hvis jeg ikke kommer inn så kan jeg ta opp 1PY og engelsk, hvor jeg har 3 og 2, og få økt et par karakterer. Da har jeg fort over 50 konkurranse poeng. Jeg har 3 i begge norsk, jeg tok de to eksamenene høygravid 15 år siden. Jeg kan nok få de opp på 5 som privatist. Engelsk og matte er jo fra 1999, og jeg husker ikke engang at jeg gikk skole i 99! Men frister jo ikke å bruke 2000 * 4 sånn egentlig. Tok 2 py og naturfag dette året, og fikk 4 og 6, så jeg vet jo jeg kan. Pokker at ungdommen og sånn og det at jeg var styggdårlig skal stikke kjepper i hjulene for meg nå. Krysser fingrene for at du kommer inn! Hva har du søkt? Anonymkode: 932ed...870
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #51 Skrevet 13. juli 2022 Liten sjangs for å komme inn, men om du har mulighet til å ringe de dagene skolen starter så kan du være heldig å få en ledig plass når semesteret har startet. Da har de fleste andre lagt andre planer. Anonymkode: a06fd...639
Gardine Skrevet 13. juli 2022 #52 Skrevet 13. juli 2022 Andre opptaket mye kan skje og det er slik på et masterstudium er det flere som takker nei til av flere grunner. Jeg vet noen som var på venteliste nr 30 på et studie for 35 plasser fikk plass. Jeg er selv på venteliste nr 8. Jeg krysser fingrene for oss for at vi kommer inn. Vi bare vente til neste opptaket som er snart. Gjerne oppdater her.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #53 Skrevet 13. juli 2022 Masse lykke til alle sammen! Husker jeg satt og var over av meg av spenning på denne tiden i fjor. Jeg fikk bokstaveligtalt livet lagt i grus når jeg sjekket samordna i fjor og så at jeg ikke kom inn på mitt drømmestudiet som er ganske så populært og med få plasser og jeg handlet på en ventelisteplass som tilsvarte nesten en hel skoleklasse etter hovedopptaket. Aldri grått så mange tårer før som den lørdagen svaret kom. Dagene og ukene gikk og jeg stod enda på venteliste frem til det aller siste opptaket 3. august. Tenkte det var helt usannsynlig at det skjedde noe i opptaket 3. aug som det bruker sjelden å skje mye med. Jeg var faktisk knust og ville gi opp hele drømmen min, og legge alt på is når jeg så at jeg mest sannsynlig kom til å nesten tape rett før målstreken. Aldri vært så stresset og lei meg før som jeg var under opptaksperioden i fjor. Jeg hadde virkelig gitt opp drømmen og trodde jeg måtte ta opp enda flere fag som privatist, MEN plutselig tikket det inn en melding fra samordna med tilbud om skoleplass i det siste opptaket hvor jeg stod på ventelisteplass nr 5 før opptaket og trodde løpet var kjørt. ALDRI gi opp selv om du ikke kommer inn i hovedinntaket, det er utrolig mye som kan skje ved alle opptakene de kjører i juli-aug mnd. Mange som kommer inn andre steder osv, eller at livet har forandret seg for enkelte som gjør at de må takke nei og da går den ventelista helt løpsk, tro meg! Håper det går veien for dere, slik det gikk for meg i fjor! Og husk ikke mist motet. Det er en mening med alt! Anonymkode: c86b4...a3a 3 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #55 Skrevet 13. juli 2022 35 minutter siden, tito,lussi said: Noen som vet når på dagen man får svar?? I fjor fikk jeg svar rundt 18:00. Så kan sikkert komme når som helst på dagen. Lønner seg å sjekke inne på Samordna, og ikke vente på mail/sms ettersom dette kommer noen dager senere. Anonymkode: 25ebf...315 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #56 Skrevet 13. juli 2022 Ligger på venteliste som nr 10, plass 34 for noen få dager siden. Tenker du har ganske stor sjanse Anonymkode: 6dbc0...c75
Annnooonyyym Skrevet 13. juli 2022 #57 Skrevet 13. juli 2022 Gardine skrev (5 timer siden): Andre opptaket mye kan skje og det er slik på et masterstudium er det flere som takker nei til av flere grunner. Jeg vet noen som var på venteliste nr 30 på et studie for 35 plasser fikk plass. Jeg er selv på venteliste nr 8. Jeg krysser fingrene for oss for at vi kommer inn. Vi bare vente til neste opptaket som er snart. Gjerne oppdater her. Det skal jeg gjøre! Gjerne du også! Er det 20 juli eller før det?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #58 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 9.37): Ikke noe poeng å sjekke nå! Jeg jobber med dette, vi er IKKE kommet så langt ennå. Nå er det prøveopptak for å sjekke at det tekniske fungerer, og brevtekstene stemmer. Det skal være flere interne prøveopptak før hovedopptaket, så det er først på fredag at databasene låses og vi ikke får til å gjøre endringer. Etter fredag vet vi ikke hvor lang tid det tar, det kommer an på hvor lang tid Samordna opptak trenger for å oppdatere og klargjøre utsendelsen av svar. Det tar som oftest noen dager. Anonymkode: 4443f...cc1 Så da kan svaret kommer alt fra fredag kveld, til lørdag til søndag? Verstefall over helgen? Anonymkode: 975da...4a1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #59 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Da ser jeg at det ikke lenger er mulig å trekke søknaden sin fra Samordna. Selv om det er et par dager igjen til svar, øker dette spenningen. Anonymkode: 25ebf...315 Absolutt!! Anonymkode: d6f38...1bd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #60 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Masse lykke til alle sammen! Husker jeg satt og var over av meg av spenning på denne tiden i fjor. Jeg fikk bokstaveligtalt livet lagt i grus når jeg sjekket samordna i fjor og så at jeg ikke kom inn på mitt drømmestudiet som er ganske så populært og med få plasser og jeg handlet på en ventelisteplass som tilsvarte nesten en hel skoleklasse etter hovedopptaket. Aldri grått så mange tårer før som den lørdagen svaret kom. Dagene og ukene gikk og jeg stod enda på venteliste frem til det aller siste opptaket 3. august. Tenkte det var helt usannsynlig at det skjedde noe i opptaket 3. aug som det bruker sjelden å skje mye med. Jeg var faktisk knust og ville gi opp hele drømmen min, og legge alt på is når jeg så at jeg mest sannsynlig kom til å nesten tape rett før målstreken. Aldri vært så stresset og lei meg før som jeg var under opptaksperioden i fjor. Jeg hadde virkelig gitt opp drømmen og trodde jeg måtte ta opp enda flere fag som privatist, MEN plutselig tikket det inn en melding fra samordna med tilbud om skoleplass i det siste opptaket hvor jeg stod på ventelisteplass nr 5 før opptaket og trodde løpet var kjørt. ALDRI gi opp selv om du ikke kommer inn i hovedinntaket, det er utrolig mye som kan skje ved alle opptakene de kjører i juli-aug mnd. Mange som kommer inn andre steder osv, eller at livet har forandret seg for enkelte som gjør at de må takke nei og da går den ventelista helt løpsk, tro meg! Håper det går veien for dere, slik det gikk for meg i fjor! Og husk ikke mist motet. Det er en mening med alt! Anonymkode: c86b4...a3a Hva søkte du på?❤️ Anonymkode: 0dcce...a14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå