Gå til innhold

Eks som er alkoholiker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eksen min som er alkoholiker er min største sorg. Vi hadde det så fint når han var rusfri, og ærlig hadde aldri forlatt han om det ikke var for de rundt meg som sa at han var en dårlig person.

Jeg vet at oppførselen var dårlig, men han var ikke en dårlig person, selvom han oppførte seg dårlig under rus. jeg tror at han hadde fått hjelp dersom han hadde hatt meg enda, noe å leve for, men jeg stakk. Han gir ikke slipp. Det gjør vondt å tenke på at jeg har svikter han og det vondeste er at det kun er jeg som ser det gode i han. 
 

Anonymkode: b165c...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste alkoholikere er gode mennesker, men de må redde seg selv . De er en stor belastning å leve med, samt ha i nære relasjoner.  Du kunne ikke reddet vedkommende eller forholdet kun gjennom å elske. 

Det er du som må gi slipp. Med god samvittighet.  

At han ikke gir slipp er i mine øyne problematisk.  Det virker som at han spiller på din samvittighet.  

 

 

Anonymkode: ded79...803

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/10/2022 at 7:20 PM, AnonymBruker said:

Eksen min som er alkoholiker er min største sorg. Vi hadde det så fint når han var rusfri, og ærlig hadde aldri forlatt han om det ikke var for de rundt meg som sa at han var en dårlig person.

Jeg vet at oppførselen var dårlig, men han var ikke en dårlig person, selvom han oppførte seg dårlig under rus. jeg tror at han hadde fått hjelp dersom han hadde hatt meg enda, noe å leve for, men jeg stakk. Han gir ikke slipp. Det gjør vondt å tenke på at jeg har svikter han og det vondeste er at det kun er jeg som ser det gode i han. 
 

Anonymkode: b165c...38e

Nei, ts, du har ikke sviktet ham. Det er han som har sviktet seg selv. Han hadde fått hjelp hvis han virkelig hadde villet dette for sin egen del, det meste du kunne ha gjort da hadde vært å støtte ham i den prosessen.

Jeg har sett så mange alkoholikere og andre rusavhengige som har fått alt av hjelp, støtte, forståelse, behandling og stadige nye sjanser - og som likevel har fortsatt å ruse seg. Hjelpen og støtten de har fått, har de brukt til å komme seg gjennom de periodene da rusproblemet krever sitt av helsa og økonomien; for så, når de føler seg litt bedre, å kaste seg uti nye runder med rusmisbruk.

Det er utmattende å være vitne til, og vondt å oppleve når det er noen man bryr seg om og er glad i. Jeg mener det da er viktig å huske at man selv bare kan gjøre en del; resten er faktisk opp til rusmisbrukeren selv. Og det er der det svikter for så mange av dem.

Anonymkode: 44be7...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...