AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #381 Del Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ugh😫 første uka har jeg full undervisning fra 8-15:30… ikke søren om jeg er med på opplegg etter det. Blir man en skikkelig wierdo om man ikke deltar i fadderuka?? Anonymkode: fe6cd...2d9 Jeg hadde det slik første gang jeg studerte. For noen begynner fadderuken uken før de begynner på studiet, mens andre er mer uheldig. Jeg deltok ikke på fadderuken. Det tok litt lenger tid for meg å få bekjentskaper enn for dem som var med, men jeg og en del andre fikk laget en fin studiegruppe og det var uproblematisk for min del å finne likesinnede😊 Anonymkode: 22ff1...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #382 Del Skrevet 17. juli 2022 Askepott1778 skrev (2 timer siden): Hei! Har en slektning som er nr 35 på venteliste for medisin på UiB og nr 17 på UiT. Noen som vet hvor mange som kommer inn via venteliste tidligere år? Er det realistisk at det kan gå` De aller fleste studier overbooket, så sjansen er liten. Ville i såfall håpet på UiT. Her kan du se hvor mye de ulike fagområdene overbooket: https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/sokertall-2020/overbooking/ AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hva skjer etter takket ja til studieplass ? Når og hvor får man informasjon om skolestart f.eks ? Anonymkode: c7715...088 Mye ligger på nettsiden til studiet. Du kan også google skolens navn og "ny student". Hos oss sendes det ut mer informasjon i begynnelsen av august. Anonymkode: 678b2...10d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #383 Del Skrevet 17. juli 2022 Du kan se hvor mye fagområdet du har søkt har pleid å overbooke her https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/sokertall-2020/overbooking/ Og her finner du statistikk med supplering for foregående år https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/index.html Anonymkode: 46675...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swigger Skrevet 17. juli 2022 #384 Del Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er faktisk sjokkert over hvor lavt poenggrensen var på alle valgene mine Anonymkode: f801b...67e Ekstremt lav, angrer at jeg ikke søkte på flere ting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #385 Del Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du kan se hvor mye fagområdet du har søkt har pleid å overbooke her https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/sokertall-2020/overbooking/ Og her finner du statistikk med supplering for foregående år https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/index.html Anonymkode: 46675...fcc Tusen takk! Ser at de tok inn 3 stk i supplering i fjor!🙈🙊 ts Anonymkode: 887cd...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #386 Del Skrevet 17. juli 2022 Jeg får ikke takket ja til plass, hva skjer? Anonymkode: a7657...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #387 Del Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg hadde det slik første gang jeg studerte. For noen begynner fadderuken uken før de begynner på studiet, mens andre er mer uheldig. Jeg deltok ikke på fadderuken. Det tok litt lenger tid for meg å få bekjentskaper enn for dem som var med, men jeg og en del andre fikk laget en fin studiegruppe og det var uproblematisk for min del å finne likesinnede😊 Anonymkode: 22ff1...ef7 Fikk vite nå av en som går på studiet at det ikke er noe fadderuke siden vi er lite på skolen (samlings og nettbasert). Så jeg er lettet😅 er fornøyd med å få en venn eller to Anonymkode: fe6cd...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 17. juli 2022 #388 Del Skrevet 17. juli 2022 Syv tråder om samme tema er slått sammen. _popcorn_, adm 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annnooonyyym Skrevet 17. juli 2022 #389 Del Skrevet 17. juli 2022 Gardine skrev (5 timer siden): Gratulerer! Hvilken skole? Tusen takk! Oslomet, master barnevern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #390 Del Skrevet 17. juli 2022 Kom inn på medisin! Lettet 🤩🥳 Anonymkode: a4f94...026 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #391 Del Skrevet 17. juli 2022 lille and skrev (7 timer siden): Jeg kom inn !!!!! Jubler og jubel !! 😭 Hei. Gratulerer! 🤗 er det slik at du nå har kommet inn til andre opptak hvor du må gjennom ny test. Eller har du kommet inn på studiet? Jeg har forstått det slik at når man kommer inn på første inntak så må man i en ny utveelgelsesrunde. Lurer litt på hvordan dette fungerer i forhold andre fag man har søkt på hvis man takker ja til plassen. Anonymkode: f5a1c...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marte79 Skrevet 17. juli 2022 #392 Del Skrevet 17. juli 2022 Ikke kvalifisert?!? Søkte med realkompetanse og flere år arbeidserfaring i bransjen men er ikke kvalifisert?!? «Søkere som ikke har generell studiekompetanse kan søke opptak på grunnlag av realkompetanse samt relevant yrkeserfaring» 5 års yrkeserfaring i bransjen teller visst ikke 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 17. juli 2022 #393 Del Skrevet 17. juli 2022 Marte79 skrev (9 minutter siden): Ikke kvalifisert?!? Søkte med realkompetanse og flere år arbeidserfaring i bransjen men er ikke kvalifisert?!? «Søkere som ikke har generell studiekompetanse kan søke opptak på grunnlag av realkompetanse samt relevant yrkeserfaring» 5 års yrkeserfaring i bransjen teller visst ikke 😞 Fem år er ingenting i den sammenhengen. Med fem års erfaring kvalifiserer man til 23/5-regelen. Relevant yrkeserfaring er ofte 20 år i den sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #394 Del Skrevet 17. juli 2022 Marte79 skrev (38 minutter siden): Ikke kvalifisert?!? Søkte med realkompetanse og flere år arbeidserfaring i bransjen men er ikke kvalifisert?!? «Søkere som ikke har generell studiekompetanse kan søke opptak på grunnlag av realkompetanse samt relevant yrkeserfaring» 5 års yrkeserfaring i bransjen teller visst ikke 😞 Dokumenterte du arbeidspraksisen? Anonymkode: c5d6a...38e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maryam101 Skrevet 17. juli 2022 Forfatter #395 Del Skrevet 17. juli 2022 Hei! Jeg har fått svar på søknaden min til studie, og ligger på 38 plass i venteliste for design på arkitekturhøyskolen i oslo, og 23 plass for dyrepleie i ås. Er det noen som har erfaring med ventelisye og har suttet høyt oppe i venteliste, men kommet inn likevel? er det noe håp for meg? er skikkelig stressa 😫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #396 Del Skrevet 17. juli 2022 Det skjer MANGE omrokkeringer frem til studiestart og etter! Jeg var nr 12 på venteliste på mitt studie, og jeg kom inn:-) Anonymkode: c8e12...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #397 Del Skrevet 17. juli 2022 Veldig forskjellig. Noen steder tar de ikke inn flere etter hovedinntaket, andre steder har de inntak gående utover høsten. Anonymkode: 4c783...5d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marte79 Skrevet 18. juli 2022 #398 Del Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dokumenterte du arbeidspraksisen? Anonymkode: c5d6a...38e Ja! Spørsmålet er hvor mye erfaring de trenger. Det står ikke noe om hvor mange år… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #399 Del Skrevet 18. juli 2022 Marte79 skrev (1 time siden): Ja! Spørsmålet er hvor mye erfaring de trenger. Det står ikke noe om hvor mange år… Joda, hvis du gjør litt mer research - så står det klart og tydelig at man må ha minst 5 års relevant og lønnet arbeidserfaring. Det finnes mange årsaker til at søknaden din om realkompetansevurdering er avslått, og det trenger ikke å handle om arbeidserfaringen - men at saksbehandleren ikke mener at du har nødvendige faglige forutsetninger for å gjennomføre studiet. Anonymkode: 8f3b6...2c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #400 Del Skrevet 18. juli 2022 Jeg kom ikke inn (psyk prof) - venteliste. Så da blir det jobb og muligens en orientering mot videreutdanning innen yrket jeg allerede har… Skuffet, men egentlig mest tom. Jeg har brukt årevis på dette, så jeg har ikke akkurat vært lite motivert heller. Anonymkode: 5531d...420 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå