AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Pus har fått kattunger, 2 små. Hun fødte dem i klesskapet vårt og har hatt dem der den siste uka. Det er greit nok å ha dem der, men jeg skulle helst sett at hun hadde dem i stua. Prøvde å bære de ned men hun bar dem bare opp igjen. Vil de kunne flyttes når de er eldre? Tenker det er dumt de bor på loftet og ikke er med folk etterhvert som de blir eldre. Maten og dokassen og alt er jo også nede. Anonymkode: 5c368...136
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Pus har fått kattunger, 2 små. Hun fødte dem i klesskapet vårt og har hatt dem der den siste uka. Det er greit nok å ha dem der, men jeg skulle helst sett at hun hadde dem i stua. Prøvde å bære de ned men hun bar dem bare opp igjen. Vil de kunne flyttes når de er eldre? Tenker det er dumt de bor på loftet og ikke er med folk etterhvert som de blir eldre. Maten og dokassen og alt er jo også nede. Anonymkode: 5c368...136 De kommer nok ned etter hvert. De første ukene beskytter mor de, og liker ikke at de ligger åpent til. Du kan prøve å lage hus i en pappeske og se om hun godtar det. Anonymkode: 1482d...c22 1
Million Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Når de begynner å tilvennes fast føde om noen uker, tar hun dem med ned der maten er og viser dem. Når kattungene spiser fast føde, slutter hun å rengjøre dem bak og spise avføring og tisset deres (det gjør de bare så lenge ungene får kun morsmelk). Jeg antar kattemoren da vil ta med ungene ned og ha dem nede, når de skal spise og gå på do selv i kassen. Jeg hadde en hunnkatt en gang som fikk et kull unger, og hun viste dem alt. Jeg trengte ikke gjøre noe. De ble "født" renslige, og klatret opp i dokassen helt av seg selv etter at moren viste dem det. De hadde aldri et uhell på gulvet e.l. inne. Sett deg ved garderobeskapet der ungene ligger noen ganger daglig, du og de andre i familien, og hold ungene i hendene og klapp dem og gjør dem vant til menneskelukter og stemmer fra dag en. Det er viktig at de får masse menneskekontakt før de begynner å ferdes nede også. 1
Tvist Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Bare pass på at hun ikke kan ta dem ut. Og selvsagt at hun ikke kommer seg ut selv heller, da blir hun antagelig drektig igjen med en gang. Hun vil sannsynligvis flytte dem nærmere maten etter noen uker. Vær nøye og ikke selg dem før de er 12 uker, og ikke gi dem bort gratis. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 Hvorfor i alle dager lot du en ukastrert katt være alene ute/sammen med andre katter? Skulle så inderlig ønske folk måtte bevise at de har et minimum av kunnskap før de fikk kjøpt levende dyr.... Anonymkode: 5f559...63e 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Hun kommer fram med de når hun og ungene er klar for det. Ikke noe å stresse med. Anonymkode: d9bc8...68e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 Se på kitten lady på youtbe. Det er et klipp med mor og kattunger der.. Anonymkode: 2dc8a...1ce
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor i alle dager lot du en ukastrert katt være alene ute/sammen med andre katter? Skulle så inderlig ønske folk måtte bevise at de har et minimum av kunnskap før de fikk kjøpt levende dyr.... Anonymkode: 5f559...63e Det er ikke alle som har fått med seg at dette er et kjempeproblem, utrolig nok. Ser støtt og stadig tilsynelatende oppegående folk lar katten få et kull, fordi det "er koselig" eller enda verre, "gøy for barna", og at det er null utfordringer med det fordi de mener de finner gode eiere 😅 Og den standarden for gode eiere er vel ofte en ny gjeng som ikke kastrerer katten sin. Det er helt forjævlig at dette problemet med hjemløse katter ikke ser ut til å kunne løses i noen nær fremtid. Anonymkode: f4658...77d 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #9 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 22.34): Hvorfor i alle dager lot du en ukastrert katt være alene ute/sammen med andre katter? Skulle så inderlig ønske folk måtte bevise at de har et minimum av kunnskap før de fikk kjøpt levende dyr.... Anonymkode: 5f559...63e Hei! Siden du spør så fint så får jeg svare da etter at jeg hadde vært innlagt på sykehus fra mars-mai hadde hun rømt. Før den tid var hun ikke ute, og jeg hadde ingen planer om å slippe henne ut før hun var sterilisert heller. Kattevakten derimot tenkte det ikke gjorde noe om hun ble med ut på verandaen av og til, og plutselig var det gjort. Time for sterilisering er satt opp når hun er ferdig å amme, og hun får ikke lov å gå ut i mellomtiden. Anonymkode: 5c368...136
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå