AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #421 Skrevet 18. juli 2022 Sosialt arbeid - Noen tips angående innkjøp av pensum? Skal man vente til etter skolestart? Det er jo så mange bøker. Er det virkelig nødvendig med alle? Og eventuelt hvor får man kjøpt billigere annet enn Finn.no ? Anonymkode: aec79...120
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #422 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sosialt arbeid - Noen tips angående innkjøp av pensum? Skal man vente til etter skolestart? Det er jo så mange bøker. Er det virkelig nødvendig med alle? Og eventuelt hvor får man kjøpt billigere annet enn Finn.no ? Anonymkode: aec79...120 Ikke kjøp bøker før første time i fagene. Foreleser pleier å gi info om hvilke bøker som er nødvendige og hvilke artikler/kapitler som er digitalisert. Du kan også låne bøker på biblioteket. Og kjøp de bøkene du trenger brukt på ibok/bookis Anonymkode: 0c2bb...eef 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #423 Skrevet 18. juli 2022 Åh, fy faen! Jeg kom endelig inn på psykologi profesjon. Har jobbet beinhardt samtidig som jeg fullførte en bachelorgrad med å forbedre karakterene. Mange tusen kr investert, mye slit og det har tært på helsa til tider. Nå er jeg 30 år og skal bli psykolog, det villeste var at jeg var langt over grensa denne gangen! Hadde jeg visst at jeg kunne få seksere på norsken så lett ville jeg gjort det for årevis siden! Men mest sannsynlig har jeg lært viktig livslærdom på veien hit. Og uten omveiene ville jeg jo aldri vært her en gang. Dette trodde jeg aldri at jeg ville klare. Klarer ikke ta det inn. Vanskelig å tro at svaret denne gangen var at jeg har fått tilbud og ikke nr. 82 på venteliste! Har vært syk i mange år og er redd for å være mye eldre enn studiekamerater. Men for nå skal jeg sette pris på denne seieren. Jeg begynner voksenlivet sent, men godt, og jeg har gitt meg selv muligheten til å la en drøm gå i oppfyllelse! Av en eller annen grunn er jeg så innmari nervøs nå! Anonymkode: 6ffde...c01 3 15
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #424 Skrevet 18. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Åh, fy faen! Jeg kom endelig inn på psykologi profesjon. Har jobbet beinhardt samtidig som jeg fullførte en bachelorgrad med å forbedre karakterene. Mange tusen kr investert, mye slit og det har tært på helsa til tider. Nå er jeg 30 år og skal bli psykolog, det villeste var at jeg var langt over grensa denne gangen! Hadde jeg visst at jeg kunne få seksere på norsken så lett ville jeg gjort det for årevis siden! Men mest sannsynlig har jeg lært viktig livslærdom på veien hit. Og uten omveiene ville jeg jo aldri vært her en gang. Dette trodde jeg aldri at jeg ville klare. Klarer ikke ta det inn. Vanskelig å tro at svaret denne gangen var at jeg har fått tilbud og ikke nr. 82 på venteliste! Har vært syk i mange år og er redd for å være mye eldre enn studiekamerater. Men for nå skal jeg sette pris på denne seieren. Jeg begynner voksenlivet sent, men godt, og jeg har gitt meg selv muligheten til å la en drøm gå i oppfyllelse! Av en eller annen grunn er jeg så innmari nervøs nå! Anonymkode: 6ffde...c01 Gratulerer så mye!! Anonymkode: f5384...121
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #425 Skrevet 18. juli 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Åh, fy faen! Jeg kom endelig inn på psykologi profesjon. Har jobbet beinhardt samtidig som jeg fullførte en bachelorgrad med å forbedre karakterene. Mange tusen kr investert, mye slit og det har tært på helsa til tider. Nå er jeg 30 år og skal bli psykolog, det villeste var at jeg var langt over grensa denne gangen! Hadde jeg visst at jeg kunne få seksere på norsken så lett ville jeg gjort det for årevis siden! Men mest sannsynlig har jeg lært viktig livslærdom på veien hit. Og uten omveiene ville jeg jo aldri vært her en gang. Dette trodde jeg aldri at jeg ville klare. Klarer ikke ta det inn. Vanskelig å tro at svaret denne gangen var at jeg har fått tilbud og ikke nr. 82 på venteliste! Har vært syk i mange år og er redd for å være mye eldre enn studiekamerater. Men for nå skal jeg sette pris på denne seieren. Jeg begynner voksenlivet sent, men godt, og jeg har gitt meg selv muligheten til å la en drøm gå i oppfyllelse! Av en eller annen grunn er jeg så innmari nervøs nå! Anonymkode: 6ffde...c01 Gratulerer! Nyt studiene og ikke tenk på alderen! 😁 Anonymkode: 8b9a7...4b0
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #426 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Åh, fy faen! Jeg kom endelig inn på psykologi profesjon. Har jobbet beinhardt samtidig som jeg fullførte en bachelorgrad med å forbedre karakterene. Mange tusen kr investert, mye slit og det har tært på helsa til tider. Nå er jeg 30 år og skal bli psykolog, det villeste var at jeg var langt over grensa denne gangen! Hadde jeg visst at jeg kunne få seksere på norsken så lett ville jeg gjort det for årevis siden! Men mest sannsynlig har jeg lært viktig livslærdom på veien hit. Og uten omveiene ville jeg jo aldri vært her en gang. Dette trodde jeg aldri at jeg ville klare. Klarer ikke ta det inn. Vanskelig å tro at svaret denne gangen var at jeg har fått tilbud og ikke nr. 82 på venteliste! Har vært syk i mange år og er redd for å være mye eldre enn studiekamerater. Men for nå skal jeg sette pris på denne seieren. Jeg begynner voksenlivet sent, men godt, og jeg har gitt meg selv muligheten til å la en drøm gå i oppfyllelse! Av en eller annen grunn er jeg så innmari nervøs nå! Anonymkode: 6ffde...c01 Det er helt fantastisk! Gratulerer så mye🌿👏❤️ Ikke tenk på alderen din, du er overhodet ikke gammel! Jeg er eldre enn deg, og har ikke kommet inn. Det står virkelig respekt av jobben du har gjort for å gjøre drømmen til virkelighet, og det du skriver her virker også motiverende for min del🙌 Anonymkode: 5531d...420
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #427 Skrevet 18. juli 2022 Noen som vet når de ledige studieplassene blir lagt ut? Er det 19/7 kl 0000? Anonymkode: 8930b...80e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #428 Skrevet 18. juli 2022 venteliste på alt jeg Anonymkode: 28519...ef1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #429 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): venteliste på alt jeg Anonymkode: 28519...ef1 Samme her , ikke finner jeg hvilket nr jeg er på ventelista heller Anonymkode: 8b651...fa2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #430 Skrevet 18. juli 2022 Det varierer fra studie til studie, men har hørt om folk som til og med var nr. 15 på sitt studie på venteliste og kom inn. Hold oss oppdatert. Lykke til! Anonymkode: c8e12...d72
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #431 Skrevet 18. juli 2022 Hvordan fungerer ventelista nå? Er det de som trekker seg som gjør at man går opp nå, også eventuell inntak i suppleringsopptaket? Anonymkode: c5d6a...38e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #432 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan fungerer ventelista nå? Er det de som trekker seg som gjør at man går opp nå, også eventuell inntak i suppleringsopptaket? Anonymkode: c5d6a...38e Ja. Om noen takker nei går man frem i køen. I tillegg går man frem om noen ikke svarer innen fristen. Anonymkode: 5c8fe...53e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #433 Skrevet 18. juli 2022 Jeg er på 13. plass med førstegangsvitnemål på medisin ved UiT, noen som vet hva sjansene mine er der? Anonymkode: cedf8...af8
delias Skrevet 18. juli 2022 #434 Skrevet 18. juli 2022 Marte79 skrev (9 timer siden): Ja! Spørsmålet er hvor mye erfaring de trenger. Det står ikke noe om hvor mange år… Sendte du med søknadsbrev?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #435 Skrevet 18. juli 2022 Marte79 skrev (18 timer siden): Ikke kvalifisert?!? Søkte med realkompetanse og flere år arbeidserfaring i bransjen men er ikke kvalifisert?!? «Søkere som ikke har generell studiekompetanse kan søke opptak på grunnlag av realkompetanse samt relevant yrkeserfaring» 5 års yrkeserfaring i bransjen teller visst ikke 😞 som @delias skrev. Skrev du søknadsbrev? Jeg kom inn på førstevalget mitt og jeg søkte med realkompetanse. Veldig dårlig dokumentasjon hadde jeg, men jeg skrev et helvetes bra søknad-/motivasjonsbrev og kom inn på førstevalget.. Anonymkode: cbfd8...48a 1
lille and Skrevet 18. juli 2022 #436 Skrevet 18. juli 2022 (endret) 18 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Gratulerer! 🤗 er det slik at du nå har kommet inn til andre opptak hvor du må gjennom ny test. Eller har du kommet inn på studiet? Jeg har forstått det slik at når man kommer inn på første inntak så må man i en ny utveelgelsesrunde. Lurer litt på hvordan dette fungerer i forhold andre fag man har søkt på hvis man takker ja til plassen. Anonymkode: f5a1c...1af Tusen takk 🥰 De tidligere årene har vært delt i to opptaksprøver (runder). Den første er felles, og man går videre til opptaksprøve 2 hvis man består opptaksprøve 1. I år var hele opptaksprosessen heldigital; så man sendte inn både del 1 og del 2 sammen. Deretter får man en totalpoengsum som man legger med karakterpoengene. Så jeg har sikret meg plass på studiet etter å ha fullført begge opptaksprøvene woo! Endret 18. juli 2022 av lille and
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #437 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 11.05): Forhåpentligvis vernepleie! 🙏🏼 Anonymkode: 7bcc6...96b Hvor har du søkt? Anonymkode: 0579e...efd
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #438 Skrevet 18. juli 2022 Politihøgskolen. Noen som har peiling på hvordan sjansene er? Er på plass 62🙈 Anonymkode: 591b5...dcc
FjellFrua Skrevet 18. juli 2022 #439 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Åh, fy faen! Jeg kom endelig inn på psykologi profesjon. Har jobbet beinhardt samtidig som jeg fullførte en bachelorgrad med å forbedre karakterene. Mange tusen kr investert, mye slit og det har tært på helsa til tider. Nå er jeg 30 år og skal bli psykolog, det villeste var at jeg var langt over grensa denne gangen! Hadde jeg visst at jeg kunne få seksere på norsken så lett ville jeg gjort det for årevis siden! Men mest sannsynlig har jeg lært viktig livslærdom på veien hit. Og uten omveiene ville jeg jo aldri vært her en gang. Dette trodde jeg aldri at jeg ville klare. Klarer ikke ta det inn. Vanskelig å tro at svaret denne gangen var at jeg har fått tilbud og ikke nr. 82 på venteliste! Har vært syk i mange år og er redd for å være mye eldre enn studiekamerater. Men for nå skal jeg sette pris på denne seieren. Jeg begynner voksenlivet sent, men godt, og jeg har gitt meg selv muligheten til å la en drøm gå i oppfyllelse! Av en eller annen grunn er jeg så innmari nervøs nå! Anonymkode: 6ffde...c01 Så bra!! Jeg er 41 år i år, og ble ferdig med de siste fagene for å få 23/5 i år, tok de to siste over nett nå dette skoleåret. Jeg trodde ALDRI jeg skulle komme så langt at jeg kunne begynne på høyere utdannelse. Jeg ble psykisk syk som unge, og i tenårene og 20 årene var jeg veldig syk. Så fikk jeg unger, og de har diverse utfordringer, og jeg var alenemor i mange år. Ble ufør pga psyken + endel fysisk. Og det at jeg ikke har fullført videregående har hengt over meg som en sort sky. Men - jeg gjorde det! Og farsken meg med strålende karakterer i disse to siste fagene også. Så når jeg faktisk kom inn, med GOD margin, og ser jeg kunne kommet inn på enda mer, så gjorde det noe med selvtilliten gitt. Plan B var å ta opp de fagene jeg har dårlige karakterer i, noen 3 og 4ere, men nå slipper jeg det. 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #440 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er nummer 6 på ventelisten til medisin ved UiO! 😮 Har hatt klump i magen i hele dag.. Håper så sykt at jeg kommer inn. ❤️ Anonymkode: 5770a...5f3 Stor sjanse for at du kommer inn! Vet om flere som kommer til å takke nei pga ønsker annet studiested eller har ombestemt seg 👌🏻😃 Anonymkode: a4f94...026
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå