Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor har du søkt ?

Anonymkode: 975da...4a1

Østfold ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått fra 15.plass til 10.plass på vernepleie Lillehammer.. Har jeg sjans tro? 

Anonymkode: 0579e...efd

Skrevet
Hottentått skrev (3 timer siden):

Har søkt lærerutdanning 1-7. Kom ikke inn på sosionom som jeg søkte i utgangspunktet. Var svimlende 5,1 i snitt for å komme inn🤯 

Oj wow. Visste ikke at sosionom var så populært. Men det er jo en utdanning som kan brukes til en del, så vidt jeg vet.

Krysser fingrene for deg 🤞

Er ikke lærer, men har jobbet mye i grunnskolen. Det er herlig (men utmattende) 😊

Gjest Hottentått
Skrevet
artigsjokk skrev (7 minutter siden):

Oj wow. Visste ikke at sosionom var så populært. Men det er jo en utdanning som kan brukes til en del, så vidt jeg vet.

Krysser fingrene for deg 🤞

Er ikke lærer, men har jobbet mye i grunnskolen. Det er herlig (men utmattende) 😊

Nei det visste ikke jeg heller! I fjor var det 4,3 i snitt tror jeg. Jeg har 4,5. Ja det er nettopp det. Man kan jobbe typ "overalt. Men det er en tøff jobb uten en lønn å hoppe i taket for. Jeg kommer bedre ut av det økonomisk med lærerutdanning. Det er jo en plan b, men det er overhodet ikke sikkert det er noen dårligere plan for det. Hadde bare ikke tenkt seriøst i de baner før nå. Jeg har en annen bachelorgrad fra før også, men er vanskelig å få fast jobb🥴

Tusen takk 😃 Jeg er veldig spent. Håper det er noe for meg. 

Og lykke til selv! Gøy at du kan gjøre noe du har lyst til uten at du er helt avhengig av hverken det ene eller andre ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 14.26):

Åh, fy faen! Jeg kom endelig inn på psykologi profesjon. Har jobbet beinhardt samtidig som jeg fullførte en bachelorgrad med å forbedre karakterene. Mange tusen kr investert, mye slit og det har tært på helsa til tider. Nå er jeg 30 år og skal bli psykolog, det villeste var at jeg var langt over grensa denne gangen! Hadde jeg visst at jeg kunne få seksere på norsken så lett ville jeg gjort det for årevis siden! Men mest sannsynlig har jeg lært viktig livslærdom på veien hit. Og uten omveiene ville jeg jo aldri vært her en gang. Dette trodde jeg aldri at jeg ville klare. Klarer ikke ta det inn. Vanskelig å tro at svaret denne gangen var at jeg har fått tilbud og ikke nr. 82 på venteliste!

Har vært syk i mange år og er redd for å være mye eldre enn studiekamerater. Men for nå skal jeg sette pris på denne seieren. Jeg begynner voksenlivet sent, men godt, og jeg har gitt meg selv muligheten til å la en drøm gå i oppfyllelse! 

Av en eller annen grunn er jeg så innmari nervøs nå! 

Anonymkode: 6ffde...c01

Gratulerer! Jeg er akkurat fedigutdannet psykolog nå i vår. Er over 30 selv, så jeg var jo ikke den yngste i klassen når jeg begynte. Når jeg begynte på profesjon var det flere i klassen som var 30+ og ei som var over 40 også. Så det kommer nok til å gå helt fint. Har også opplevd at det ofte er godt miljø på profesjon, og tenker at det er ganske naturlig mtp faget. 

Anonymkode: f1160...431

Skrevet

Åh, har gått fra ventelisteplass nummer 47 til 32 på tredjevalget, og står fast som nummer to på andrevalget 🙄 Var helt sikker på at det kom til å ordne seg, men de har tydeligvis overbooka noe voldsomt 😒

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
solsolsol skrev (22 minutter siden):

Åh, har gått fra ventelisteplass nummer 47 til 32 på tredjevalget, og står fast som nummer to på andrevalget 🙄 Var helt sikker på at det kom til å ordne seg, men de har tydeligvis overbooka noe voldsomt 😒

Slik som jeg har forstått det så har ingen fått svar på suppleringsopptaket ennå. Det at du har gått opp noen plasser betyr at de som var på lista før deg, har takket nei til ventelisteplass. Correct me if I’m wrong 

Anonymkode: 13f58...a28

Skrevet

J

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik som jeg har forstått det så har ingen fått svar på suppleringsopptaket ennå. Det at du har gått opp noen plasser betyr at de som var på lista før deg, har takket nei til ventelisteplass. Correct me if I’m wrong 

Ja, har fremdeles håp, men bare så teit å rykke opp så mange plasser på den ene og ingen på den jeg følte meg sikker på. 

AnonymBruker
Skrevet
solsolsol skrev (2 minutter siden):

J

Ja, har fremdeles håp, men bare så teit å rykke opp så mange plasser på den ene og ingen på den jeg følte meg sikker på. 

Hvilket studie er der du er på 2 plass på?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilket studie er der du er på 2 plass på?

Tror ikke jeg vil skrive det, få plasser og prøver å holde meg delvis anonym her inne 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
solsolsol skrev (1 time siden):

Du får ikke noe mer svar før 29. Juli. Grunnen til at du går opp er fordi folk foran deg i køen trekker seg eller takker ja til noe noe annet.

Anonymkode: c5d6a...38e

Skrevet

Hei alle sammen😀 Selv om flere har påpekt at suppleringsopptaket er før i morgen, må jeg spørre: Er det noen som har fått svar?

AnonymBruker
Skrevet
Heia2002 skrev (46 minutter siden):

Hei alle sammen😀 Selv om flere har påpekt at suppleringsopptaket er før i morgen, må jeg spørre: Er det noen som har fått svar?

Jeg har ikke fått, men det er senest i morgen, så det kan være at det kommer svar i dag. :)

Anonymkode: 65b3a...a02

AnonymBruker
Skrevet
Hottentått skrev (På 26.7.2022 den 18.08):

Har søkt lærerutdanning 1-7. Kom ikke inn på sosionom som jeg søkte i utgangspunktet. Var svimlende 5,1 i snitt for å komme inn🤯 

Gisp! Betyr det at selv med 5 i alle fag, så kommer man ikke inn?!

Anonymkode: 3a6f4...252

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2022 den 13.03):

Du får ikke noe mer svar før 29. Juli. Grunnen til at du går opp er fordi folk foran deg i køen trekker seg eller takker ja til noe noe annet.

Anonymkode: c5d6a...38e

Der har jeg gått opp til niendeplass på andrevalget! Fremdeles nummer to på første 🙄 

Har fått tilbud om det jeg søkte på på restetorget, men jeg skjønte ikke helt det som sto, hvis jeg takker ja til et av de jeg søkte på sist +venteliste kan jeg da risikere å miste plassen på ventelista? 

Anonymkode: 06b53...5c4

Annonse
Gjest Hottentått
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Gisp! Betyr det at selv med 5 i alle fag, så kommer man ikke inn?!

Snittet går nedover etterhvert som folk takker nei. Starta på 5,2 og nå er det nede i 5,0. Ganske sykt med så høyt snitt for et lavtlønnsyrke med mye psykisk tung jobb 🥵

Endret av Hottentått
AnonymBruker
Skrevet
Hottentått skrev (8 minutter siden):

Snittet går nedover etterhvert som folk takker nei. Starta på 5,2 og nå er det nede i 5,0. Ganske sykt med så høyt snitt for et lavtlønnsyrke med mye psykisk tung jobb 🥵

Men hvordan vet man hvilket snitt de som søker har? Skulle vel tro man skulle komme inn med f.eks 5 i alle fag.

• Liker 1
Skrevet

Fikk svar i dag (restplass) 

Ikke fått e-post. Men tilbud om studieplass var klart på samordna opptak. 

AnonymBruker
Skrevet

Har rykket opp til 2. Plass på ventelista i dag. Snittet for studiet hsr synker fra 54,6 til 51,9. Krysser alle fingre og tær nå! 

Anonymkode: c4452...d6e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det virker som suppleringsopptaket har startet. Jeg lå på 3 plass på ventelista, nå gikk det over til 2 plass, men overskriften endret seg til «studiet blir trolig ikke etterfylt». Så tipper de tok inn bare 1 :((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...